
LVMH Watch Week a devenit o adevărată instituție în sine, cu brandurile stabile ale grupului combinându-se sub același acoperiș pentru a deține toată atenția, înaintea unor expoziții dedicate precum Geneva Watches and Wonders (la care majoritatea mărcilor încă participă). Este, de asemenea, o oportunitate de a obține o primă vedere a tendințelor ceasurilor care vor domina anul următor (cum a fost, de fapt, la LVMH Watch Week 2024). Nouă case de ceasuri LVMH își vor prezenta cele mai recente creații în timpul evenimentelor. V-am prezentat deja pe larg noutățile TAG Heuer și noul Clibru Bulgari, așa că rămâneți conectați pe site-ul nostru, dar achiziționați și ediția tipărită pentru articole pe larg.
Anul trecut a fost un an dificil pentru industrie în ansamblu, datorită unor condiții dificile în economia mondială, ca să nu mai vorbim de finalul pandemiei Covid. Acestea fiind spuse, grupul LVMH are motive de veselie, deoarece toate mărcile au avut evoluții pozitive de raportat. LVMH Watch Week 2025 a început pe 21 ianuarie la New York (mutat din Los Angeles din cauza incendiilor), s-a desfășurat până pe 24 ianuarie și s-a încheiat cu o etapă europeană la Paris, pe 30-31 ianuarie 2025. După ce a organizat LVMH Watch Week în Dubai, Singapore și apoi Miami în 2024, LVMH a ales New York și Paris pentru a începe 2025, reunindu-și toate aceste Maisons pentru a aduce laolaltă două continente care sunt esențiale pentru ADN-ul Grupului LVMH.
Valorificând succesul edițiilor anterioare, LVMH Watch Week 2025 a dus evenimentul, care a devenit o necesitate în calendarul industriei ceasurilor, la un nou nivel în acest an. Caselor prestigioase care au participat în mod regulat la acest eveniment – Bvlgari, Hublot, TAG Heuer, Zenith, Daniel Roth și Gérald Genta – li s-au alăturat în 2025 alte trei mărci emblematice, Louis Vuitton, Tiffany & Co. și L’Epée 1839.
Evenimentul din New York a avut loc în inima Manhattanului, la emblematicul magazin flagship al Tiffany, The Landmark, pe 5th Avenue, precum și în magazinele Louis Vuitton și Bvlgari din apropiere. La Paris, hotelul Cheval Blanc Paris al Grupului LVMH a oferit un loc la fel de maiestuos pentru a întâmpina presa europeană, alături de magazinele mai multor Maison din acest grup de lux.
„De la New York la Paris este o temă perfectă pentru această a șasea ediție a LVMH Watch Week, care leagă două regiuni esențiale pentru Casele noastre și Grupul LVMH. Decizia noastră de a organiza Watch Week în Statele Unite pentru al doilea an consecutiv reflectă poziția cheie a acestei piețe, care rămâne în centrul strategiei noastre, împreună cu legăturile profunde și de durată de care ne bucurăm cu clienții și partenerii noștri americani. De asemenea, suntem mândri să salutăm Tiffany & Co, Louis Vuitton și L’Epée 1839 ca noi Maisons participante, care vor lua parte la această ediție din 2025, subliniind importanța evenimentului, care a devenit un reper important în calendarul industriei ceasurilor”, a declarat Frédéric Arnault, director executiv al LVMH Watches.
Pe parcursul acestei a șasea ediții a LVMH Watch Week, fiecare Maison va oferi participanților o privire exclusivă asupra ultimelor sale creații, subliniind dinamica creativă extraordinară din cadrul diviziei de ceasuri a Grupului. Printre punctele de atracție se numără colecția Serpenti Seduttori de la Bvlgari, Extra Plat Souscription de la Daniel Roth, Gentissima Oursin Fire Opal de Gérald Genta, colecția Big Bang Meca-10 de la Hublot, colecția Louis Vuitton Tambour Taiko Spin Time, TAG Heuer Formula 1 Chronograph, colecția T35 de la L’Epée 1839, colecția Tiffany & Co. Jean Schlumberger și Cronograful Skeleton Defy Skyline de la Zenith.
Statele Unite ale Americii joacă un rol esențial în industria de lux și constituie o piață strategică pentru LVMH și Maisons-urile sale. Grupul LVMH numără peste 43.000 de angajați și 1.128 de magazine în Statele Unite. Țara tuturor posibilităților este un motor-cheie de creștere pentru grup și pentru casele sale, reprezentând 25% din vânzările grupului în 2023. Louis Vuitton, Dior și Sephora, în special, au înregistrat performanțe robuste în 2024 în SUA, iar lansarea whisky-ului american SirDavis este emblematic pentru impulsul dinamic al LVMH și inovația continuă pe această piață.
TAG Heuer
În mod clar, cea mai mare veste pentru 2025 este noul statut al TAG Heuer de cronometror oficial pentru F1. Producătorul de ceasuri nu este doar un brand asociat organic sporturilor cu motor, ci odată cu noul statut prezintă și o nouă colecție de cronografe dedicate Formula 1. Conceput pentru a capta spiritul de inginerie extremă pe care îl reprezintă mașinile, cronografele de Formula 1 au carcasă din titan, bezeluri din aluminiu și carbon forjat, indicatoare și indici acoperiți cu ceramică NAC. Într-o manieră adecvată anilor 80 și preluată cu stil, cadranele și carcasele negre sunt în contrast cu note de culoare strălucitoare nu doar pe cadran, ci și pe coroană și marginile curelelor.
Zenith
Una dintre cele mai surprinzătoare lansări ale Watch Week este Chronomaster Sport Rainbow de la Zenith, în aur alb. Reunește unul dintre cele mai durabile modele moștenite ale Zenith și numele unuia dintre cele mai căutate ceasuri ale mărcii, dar în timp ce Rainbow din 1997 a fost aproape pur monocrom, ceasul din 2025 este setat cu 50 de diamante tăiate stil baghetă, spinele și safire, care creează un spectru curcubeu în jurul cadranului și pe marcării pentru oră.
Tiffany & Co.
Anul acesta aduce cea mai cuprinzătoare colecție de ceasuri de la Tiffany & Co de la achiziția din 2021, designul cel mai caracteristic Tiffany fiind piesa inspirată de Jean Schlumberger. Derivat dintr-un design din 1959, cadranul ceasului are un inel rotativ decorat cu un motiv de cusătură în cruce din aur galben de 18k și este sertat cu 707 diamante în valoare totală de peste 6,5 carate. Patrimoniul și modernitatea se unesc în această piesă, cu motivul cu punct de cruce inspirat de originile lui Schlumberger dintr-o familie de producători de textile alsacieni.
Bulgari
2025 este Anul Șarpelui, așa că nu este o surpriză reală că Bulgari a început cu o actualizare pentru Serpenti, designul de la mijlocul secolului care este cel mai distinctiv marca Bulgari. Pentru prima dată, Serpenti primește un mecanism cu întoarcere automată conceput special pentru forma carcasei și este lansat atât în modelele Sedutorri (unde carcasa este integrată cu o brățară cu solzi de șarpe), cât și în variantele Tubogas (brățara cu capăt deschis, cu două înfășurări). „Mai mult decât un simbol: o semnătură”, spune Fabrizio Bounamassa Stigliani, Director Executiv al Designului de Ceasuri al Bulgari. Dacă legendara Cleopatra ar fi purtat un ceas…