Porsche a sărbătorit cei 50 de ani de la crearea Transfăgărășanului prin turul aniversar Transfăgărășan Getaway, la care au participat nu mai puțin de 110 mașini, și prin prezentarea în premieră a noului 911 Carrera 4 GTS, la Sibiu. Acest automobil excepțional a primit pachetul Tribute to Transfăgărășan limitat la maximum 10 unități, dedicat șoselei și comunității românești și configurat în colaborare cu specialiștii Porsche Exclusive Manufaktur.
Primul contact cu noul automobil, prezentat deja în Europa la începutul verii, a avut loc în cadrul Transfăgărășan Getaway, un eveniment organizat pentru membrii Porsche Club din întreaga regiune, în perioada 28 august – 1 septembrie. 911 GTS a avut premiera locală în prezența a peste 200 de invitați și reprezentanți ai Top Managementului Porsche Europa Centrală și de Est și ai Porsche AG.
„Pentru noi, Transfăgărășan Getaway a devenit o tradiție, evenimentul din acest an având o participare record, reunind membri Porsche Club din 10 țări. Am avut peste 110 mașini participante la turul aniversar Transfăgărășan Getaway, precum și reprezentanți ai presei auto. Prin urmare, a fost o onoare pentru noi să găzduim acest Sneak Preview al noului 911 Carrera 4 GTS, care va fi livrat clienților spre sfârșitul acestui an”, spune Adrian Pascu, Director Executiv Importator Porsche.
T-Hybrid pentru performanțe sporite
Recent anunțat pe piață, noul 911 Carrera 4 GTS este primul 911 omologat, echipat cu un performant motor hibrid super-ușor. Inginerii Porsche s-au folosit de cunoștințele acumulate în cursele de motorsport, ca bază pentru proiectarea sistemului hibrid.
Noul sistem de propulsie inovator, cu cilindree de 3,6 litri, oferă performanțe de condus semnificativ îmbunătățite: 911 Carrera 4 GTS Coupé accelerează de la zero la 100 km/h în 3,0 secunde și atinge o viteză maximă de 312 km/h.
Chiar și fără asistență electrică, motorul boxer oferă 357 kW (485 CP) și 570 Nm cuplu. În total, puterea sistemului este de 398 kW (541 CP) și 610 Nm. Creșterea puterii față de predecesorul său este de 45 kW (61 CP).
Noul 911 Carrera 4 GTS oferă caracteristici de conducere extrem de dinamice, reducând în același timp emisiile de CO₂ și având o greutate suplimentară semnificativ mai mică în comparație cu vehiculele hibride plug-in. Creșterea în greutate față de predecesorul său este de doar 50 de kilograme.
Omagiu adus celebrului Transfăgărășan
Cu acest prilej de sărbătoare, producătorul de automobile sport din Stuttgart a adus un omagiu și celui mai cunoscut drum alpin din România, apreciat de pasionații de mașini din întreaga lume: Transfăgărășan sau DN7C. În cadrul evenimentului, Porsche Inter Auto România, în colaborare cu Porsche AG și Exclusive Manufaktur, a dezvăluit proiectul „Tribute to Transfăgărășan”: un 911 Carrera 4 GTS cu un pachet dedicat celei de-a 50-a aniversări a drumului alpin care leagă regiunea istorică Muntenia de Transilvania, inaugurat în 1974. Acest model va fi limitat la maximum 10 unități.
„Comunitatea noastră Porsche din România are o relație specială cu acest drum celebru în întreaga lume, datorită frumuseții sale și a spectaculoaselor viraje în ac de păr care pun la încercare abilitățile de conducere ale tuturor celor care se aventurează pe el. De aceea, suntem încântați că putem oferi o surpriză atât de mare comunității prin anunțarea pachetului special Tribute to Transfăgărășan pentru 911 Carrera 4 GTS, mai ales că anul acesta sărbătorim și 15 ani de Porsche Club în România”, spune Adrian Pascu, Director Executiv Importator Porsche.
Șoseaua spectaculoasă care va fi de acum asociată cu brandul Porsche
Transfăgărășan este un drum național spectaculos, cu o lungime de 151 km, care traversează Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România. El începe din localitatea Bascov, județul Argeș și se termină în apropierea localității Cârțișoara, județul Sibiu. Șoseaua străbate peste 830 podețe și numeroase viaducte și ajunge în apropierea tunelului de lângă Lacul Bâlea la altitudinea de 2042 m. Din punct de vedere al altitudinii, ea se află astfel pe locul al doilea în clasamentul șoselelor alpine din România, după Transalpina (DN67C), care ajunge la 2145 m.
Lucrările pentru construcția sa au demarat în decembrie 1969, drumul fiind inaugurat pe 20 septembrie 1974. Asfaltarea a mai durat încă patru ani și abia în 1980 șoseaua a fost adusă la stadiul pe care îl cunoaștem astăzi. Adică unul din cele mai frumoase și, mai nou, intagramabile drumuri din lume, de-a dreptul spectaculos, care va fi de acum mereu legat de brandul Porsche prin acest (prim, sperăm noi) eveniment istoric.