Ferrari F40 LM by Michelotto din 1993 este scos la licitație

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 14-08-2025

în: Auto

Ferrari F40 LM by Michelotto din 1993 scos la licitație

Lista mașinilor delicioase de la licitația Monterey RM Sotheby’s continuă să crească, odată cu alăturarea acestui rar Ferrari F40 LM din 1993, construit de Michelotto, care se așteaptă să se vândă pentru aproximativ 9,5 milioane de dolari. 

Ferrari F40 LM by Michelotto din 1993 este scos la licitație

Unul dintre cele doar 19 exemplare construite de Michelotto, șasiul 95448, a fost finalizat conform specificațiilor GTC, cu 760 de cai putere, cu aproape 300 mai mult decât un F40 standard. Acesta dispune de îmbunătățiri cheie LM, inclusiv intercoolere Behr mai mari, un sistem de alimentare modificat, arbori cu came îmbunătățiți, aerodinamică de competiție, geamuri Lexan și scaune tapițate cu Stoffa Vigogna. Livrat nou lui Walter Hagmann din St. Moritz, a rămas în colecții elvețiene și europene înainte de a ajunge în SUA. Certificat de Ferrari Classiche în 2009, a revenit ulterior la Michelotto pentru îmbunătățiri suplimentare. În 2025, a primit un service de 67.000 de dolari și a fost prezentat la ModaMiami, unde a obținut onoruri în clasă. Cu o proveniență de top, certificare din fabrică și un adevărat pedigree în competiții, acest LM este cea mai extremă evoluție a supermașinii Ferrari aniversare de 40 de ani. 

Ferrari F40 LM by Michelotto

Perfecționarea unei capodopere

La introducerea sa în iulie 1987, Ferrari F40 a stabilit un nou standard în materie de stil, inginerie și performanță. Cu puternicul motor V8 twin-turbo al modelului, care dezvolta 478 de cai putere, F40 avea o putere mai mult decât suficientă pentru orice pasionat care se respecta. Dar, fiind un Ferrari și unul construit cu o mulțime de componente avansate de clasă competițională, speculațiile au abundat imediat cu privire la potențialul modelului ca mașină de curse.

Intra în scenă Daniel Marin, directorul general al importatorului francez de lungă durată de Ferrari, Charles Pozzi SA. Tentat de posibilități, Marin a inițiat dezvoltarea unei versiuni de competiție a modelului F40, care a fost încredințată lui Giuliano Michelotto și firmei sale de consultanță cu același nume. Michelotto a jucat un rol esențial în succesul numeroaselor mașini de curse, inclusiv Lancia Stratos cu specificații Grupa 4 și diverse versiuni Ferrari 308; ca să nu mai vorbim de un contributor cheie la programele de construcție ale modelelor Ferrari 333 SP, 288 GTO și GTO Evoluzione, precum și la puternicul F40. Ferrari și-a dat curând binecuvântarea oficială acestui program de construcție, iar 19 mașini au fost în cele din urmă pregătite de Michelotto ca F40 LM, numele semnificând evident intenția de a participa la Le Mans la un moment dat.

Ferrari F40 LM by Michelotto din 1993

Deoarece reglementările IMSA și FIA au limitat reducerea greutății, cele mai semnificative modificări au fost aduse motorului, care a inclus intercoolere Behr mai mari, arbori cu came revizuiți, un sistem de gestionare a combustibilului modificat și o creștere a turbo boost-ului, rezultând în cele din urmă o creștere șocantă la 720 de cai putere (un câștig net de 242 de cai putere). Această creștere impresionantă a puterii a fost completată de numeroase considerații legate de șasiu, inclusiv frâne cu disc Brembo mai mari, jante mai late cu anvelope mai moi și o gardă la sol coborâtă. În cele din urmă, caroseria a fost modificată aerodinamic cu un eleron frontal mare, o capotă frontală revizuită cu guri de aerisire mult mai mari, venturi sub caroserie și un aripior spate reglabil imens, în timp ce interiorul a fost revizuit cu sisteme de sistem de curse și un panou de bord de competiție.

Deși aceste specificații au fost adoptate pentru mașinile destinate utilizării în evenimentele IMSA americane, o a doua versiune a fost construită simultan conform specificațiilor „GTC” pentru cursele din seria europeană FIA-GT. Această versiune avea un motor și mai puternic, cu restrictoare de aer mai mari, care aduceau puterea la o putere uriașă de 760 de cai putere – cu aproape 300 de cai putere mai mult decât configurația originală a motorului. Indiscutabil, Michelotto transformase un mânz promițător într-un cal de rasă pură fără menajamente.

Ferrari

Doar 19 exemplare de F40 LM au fost pregătite de Michelotto, iar datorită îmbunătățirilor mecanice impresionante și rafinamentelor aerodinamice, acestea rămân printre cele mai colecționate și, în consecință, apreciate iterații premium ale modelului F40. Este demn de remarcat faptul că, deși iterațiile ulterioare de curse ale modelului F40, precum F40 GT și GTE, au fost poate mai dezvoltate în anumite privințe, niciuna dintre ele nu a fost la fel de puternică ca F40 LM GTC, care își menține titlul de cea mai puternică versiune a supermașinii aniversare de 40 de ani ai modelului Maranello.

Ferrari F40 LM

Numărul de șasiu14—construit pentru viteză

Conform informațiilor combinate din fișele de construcție ale fabricii, o factură de fabricație, rapoartele istorice atât de la Marcel Massini, cât și de la Rosso Corsa Consulting și certificării Ferrari Classiche, numărul de șasiu 95448 este al 14-lea exemplar pregătit de Michelotto. Construit conform specificațiilor mai puternice ale modelului GTC, modelul LM a fost echipat suplimentar cu extrem de râvnitele geamuri laterale glisante din plexiglas Lexan și finisat în vopseaua caracteristică Rosso Corsa, peste scaune tapițate cu Stoffa Vigogna (tapițerie din material textil).

După finalizarea fabricii în decembrie 1992, spectaculosul LM a fost livrat câteva luni mai târziu cumpărătorului, regretatul colecționar Walter Hagmann din St. Moritz, Elveția, care deținea și un 275 GTB/4 și un F50, printre alte importante mașini Cavaleroase. Domnul Hagmann a îmbrățișat în mod evident cu zel prodigioasa mașină de competiție, deoarece a fost implicat într-un accident minor în timpul unei sesiuni de teste private pe circuitul Mugello în mai 1993. Michelotto a reparat rapid daunele limitate din partea spate, iar mașina a fost apoi prezentată în numărul din iulie 1993 al revistei elvețiene de pasionați Auto Illustrierte .

Monterey RM Sotheby's

În octombrie 1993, F40 a început o lungă carieră în evenimente odată cu apariția sa la întâlnirea Ferrari Club Italia de la Mugello, urmată de expunerea sa la Salonul Auto Clasic de la Zurich în februarie 1998. Hagmann a vândut LM-ul unui alt pasionat elvețian în 2002, doar pentru a-l răscumpăra și a-l revinde în 2007 unui finanțator din München care lucra pentru Ferrari Financial Services. Acest proprietar s-a bucurat de remarcabilul F40 la numeroase evenimente Shell Ferrari/Maserati Historic Challenge în următorii opt ani, inclusiv la Monza, Italia; Le Vigeant, Franța; Brno, Republica Cehă; și Valencia, Spania.

Poate cel mai notabil este faptul că, în aprilie 2009, F40 LM a fost certificat din fabrică de Ferrari Classiche, autentificând prezența motorului, a cutiei de viteze și a caroseriei cu numere de identificare compatibile. Cartea Roșie fizică nu mai însoțește mașina, dar un PDF digital al paginilor de certificare Ferrari Classiche este înregistrat. Singura modificare remarcabilă a mașinii în certificarea din 2009 a fost că jantele originale ale mașinii au fost schimbate cu jante OZ din magneziu, mai mari, dar puțin mai înguste, care rămân pe mașină și astăzi. Cam în această perioadă, după certificare, se pare că LM a fost returnat la Michelotto pentru modernizări ale motorului.

În 2014, Ferrari-ul a fost din nou returnat lui Michelotto pentru o reîmprospătare temeinică, iar operațiunea originală de construcție/tuning a mașinii a inclus revizuirea completă a motorului și a cutiei de viteze, efectuarea unor reparații minore la caroserie și refinisarea exteriorului în culoarea originală corectă. Un an mai târziu, autenticul F40 LM a fost achiziționat de un dezvoltator de investiții din Las Vegas, care a păstrat mașina timp de cinci ani înainte de a fi vândută unui dealer german, de la care a trecut ulterior la un colecționar austriac.

Ferrari F40 LM by Michelotto

Sub actuala conducere, F40 LM a fost prezentat la concursul ModaMiami din 2025, care a avut loc la Hotelul Biltmore din Coral Gables, Florida, unde a atras în mod firesc atenția multor pasionați de modă , câștigând premiul pentru categoria Ferrari: Colecția Pasiune și Performanță . În pregătirea pentru oferta sa actuală, Ferrari-ul a fost supus unui service major efectuat de Rosso Corsa Inc. din Jupiter, Florida, finalizat în iunie 2025. Această lucrare a inclus înlocuirea rezervoarelor de combustibil, a curelelor de distribuție și accesorii, a bujiilor și a filtrelor de combustibil. A fost instalată o baterie nouă, iar roțile au fost încălțate cu anvelope noi Michelin Pilot Sport GT Slick S7M. Facturile înregistrate reflectă această lucrare, care a însumat o investiție totală de peste 67.000 de dolari.

Fiind unul dintre cele doar 19 Ferrari F40 LM produse vreodată, acest exemplar bine documentat, plin de detalii rafinate de inginerie pentru competiție, ar fi o completare senzațională pentru orice colecție dedicată garajului Ferrari sau oricărei colecții cu tematică de curse. Îi oferă următorului proprietar mândria unei expoziții pe teren accidentat sau bucuria viscerală a unor ture de accelerație într-una dintre cele mai puternic echipate berlinete moderne ale Maranello.

Ferrari F40 LM

Monterey 2025 , Lotul 260, adică exact această mașină, va fi oferit celui care licitează mai mult după ce licitația se va opri sâmbătă, 16 august 2025.

Puteți licita aici: https://rmsothebys.com/auctions/mo25/lots/r0053-1993-ferrari-f40-lm-by-michelotto/ 

   .