Porsche propune trei variante noi de 911, cu tracțiune integrală și 480 CP

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 04-07-2025

în: Auto

Porsche propune trei variante noi de 911, cu tracțiune integrală și 480 CP

Porsche își extinde seria 911 cu trei modele. Cea mai recentă ediție a Carrera 4S este lansată în variantele coupé și cabriolet. Împreună cu Targa 4S, ele extind gama de modele poziționate sub variantele GTS, semnificativ mai puternice. Această premieră dublează numărul de variante cu tracțiune integrală ale 911, aducând totalul la șase. Sistemul de propulsie complet revizuit oferă mașinii sport cu tracțiune integrală un boost semnificativ în comparație cu modelele precedente. Opțiunile suplimentare de individualizare și o listă extinsă de echipamente standard completează pachetul general. 
 
Aproximativ jumătate din clienții care aleg variantele S ale modelului 911 optează pentru tracțiune integrală și fac asta din motive întemeiate: aderență maximă asigurată pe vreme nefavorabilă. În special în regiunile cu climă variabilă sau condiții de drum solicitante, 911 cu tracțiune integrală inspiră încredere suplimentară la volan. La fel ca toate modelele cu tracțiune integrală ale 911, variantele S sunt, de asemenea, proiectate cu o dinamică de condus orientată spre puntea spate. Dacă este necesar, sistemul Porsche Traction Management (PTM) transferă mai mult cuplu către puntea din față, crescând astfel tracțiunea și stabilitatea conducerii. Ca și în cazul modelelor precedente, ansamblul ambreiajului din diferențialul față, răcit cu apă, este controlat electromecanic. Doar raportul de transmisie a fost ușor ajustat. Caroseria 911 Targa este disponibilă exclusiv cu tracțiune integrală. 
 
Porsche Noile variante cu tracțiune integrală ale modelului 911 adoptă sistemul de tracțiune îmbunătățit al Carrera S. Motorul său boxer twin-turbo cu șase cilindri de 3,0 litri produce 353 kW (480 CP). Adică cu 22 kW (30 CP) mai mult decât pe modelul precedent. Această creștere a performanței se datorează parțial sistemului de intercooler optimizat, al cărui design este preluat de la 911 Turbo. O transmisie Porsche cu dublu ambreiaj (PDK) cu opt trepte transmite puterea către cele patru roți. 911 Carrera 4S Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde (cu pachet Sport Chrono) și atinge o viteză maximă de 308 km/h. 

De 60 de ani, 911 Targa combină plăcerea unei decapotabile cu confortul pe tot parcursul anului al unui coupé. Versiunea originală a acestui model a fost răspunsul Porsche la discuțiile și preocupările de pe piața din SUA cu privire la siguranța decapotabilelor tradiționale. Caroseria Targa și-a făcut debutul în septembrie 1965 la IAA din Frankfurt pe Main și a fost supranumit „cabrioletul sigur”. La fel ca atâtea alte inovații Porsche, rollbarul elegant și lat este inspirat de motorsport. Cu un acoperiș detașabil și lunetă rabatabilă, mașina a oferit șoferilor atenți la siguranță senzația de a călători într-un decapotabil autentic. Porsche s-a inspirat pentru numele Targa din celebra cursă de anduranță siciliană, Targa Florio. 

Astăzi, Porsche 911 Targa este un model emblematic în sine, dezvoltat în mod constant de-a lungul a șase decenii în ceea ce privește ingineria și designul. Odată cu introducerea 911 Targa din generația 993 în 1993, nu a mai fost nevoie de decapotarea manuală. Din 2006, 911 Targa este disponibil exclusiv cu tracțiune integrală. Din 2014 încoace, s-au folosit mecanisme complet automate ale plafonului: în 19 secunde, mașina sport de tip coupé este transformată într-o decapotabilă, într-o secvență cu o coregrafie spectaculoasă. Geamul din sticlă se pliază înapoi, iar segmentul de plafon se retrage elegant. Rollbarul lat și luneta spate înconjurătoare sunt o reminiscență clară a modelului original. Modulul de plafon al actualului Targa este disponibil în patru culori: negru, albastru, roșu și maro. 

Porschetrei variante noi de 911, cu tracțiune integrală

Echiparea standard a fost îmbunătățită semnificativ în comparație cu modelele anterioare. Aceasta include roți Carrera S cu jante de 20/21 inci, cu design actualizat, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) și sistem de evacuare sport cu sunet distinctiv, tipic modelului 911. În echiparea standard intră și sistemul de frânare preluat de la modelele GTS, cu etriere de frână roșii și disc de 408 milimetri pe față și de 380 mm pe spate. 911 Targa 4S dispune de direcție pe roțile din spate ca standard. În timp ce Cabriolet și Targa sunt echipate cu scaune pentru locurile din spate, Porsche oferă coupé-ul cu două locuri ca standard. Un sistem de scaune pentru locurile din spate poate fi configurat fără costuri suplimentare. Porsche echipează interiorul mașinii sport cu tracțiune integrală cu un pachet de piele. În plus, farurile cu matrice LED și încărcarea fără fir pentru smartphone-uri sunt, de asemenea, incluse în standard. Alte caracteristici includ oglinzi exterioare pliabile electric, pachetul Light Design, oglinzi interioare și exterioare adaptabile, cu senzor de ploaie integrat și avertizare de părăsire a benzii. O gamă largă de alte opțiuni de individualizare sunt disponibile la cerere, inclusiv o mare varietate de combinații de culori și materiale, precum și sisteme de sunet, asistență și plafon. 

Noul 911 Carrera 4S poate fi comandat în Romania la prețuri de la 171.677,73 de euro. 911 Carrera 4S Cabriolet este disponibil de la 186.119,57 de euro, iar 911 Targa 4S de la 187.847,45 de euro (fiecare cu TVA și echipamente specifice țării).