
Ambarcațiunea sport Frauscher x Porsche 850 Fantom, dezvoltată în comun de Porsche și constructorul austriac de ambarcațiuni Frauscher, continuă să facă senzație în sfera maritimă. Elegantul daycruiser, care dispune de un sistem de propulsie complet electric preluat de la Porsche Macan Turbo, a stabilit un nou record de viteză la Monaco Energy Boat Challenge.
Ambarcațiunea sport electrică Frauscher x Porsche 850 Fantom și-a demonstrat capacitățile impresionante la cea de-a 12-a ediție a Monaco Energy Boat Challenge. Cu o viteză medie de 49,84 noduri (92,3 km/h), nu numai că și-a depășit rivalii în competiția de viteză, dar a stabilit și un nou record absolut în istoria evenimentului.
Monaco Energy Boat Challenge este considerată una dintre principalele platforme de inovare în domeniul mobilității maritime durabile. Evenimentul este susținut, printre altele, de Fundația Prințul Albert al II-lea de Monaco – o fundație de cercetare a mediului înființată de prinț în 2006. Scopul provocării este de a promova tehnologiile de propulsie fără emisii și de a le testa în condiții reale. În categoria Viteză, viteza medie este măsurată pe parcursul a două curse de un kilometru – un scenariu real pentru eficiență și performanță. Frauscher x Porsche 850 Fantom prezentat la Monaco a fost un model de producție complet standard. Vopsit în culoarea Porsche Oakgreen Metallic Neo și cu o punte frontală închisă, Frauscher x Porsche 850 Fantom a concurat în clasa Open Sea și a reușit să se impună împotriva unui grup de echipe internaționale de top.
„Suntem foarte mândri că am reușit să demonstrăm întregul potențial al modelului Frauscher x Porsche în cadrul competiției Monaco Energy Boat Challenge”, spune Stefan Frauscher, director general al Frauscher Bootswerft. „Acest succes nu numai că subliniază inovația tehnică a ambarcațiunii, dar marchează și o piatră de hotar importantă în dezvoltarea soluțiilor de propulsie electrică în sectorul maritim. Combinația dintre tehnologia de propulsie Porsche și know-how-ul în construcția de ambarcațiuni al șantierului nostru naval a dus la o ambarcațiune electrică incomparabilă.” Ambarcațiunea a atras chiar atenția Prințului Albert al II-lea de Monaco, Alteța Sa Serenă primind explicații detaliate despre eFantom de către Stefan Frauscher în marja evenimentului.
„Suntem foarte bucuroși de succesul evenimentului. Acest lucru dovedește că Porsche E-Performance permite performanțe de top nu numai pe șosea, ci și pe apă”, adaugă Jörg Kerner, care, în calitate de vicepreședinte al liniei de produse Macan, a jucat un rol cheie în dezvoltarea ambarcațiunii sport electrice.
Prințul Albert al II-lea de Monaco (centru) a aflat despre barca sport electrică Frauscher x Porsche 850 Fantom de la Stefan Frauscher, directorul general al Frauscher Bootswerft (față dreapta).
Proiectul Frauscher x Porsche
Împreună cu renumitul constructor austriac de ambarcațiuni Frauscher, Porsche a dezvoltat o ambarcațiune electrică de 8,67 metri lungime și 2,49 metri lățime, concepută să impresioneze pe apă cu un nivel de performanță electrică tipic mărcii de mașini sport. În centrul proiectului se află sistemul de propulsie al modelului complet electric Porsche Macan Turbo, care a fost adaptat extensiv pentru utilizarea pe apă. Combinat cu forma iconică a corpului modelului Frauscher 858 Fantom, rezultatul este un day cruiser electric cu performanțe excepționale, tehnologie de ultimă generație și estetică elegantă. Așa cum mașinile sport Porsche cu două uși sunt disponibile ca și coupé-uri și decapotabile, printre alte variante, Frauscher oferă posibilitatea de a alege între Runabout și Air – cu alte cuvinte, între o punte frontală închisă, un aspect clasic, o cabină sub puntea frontală sau o timonă centrală cu o zonă de relaxare și relaxare la proră.
Modelul Frauscher x Porsche 850 Fantom este fabricat la șantierul naval Frauscher din Ohlsdorf, Austria Superioară. Porsche furnizează bateria de înaltă tensiune și sistemul de propulsie, inclusiv unitatea de control, ca module preasamblate. Frauscher este responsabil pentru asamblarea finală, logistica de vânzări și managementul post-vânzare.