
Aston Martin este mândru să anunțe sosirea noului Vantage S – cel mai axat pe performanță Vantage din gama de mașini sport Aston Martin. Odată cu Vantage-ul deja palpitant și axat pe șofer, ferm stabilit ca lider în clasa sa în materie de mașini sport cu motor față, Vantage S își consolidează poziția cu o putere sporită și o pricepere dinamică și mai mare. Împreună cu îmbunătățiri distinctive la exterior și interior, Vantage S stabilește un nou punct de referință pentru gama apreciată de mașini sport cu motor față de la Aston Martin.
După recent lansatul DBX S, Vantage S este următorul pas în renașterea îndelungatei tradiții a Aston Martin de a aplica sufixul „S” derivatelor speciale, de înaltă performanță, ale modelelor de bază. O convenție care a început cu Vanquish S, care și-a făcut debutul public la Salonul Auto de la Paris în 2004, urmat de excepționalele modele Vantage S V8 și V12 lansate în 2011, respectiv 2013.
Directorul executiv al Aston Martin, Adrian Hallmark, a declarat: „Timp de multe decenii, ilustrul nume Vantage a reprezentat ce e mai bun în materie de performanță, entuziasm și senzații tari la volan. Aceste calități au fost în prim-plan atunci când noul Vantage a fost lansat anul trecut, bucurându-se de aprecierea la nivel mondial. Depășirea acestor calități a fost provocarea și motivația din spatele noului Vantage S. Rezultatul este un nou punct de referință în sectorul mașinilor sport ultra-lux cu motor față; o mașină care să încânte clienții pasionați și exigenți ai Aston Martin și o demonstrație vie a talentului, a anvergurii și a motivației care există astăzi în cadrul mărcii”.
Elementul central al modelului Vantage S este o versiune îmbunătățită a formidabilului motor Aston Martin V8 Twin-Turbo de 4,0 litri. Extinzând avantajul de performanță al Aston Martin în sectorul mașinilor sport de lux cu motor față, modelul Vantage S se mândrește acum cu 680 CP la 6000 rpm, cu un cuplu maxim de 800 Nm livrat între 3000 și 6000 rpm pentru un răspuns imediat la fiecare treaptă de viteză. Îmbunătățind și mai mult implicarea șoferului și senzația de performanță, inginerii Aston Martin au continuat să rafineze și să calibreze greutatea și răspunsul pedalei de accelerație, în conformitate cu caracteristicile „S”. Prin oferirea unei rezistențe adaptate la o hartă a accelerației drive-by-wire, personalizată pentru „S”, și reglată pentru fiecare dintre modurile de condus, Vantage S oferă o senzație și mai puternică de conexiune, toate comenzile funcționând în armonie.
De asemenea, au fost aduse modificări de calibrare la sistemul de propulsie, optimizarea sistemului Launch Control rezultând o îmbunătățire de 0,1 secunde a timpului de la 0 la 100 km/h, care este acum de doar 3,3 secunde (0-100 km/h în 3,4 secunde) și de la 0-200 km/h în 10,1 secunde. Viteza maximă rămâne neschimbată, la un nivel fulgerător de 327 km/h.
Antage S beneficiază, de asemenea, de o suită extinsă de modificări detaliate ale noilor componente ale suspensiei Vantage, suporturilor sistemului de propulsie și software-ului de control, pentru a oferi o agilitate sporită, împreună cu îmbunătățiri ale senzației de confort, implicării șoferului și calmului.
Deși inginerii responsabili de șasiu de la Aston Martin erau hotărâți să extragă mai multă agilitate și aderență în partea din față din platforma Vantage, aceștia s-au concentrat și pe asigurarea că aceste progrese nu vin în detrimentul conformității și rafinamentului. Modificările aduse reglajelor hardware și calibrarii software a amortizoarelor adaptive Bilstein DTX au adus o senzație și un răspuns îmbunătățite în partea din față, în timp ce rigiditatea suspensiei spate a fost redusă pentru a echilibra compresia și revenirea, oferind o calitate îmbunătățită a rulării la viteze mici. O reducere cu 10% a rigidității suportului transmisiei aduce un rafinament suplimentar prin controlul mișcării sistemului de propulsie către caroserie și șasiu, permițând vehiculului să respire în armonie cu drumul. Câștiguri suplimentare în ceea ce privește direcția și conexiunea direcției au fost obținute prin montarea directă a subcadrului spate pe caroserie în loc de bucșe de cauciuc. În cele din urmă, pentru a maximiza beneficiile combinate ale acestor modificări hardware și software, setările de camber, toe și caster ale suspensiei au fost rafinate pentru a ascuți răspunsul, a îmbunătăți aderența în partea din față sub sarcini laterale mari și a regla cu precizie echilibrul dinamic general. Rezultatul este o mașină cu un apetit palpitant pentru viraje, susținut de o stabilitate constantă.
Vizual, Vantage S are un aspect pe măsura performanței sale, datorită caracteristicilor distinctive care combină un design impecabil cu o funcționalitate de îmbunătățire a performanței. În partea din față, noul Vantage S este identificat prin noile lamele montate central pe capotă. Finisate în negru lucios sau fibră de carbon 2×2 Twill, aceste guri de ventilație nu numai că oferă un caracter de design mai asertiv, dar optimizează și extracția aerului cald din motorul V8 configurat în „hot-V”.
Denumirea modelului se limitează la insigna discretă, dar izbitoare, cu semnătura „S” de pe aripile față. Fiecare fiind realizată manual, litera „S” din alamă forjată este o adevărată bijuterie auto; „S”-ul este umplut cu email roșu, iar conturul insignei este placat cu crom strălucitor sau închis, pentru a se potrivi cu culoarea aripilor Aston Martin specificate de client.
Pentru a asigura că Vantage S este la fel de ușor de recunoscut din spate ca și din față, un eleron pe toată lățimea capacului portbagajului este cel mai explicit indicator al concentrării sporite a mărcii pe performanță. Nu doar pentru asertivitatea designului vizual, noul eleron spate crește forța de apăsare spate cu 44 kg la Vmax, contribuind semnificativ la forța de apăsare totală de 111 kg la Vmax. Noul eleron a fost folosit pentru a regla aerodinamica lui Vantage S, adăugând stabilitate, asigurând în același timp că echilibrul general al forței de apăsare este direcționat către partea frontală pentru a genera un răspuns excepțional în viraje și a menține un nivel ridicat de aderență în viraje. Alte actualizări ale șasiului contribuie la forța de apăsare suplimentară de 67 kg la Vmax, inclusiv adăugarea unui nou amortizor frontal și a unor palete Venturi frontale.
Vantage S este disponibil și cu jante personalizate de 21″ cu spițe în Y, de culoare negru satinat, cu o grafică roșie, continuând detaliile roșii sinonime cu marca „S”, combinate elegant cu un etrier de frână contrastant vopsit în bronz.
Vantage S continuă cu elementele personalizate „S” din interiorul mașinii, cu un interior unic din Alcantara și piele „Accelerate” ca dotare standard, cu inserții din fibră de carbon „twill” 2×2 satinat. Maximizând aspectul său sportiv și oferind o reducere modestă a greutății față de Vantage, acest interior surprinde perfect esența „S”.
Așa cum insignele exterioare întruchipează măiestria manuală, interiorul lui Vantage S este împodobit cu mândrie cu logo-uri „S” brodate în culori asortate, pe panoul superior al umerilor scaunelor. Cu aproape 2.500 de cusături individuale și peste 16 metri de fir, fiecare „S” nu lasă nicio îndoială cu privire la angajamentul față de lux și performanță totală în fiecare model Aston Martin S.
Completând sufixul „S”, aripile iconice Aston Martin sunt, de asemenea, brodate pe tetiere. O tehnică inovatoare în industrie, care utilizează atât embosarea, cât și debossarea, este, de asemenea, o opțiune disponibilă clienților, aplicând o presiune extremă (1,5 tone) și căldură pentru a sculpta aripile în piele cu o precizie impecabilă, creând un detaliu subtil, dar frumos. În plus, sigla „S” apare atât pe pragurile de rulare, cât și pe placa de inspecție finală a compartimentului motor.
Vantage S oferă, de asemenea, clienților un pachet unic de opțiuni pentru interior, pentru a-i evidenția și mai mult reputația de cel mai sportiv dintre toate modelele Vantage; o gamă de finisaj anodizat roșu sau argintiu pentru butonul rotativ din metal zimțat, creând o piesă centrală îndrăzneață a cabinei. Rotativul este asortat cu centura de siguranță, cu garnitura contrastantă, cusătura contrastantă și broderia tetierei pentru a crea un flux de accente coerente în întreaga mașină.
Pentru clienții care doresc să se cufunde în și mai mult lux, interiorul Inspire Sport este disponibil fie cu piele semi-anilină integrală, fie cu piele semi-anilină și Alcantara, atât în variante monotone, cât și bitone. Aceste interioare complet noi prezintă matlasare în formă de chevron, înconjurată de perforații plasate, oferind o impresie inconfundabilă de viteză.
Marcând debutul său dinamic global, Vantage S va fi văzut urcând faimoasa urcare de deal de la Festival of Speed de la Goodwood 2025 în acest weekend. Organizat în fiecare iulie la complexul Goodwood, Festivalul Vitezei este un punct culminant al sezonului estival britanic, atrăgând pasionați de motorsport din întreaga lume.
Vantage S este disponibil pentru comandă acum, alături de Vantage, atât în variantele Coupe, cât și Roadster, primele livrări fiind așteptate în trimestrul 4 al anului 2025.