#NightDriveRO – O explorare urbană nocturnă

Două modele noi - BMW X2 și MINI Countryman - alături de povești interbelice și street-art

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 21-06-2024

în: Auto

Ce îți poți dori mai mult decât o întreagă noapte dedicată explorării urbane la bordul noilor MINI Countryman și BMW X2, o noapte cu povești interbelice, expoziție a unuia dintre cei mai reputați artiști contemporani – Saddo – și street-art de calitate? Adăugați mocktailuri cu ierburi naturale și pizza! Deși a plouat, a fost o adevărată experiență plină de inspirație, iar noi ne-am bucurat de străzi libere și parcă am redescoperit orașul București mai frumos ca niciodată. Poveștile care au urmat au fost și mai frumoase iar experiența condusului fără trafic una memorabilă.

 

#NightDriveRO a fost o idee creată de echipa de interni BMW din cadrul departamentelor de Marketing și Comunicare BMW România: Bogdan Săraru, Ingrid Paraschiv și Matei Teodor. Proiectul a fost susținut de o echipă de opt fotografi consacrați din presa auto, care are un lung istoric de colaborare cu brandul prin proiectul #BMWPhotoCamp. Echipa Neat.Graphics realizează un film special dedicat ideii de condus nocturn folosind cele două modele, precum și vocea actorului Adrian Nicolae. O selecție de lucrări ale celor opt fotografi implicați – Adrian Cobzașu, Andrei Toboșaru, Bogdan Paraschiv, Ciprian Mihai, Dragoș Savu, Mihai Dăscălescu, Radu Chindriș, Ramona Copil – a fost prezentată într-o expoziție specială în cadrul Conferinței Naționale de Fotografie, în perioada 20-21 aprilie la Muzeul Național de Artă. Expoziția a fost prezentată ulterior în cadrul unui concert nocturn, găzduit în atelierul de service Automobile Bavaria Otopeni la final de aprilie. Unde, evident, am fost prezenți.

 

Totul a început cu un concert nocturn, cu sunetul ploii pe acoperiș

Evenimentul l-a avut în prim-plan pe violoncelistul ecuadorian Francisco Villa, care a interpretat „Marşul BMW”, o compoziţie misterioasă, a cărei partitură se regăsește în arhivele BMW Group Classic. Despre „Marş”, compus de Frank Anatol, nu se cunosc multe detalii, cu excepţia faptului că a fost compus în 1930, la un an după ce BMW producea primele automobile. Compoziţia a fost publicată prima dată în publicaţia „BMW Blaetter” (Paginile BMW), în august 1931. Mai mult o compoziţie populară, a primit în premieră transformarea muzicianului român Radu Sinaci pentru a trece într-o formă mai aproape de marş şi a fost cântat pentru prima dată în această formulă la acest eveniment.

Violonistul Theodor Andreescu, pasionat de motorsport, a fost cel care a iniţiat primul concert, în 2018, dar şi pe acesta, la şase ani distanţă. De această dată punctul central a fost „Anotimpurile” de Antonio Vivaldi în formula Theodor Andreescu – vioară, Daniela Cobuscean – vioară II, Maria Coltatu – violă, Francisco Villa – violoncel. Hala de service s-a dovedit o sală de concerte excepţională – completată de proiecţia de fotografie #NightDriveRO. Pasagerii serii s-au putut delecta cu vinuri de la Crama Liliac, noi, șoferii ne-am bucurat de oprirea ploii exact la finalul concertului.  Iar experiența ploii pe acoperiș la un concert de muzică clasică a fost sublimă.

 

Modele termice pentru mine, mulțumesc!

Și a venit marea seară iar prima aventură a fost o explorare a street-art-urului din București. Și ce partener mai potrivit pentru acest lucru decâtun MINI? Turul artistic, pe scurt: două lucrări tribut aduse lui Ion Bârlădeanu de artistul contemporan Barto, lângă părculețul de pe strada Maria Rosetti; murale din parcul studențesc Moxa realizate de Nadine Kseib (celebra farfurie cu dulciuri și înghețată) și Vhils (celebrul Ion Brâncuși); super expoziția lui Saddo, FANBOY 2 din Amzei – la galeria MOBIUS GALLERY & THE INSTITUTE – dedicată artiștilor hip-hop; plimbare evident în continuare cu povești pe strada Arthur Verona, celebră pentru festivalul de artă urbană Street Delivery și pitstop la Palatul Universul, la FIX botanical bar, unde am băut Gin Tonic și alte cocktailuri clasice în versiuinile lor naturale, fără alcool, o experiență foarte reușită. Tot aici, am admirat printre picăturile ploii care nu se mai oprea și un BMW pe două roți, respectiv eroul citadin electric CE.02, denumit de BMW „eParkourer”. Și așa s-a încheiat prima repriză. Cu pizza!

Două modele noi - BMW X2 și MINI Countryman - alături de povești interbelice și street-artTotuși, câteva cuvinte despre noul MINI Countryman. Eu am condus MINI Coutryman John Cooper Works, deci un model termic, mai performant, destinat și terenurilor mai dificile, dar cu putere turbo. Mai închegat, mai responsiv, mai precis în manevrare decât orice MINI din genrațiile anterioare. Displayul central rotund, simbol legendar al legendei britanice este parcă și mai mare și în mod clar mai strălucitor cu noul ecran OLED, de mare rezoluție, furnizat de Samsung Displays.

Noul X2, absolut surprinzător

Două modele noi - BMW X2 și MINI Countryman - alături de povești interbelice și street-artAm preferat să conduc doar BMW X2 sDrive20i, deși mai aveam și versiunea electrică la dispoziție –  BMW iX2 xDrive30. M-a încântat versatilitatea unui propulsor pe benzină, cu trei cilindri, din cea mai recentă generaţie modulară a familiei de motoare Efficient Dynamics. Combinat cu sistemul mild-hybrid 48V, motorul de 1,5 litri oferă o putere maximă de 125 kW/170 CP (dezvoltat prin combinaţia dintre motorul termic cu până la 115 kW/156 CP şi motorul electric integrat cu până la 14 kW/19 CP). Poate merge liniștit, sau poți să o pui în Sport și atunci să te ții bine de volan!

Am vizitat fosta fabrică de trăsuri Hermann I. Rieber, construită în 1903, reprezentanță pentru Mercedes și camioanele Volvo (la acest lucru nu vă așteptați); statuile de la Universitate (Palatul BCR) și Piața Romană (al doilea fast food celebru, sic!), foste reprezentanțe BMW în perioada interbelică; Statuia Aviatorilor – un jalon important în Marele Premiu al Orașului București 1937 și 1939 și, nu în ultimul rând, casa din Cartierul Primăverii, ce poartă semnătura arhitectului Eduard Ecker, proprietar de BMW 327. Se va despărți de iubita sa mașină în 2002, când o donează colecţiei BMW Group Classic.

MINI Coutryman John Cooper Works și BMW X2 sDrive20i sunt două alegeri care își merită toți banii: 61 409,50 Euro (TVA inclus)  și 61 876,00 Euro cu TVA inclus), pentru versiunile testate.

 

Foto: Ciprian Mihai

Text: Andrei Ioan Dimulescu