Energy Expo - Join the revolution

Cristina Radu, head of marketing & communication Carpatina: „Cred în adaptabilitate, cooperare și agilitate, având, în același timp, inovația ca pilon principal în menținerea relevanței în business”

Scris de Alexandra Popescu
Publicat la data de: 08-06-2023

în:

Carpatina

Cu un CV impresionant, din care nu lipsește nici reputata Universitate Oxford, dar nici numele unor companii multinaționale extrem de prestigioase, Cristina Radu, head of marketing & communication Carpatina, ne dezvăluie care sunt provocările în marketingul zilelor noastre și de ce este atât de importantă hidratarea în viața fiecăruia dintre noi.

Cum ați ajuns să lucrați în acest domeniu și care sunt cele mai importante amintiri?

Cred că hazardul m-a adus în marketing. Nu am avut un plan de carieră în direcția aceasta, la vremea respectivă specializarea mea fiind de traducător și interpret de conferință. Eram familiarizată cu Shakespeare, nu cu Kotler. Însă chiar și fără a avea acest „mega-plan” de viață, am ales mereu în logica momentului, bazându-mă pe bunul meu simț și având în vedere dorința de a face ceea ce îmi place. Ceea ce s-a și întâmplat. Ca traducător, am călătorit și am aprofundat domenii foarte diverse, iar ca om de marketing, am continuat să sondez poveștile din oameni și din branduri, legăturile dintre acestea, încercând să conturez altele semnificative. Un proces iterativ, cu zero plictiseală.

Cât despre amintiri, în 15 ani de marketing s-au adunat multe. Cele mai importante? Toate.

Cât de mari sunt provocările marketingului din ziua de azi, mai ales pe o piață atât de competitivă?

Cred că a devenit o provocare principală demersul pentru relevanță. Peisajul comercial s-a diversificat masiv, asemenea brandurilor, iar consumatorii s-au fragmentat în comunități foarte distincte și pe interese foarte specifice. Accesul consumatorilor la branduri și la informație este nemijlocit, dar atenția și răbdarea lor s-au micșorat semnificativ, simultan cu creșterea apetenței pentru noutate. În acest context, este foarte mare presiunea brandurilor de a rămâne relevante, de a fi constant parte din conversație și de a ține pasul cu viteza amețitoare cu care se mișcă lumea din jur, păstrându-și, în același timp, ADN-ul pe care s-au clădit, înainte de toate.

Evident, nu cred într-o soluție magică pentru această provocare. Cred doar în adaptabilitate, cooperare și agilitate, având, în același timp, inovația ca pilon principal în menținerea relevanței în business. În ce nu cred, însă, este demersul de a schimba campaniile și direcția brandurilor în mod constant, amețind publicul cu o multitudine de mesaje din care nimeni nu mai poate extrage nimic semnificativ, esențial și congruent.

Ce înseamnă, de fapt, „apa ținutului cu suflet bun”?

„Apa ținutului cu suflet bun” este o descriere rezultată în urma unui exercițiu creativ derulat împreună cu partenerii noștri din agenția de brand cu care am dezvoltat campania de relansare a brandului Carpatina.

Atunci când am preluat businessurile Carpatina și Lipomin, am vizitat izvoarele naturale de unde îmbuteliem apa minerală. Și am fost profund impactați de frumusețea și puritatea acestor ținuturi, de diversitatea florei și faunei locale și de oamenii care trăiesc în acele ținuturi, într-o legătură extrem de profundă cu natura. Așadar, am captat această armonie și blândețe a ținuturilor Carpatina într-o descriere simplă: „Apa ținutului cu suflet bun”.

Carpatina

Puteți să ne spuneți câteva cuvinte despre ținuturile Carpatina?

Desigur. Sunt locuri în care revin cu bucurie ori de câte ori am ocazia.

M-a impresionat foarte tare ținutul din care izvorăște apa minerală naturală plată Carpatina, și anume Rezervația Naturală Domogled, un patrimoniu protejat prin lege, casa unei specii unice de arbore, pinul negru de Banat, care crește doar aici, laolaltă cu aproape 1.500 de specii de fluturi, care, am aflat ulterior, pot prospera numai în cele mai pure condiții naturale. Nu este, așadar, întâmplătoare integrarea fluturilor în iconografia brandului. Am încercat, astfel, nu doar să readucem apa minerală Carpatina pe firmamentul apelor minerale din România, dar să și stârnim curiozitatea publicului privind locurile fabuloase de unde ea izvorăște.

Apa Izvorului Domogled, de pildă, situat ȋn stațiunea Băile Herculane, provine din precipitaţiile căzute pe un platou montan, de unde acestea pătrund în subteran, unde sunt filtrate lent, prin calcare albe, timp de peste opt ani, înainte de a vedea din nou lumina zilei, într-o formă pură, excepțională din perspectiva compoziției minerale.

La fel, apa minerală Carpatina light și cea carbonatată se îmbuteliază în localitatea Bicazu Ardelean, situată ȋn Carpații Orientali. Ceahlăul, Hășmașul Mare și Munții Tarcăului au o mare varietate peisagistică și biodiversitate, ceea ce explică prezența aici a două arii naturale protejate, cu statut de parc național, anume Ceahlăul și Cheile Bicazului-Hășmaș.

Ce înseamnă apartenența la comunitatea internațională Fine Waters pentru Carpatina?

Deși este percepută „commodity”, apa este o categorie extrem de complexă, despre care am învățat enorm în ultimii ani. Am aflat de la somelieri specializați că, da, contrar celor învățate în școală, apa are gust și miros, ceea ce este foarte bine, deoarece gustul și mirosul spun multe despre compoziția sa chimică și proprietățile sale pentru sănătate.

Așadar, apartenența la comunitatea internațională Fine Water Society este un mod prin care subscriem la demersul de educare a tuturor oamenilor cu privire la importanța a ceea ce bem și cum ne hidratăm. Așa cum spun și fondatorii Fine Waters, apa nu e doar apă. Este un produs 100% natural, neprocesat, la caracteristicile căruia contribuie foarte mult și terroir-ul, ca și în cazul vinurilor, conferindu-i, astfel, caracteristici unice. Mai mult, când faci parte din Fine Waters, nu este despre „apa ta”. Este despre ape, în general, numeroase, diverse, minunate, cu caracter și origini unice. Este despre respectul pentru natură, care ne oferă această fabuloasă resursă, și despre educația noastră în privința hidratării, sănătății și consumului educat și conștient al apei minerale naturale.

Având, practic, în spate o istorie de mii de ani, care sunt acum direcțiile către care se îndreaptă Carpatina?

Carpatina se află încă la începutul demersului deloc rapid de a se defini ca brand, într-o piață matură, dar cu potențial foarte ridicat. Cu siguranță, brandul va rămâne pe drumul „apei ținutului cu suflet bun”. Iar promisiunea sa rămâne aceeași, de a aduce oamenilor hidratare de cea mai bună calitate pe întreg parcursul unei zile, prin toate cele trei tipuri de apă minerală naturală unice din portofoliul său: plată, carbonatată și light.

Prin Carpatina, ne dorim să contribuim la educarea exercițiului de hidratare. Încă învățăm să bem apă, iar acest lucru se observă atât prin consumul per capita, încă foarte mic în raport cu media europeană, dar și prin lipsa diversității din cămara noastră. Pentru o sănătate optimă, se recomandă îmbinarea mai multor tipuri de apă minerală și consumul prin rotație la anumite intervale de timp. E un demers la educare, la care contribuim încă și care cu siguranță va mai dura.

Carpatina

Deși suntem conștienți și din ce în ce mai informați, adeseori neglijăm hidratarea noastră zilnică. Ce sfaturi ne puteți da în acest sens?

În România, puțini cunosc diferența dintre apa minerală naturală, apa de izvor și apa de masă. Așadar, îndemnul meu este de a vă informa înainte de a consuma. De aceasta depinde în mod fundamental sănătatea noastră, până la urmă.

O bună hidratare presupune un tonus mai bun, energie, concentrare, reglarea tensiunii arteriale sau a temperaturii din corp, ajutarea digestiei și așa mai departe. Până la urmă, corpul nostru este între 50% și 60% apă. Și eu m-am educat să mă hidratez corect. Îmi pun alerte în telefon la anumite intervale de timp. Combin mai multe tipuri de apă în fiecare zi. De pildă, beau Carpatina plată un litru pe zi, deoarece conține cel mai puțin sodiu, dar are și șapte minerale principale, esențiale organismului. Puritatea naturală, mineralizația și sodiul scăzute o fac potrivită ȋn cure de detoxifiere sau în diete hiposodice. Având un echilibru mineral excepțional, eu o consum pe tot parcursul zilei.

Adițional, mai consum un litru de Carpatina light, o apă minerală care, pe lângă un raport optim de calciu și magneziu, mai conține și un alt mineral esențial, potasiul, într-o cantitate unică de șapte miligrame. Pe aceasta o beau după sport, pentru o rehidratare imediată, avantajul fiind că nu conține dioxid de carbon care să îmi îngreuneze activitatea sportivă.

Pe Carpatina carbonatată o beau pentru că este efervescentă, proaspătă, răcoritoare. Consum un pahar după masă, fiind o apă cu beneficii digestive datorită cantității de dioxid de carbon temperat, în combinație cu cantitatea mare de bicarbonați.

Ați declarat într-un interviu că „lucrurile cu adevărat creative se întâmplă în afara zonei de confort”. Pe lângă creativitate, de ce mai avem nevoie pentru o viață echilibrată și fericită?

Cred că este necesar să existe un echilibru între ceea ce dăm către lume și ceea ce ne luăm din ea. Avem nevoie de o viață personală, de iubire, de prietenie, soare, mișcare, de animale care să ne aducă bucurie și de la care să reînvățăm simplitatea, de generozitate, de noutate și de cauze personale care să ne țină ancorați în calitatea de a fi sau rămâne umani. Cred că este nevoie de multă bunătate, în lume și în general.

Ce ați schimba la lumea în care trăim?​

Ritmul în care ne trăim viețile și superficialitatea cu care luăm adesea de la cele mai mici până la cele mai mari decizii.

Care este definiția dumneavoastră pentru lux?

Decența, simplitatea și cumpătarea. Pentru mine, luxul nu constă în a aduna, în a avea mult, ci în calitatea experiențelor prin care simt că îmi trăiesc viața și a puținelor lucruri pe care le dețin.

Cu mulți ani în urmă, un brand de bijuterii luxury a realizat un design de inel care avea diamantele montate pe interior. Ceea ce doreau să transmită este că luxul e un element profund personal. Luxul este pentru tine însuți, nu pentru ceilalți. Și a rămas cu mine acest mesaj până în ziua de azi.

Carpatina