
BMW Group un început de an conform planului: produse atractive, volume mari de comenzi şi disciplina strictă a costurilor au asigurat acest lucru. Producătorul premium din München şi-a continuat creşterea dinamică a producţiei de automobile electrice (BEV) într-un mediu volatil şi competitiv, oferind în acelaşi timp o profitabilitate la limita superioară a intervalului-ţintă pentru 2025 în segmentul Auto. Astfel, BMW Group a confirmat încă o dată viabilitatea pe termen lung a strategiei sale de deschidere tehnologică.
În primul trimestru al anului, BMW Group a livrat clienţilor 586.117 automobile (-1,4%). Peste un sfert dintre acestea au fost electrificate, BEV şi PHEV (+26,9%), automobilele electrice înregistrând din nou o creştere semnificativă a vânzărilor de +32,4%. Marja EBIT în segmentul Auto – unul dintre indicatorii-cheie de profit ai companiei – s-a situat la 6,9%, plasând-o la limita superioară a intervalului ţintă de 5-7% pentru anul respectiv.
„Cu cât mediul este mai dificil, cu atât este mai important să avem produse convingătoare, o strategie consecventă şi un grad ridicat de flexibilitate. Abordarea noastră deschisă faţă de tehnologie rămâne un factor-cheie de succes: cu modelele noastre tinere şi extrem de atractive şi cu gama noastră largă de sisteme de propulsie, suntem capabili să îndeplinim diversele nevoi ale clienţilor din întreaga lume. Acest lucru ne permite să obţinem rezultate solide şi să ne menţinem pe drumul cel bun pentru a ne îndeplini obiectivele ambiţioase pentru întregul an”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. „Cu NEUE KLASSE, aducem pe şosele cel mai mare proiect viitor al nostru: ne extindem oferta electrică şi implementăm clustere tehnologice viitoare şi noul limbaj de design în întregul nostru portofoliu de modele. Acest lucru va ridica nivelul de inovaţie al automobilelor noastre pentru toate tipurile de sisteme de propulsie la un nivel complet nou – stabilind în acelaşi timp cursul pentru o creştere profitabilă şi un succes durabil”.
Creştere semnificativă a livrărilor de automobile electrice
În ciuda concurenţei persistente şi puternice din China, livrările globale ale companiei au rămas în mare parte în aceeaşi linie cu anul precedent (-1,4%). În primele trei luni, BMW Group a înregistrat o creştere pe pieţele-cheie din Europa (+6,2%) şi SUA (+4,0%).
În primul trimestru al anului 2025, marca BMW a livrat un total de 520.121 de automobile către clienţii din întreaga lume, depăşind volumul anului precedent în toate regiunile, cu excepţia Chinei. Cea mai puternică creştere a fost înregistrată de noile modele BMW Seria 5 (+35,8%), precum şi de variantele BMW X1 şi X2 (+31,8%).
Marca BMW M a înregistrat o creştere solidă a vânzărilor de 5,0% în primul trimestru, livrând clienţilor un total de 50.500 de automobile. Principalii vectori de creştere au fost modelele de înaltă performanţă BMW M3 şi M3 Touring, precum şi BMW M5 şi BMW M5 Touring, care au înregistrat o cerere mare în toate regiunile.
Marca MINI, care şi-a actualizat întreaga gamă de produse în cursul anului trecut, a vândut 64.615 unităţi la nivel mondial – o creştere de 4,1%. Marca Rolls-Royce a livrat 1.381 de unităţi către clienţi în perioada ianuarie-martie (-9,4%).
Automobilele electrice ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce au raportat o creştere semnificativă, cu 109.513 livrări la nivel mondial (+32,4%). BMW iX1 a fost cel mai de succes model BEV al mărcii, în timp ce BMW i4 a reprezentat jumătate din totalul livrărilor BMW Seria 4.
Vânzările de automobile electrice au înregistrat cea mai puternică creştere în Europa (+64,2%). Noile modele de la marca MINI au contribuit major la această creştere: marca premium urbană a livrat un total de 22.794 de automobile electrice, atingând o cotă BEV de 35,3%.
BMW Group oferă în prezent cel puţin un model cu sistem de propulsie electrificat în fiecare clasă de automobile. Livrările totale de automobile electrificate (BEV şi PHEV) au crescut, de asemenea, semnificativ în primele trei luni ale anului, ajungând la 157.487 de automobile (2024: 122.582 / +28,5%).
BMW Group îşi implementează cu succes planul strategic de extindere a mobilităţii electrice. În plus, va atinge două repere semnificative în materie de vânzări: în primul rând, livrarea a 1,5 milioane de automobile premium electrice de la lansarea pe piaţă a BMW i3 în 2013; şi în al doilea rând, un total de trei milioane de maşini electrificate de atunci.
Marja EBT a companiei la 9,2%
Veniturile companiei în primul trimestru au totalizat 33,758 miliarde de euro (2024: 36,614 miliarde € / -7,8%; ajustat în funcţie de valută: -8,7%). Aşa cum s-a anunţat anterior, BMW Group a beneficiat de o reducere moderată a cheltuielilor administrative şi de vânzări. Comparativ cu anul precedent, veniturile din vânzări au scăzut în special pe piaţa chineză extrem de competitivă, aşa cum era anticipat.
Între ianuarie şi martie, BMW Group a raportat un profit brut (EBT) de 3,113 miliarde de euro (2024: 4,162 miliarde € / -25,2%).
Marja EBT pentru această perioadă a fost de 9,2% (2024: 11,4%). Profitul net al companiei pentru primul trimestru a totalizat 2,173 miliarde de euro (2024: 2,951 miliarde € / -26,4%).
Marja EBIT pentru segmentul Auto la limita superioară a previziunilor pentru întregul an Segmentul Auto a obţinut venituri de 29,211 miliarde de euro (2024: 30,939 miliarde € / -5,6%).
Tarifele antisubvenţie pentru automobilele electrice produse în China, introduse de Comisia Europeană în octombrie, au crescut costul vânzărilor, creând un obstacol de câteva sute de milioane de euro, conform previziunilor.
Profitul anterior rezultatului financiar (EBIT) pentru primul trimestru a totalizat 2,024 miliarde de euro (2024: 2,710 miliarde € / -25,3%). Marja EBIT a fost de 6,9% (2024: 8,8%) şi, prin urmare, s-a situat la limita superioară a intervalului ţintă de 5-7% pentru întregul an. Excluzând deprecierea şi amortizarea din alocarea preţului de achiziţie BBA, marja EBIT pentru primul trimestru a fost de 8,1%.
BMW Group valorifică sistematic inovaţiile, concentrându-se pe tehnologii eficiente şi cu emisii reduse, precum şi pe electrificarea şi digitalizarea suplimentară atât a gamei de produse, cât şi a companiei.
Pe baza performanţei sale operaţionale actuale, BMW Group a alocat 1,984 de miliarde de euro (2024: 1,974 miliarde € / +0,5%) pentru cercetare şi dezvoltare în primul trimestru, sumă concentrată pe electrificarea şi digitalizarea flotei de automobile pentru toate seriile de modele.
De asemenea, compania a suportat cheltuieli de cercetare şi dezvoltare în principal pentru viitoarele modele din NEUE KLASSE, cum ar fi BMW iX3 şi modelele succesoare ale BMW X5 şi BMW X7.
„BMW Group reprezintă creşterea pe termen lung, crearea de valoare durabilă şi fiabilitatea continuă pentru părţile interesate. Performanţa financiară stabilă şi gestionarea eficientă a costurilor au caracterizat primul trimestru, în ciuda mediului dificil. Rămânem concentraţi pe îmbunătăţirea eficienţei noastre şi optimizarea structurilor noastre de costuri”, a declarat Walter Mertl, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Finanţe, la conferinţa trimestrială de la München. „Digitalizarea şi inteligenţa artificială contribuie la acest lucru. Inovaţia şi beneficiile pentru afaceri merg mână în mână pentru noi. De asemenea, valorificăm flexibilitatea dovedită a reţelei noastre pentru a aborda provocările geopolitice actuale”.
Cash flow disponibil al segmentului Auto de 413 milioane de euro
Cash flow disponibil al segmentului Auto s-a ridicat la 413 milioane de euro în primul trimestru al anului 2025 (2024: 1,283 miliarde €). Scăderea faţă de anul precedent a fost cauzată în principal de profitul brut mai mic, provizioane aşteptate mai mari şi ieşirilor de cash crescute din cheltuielile de capital aferente la 31 decembrie 2024, în valoare de 964 milioane de euro.
În schimb, creşterea sezonieră tipică, dar semnificativ mai mică, a stocurilor faţă de anul precedent a dus la o modificare a capitalului circulant de 65 de milioane de euro (2024: -1,189 miliarde €).
În perioada ianuarie-martie, cheltuielile de capital au totalizat 1,202 miliarde de euro (2024: 1,323 miliarde € / -9,1%). Raportul cheltuielilor de capital a fost de 3,6% (2024: 3,6%).
BMW Group vizează în continuare un cash flow disponibil de peste 5 miliarde de euro în segmentul Auto pentru întregul an.
Performanţă robustă în segmentul Financial Services
BMW Group Financial Services a beneficiat de o activitate dinamică de leasing în primul trimestru al anului, contractele noi fiind în creştere cu 12,7%. Per total, totalul afacerilor retail noi a scăzut uşor, comparativ cu anul precedent, fiind încheiate 402.811 contracte noi (-4,6%). Activitatea de finanţare şi leasing pentru automobile noi a rămas la nivelul anului precedent. În afara Chinei, afacerile noi au fost stabile la un nivel ridicat.
Volumul afacerilor noi a crescut uşor, determinat de volume mai mari de finanţare per vehicul în toate contractele de finanţare şi leasing cu clienţii retail, ajungând la 15,988 miliarde de euro (2024: 15,620 miliarde € / +2,4%).
Procentul de automobile noi BMW Group în leasing sau finanţate de segmentul Financial Services a ajuns la 43,0% la sfârşitul primului trimestru (2024: 41,8% / +1,2 puncte procentuale). În perioada de trei luni, segmentul a raportat un profit brut de 650 de milioane de euro (2024: 730 milioane € / -11,0%). În special, veniturile mai mici din revânzarea automobilelor ajunse la sfârşitul contractului de leasing au dus la o scădere a profitului faţă de anul precedent, deoarece numărul automobilelor ajunse la final de leasing a fost mai mic decât în anul precedent. În perioada de raportare, rata creidtelor neperformante a rămas la un nivel scăzut de 0,23% pe întregul portofoliu de credite (2024: 0,21%).
BMW Motorrad are o marjă EBT de 9,4%
În acest an, până la sfârşitul lunii martie, BMW Motorrad a livrat clienţilor 44.609 motociclete şi scutere (2024: 46.434; -3,9%). Marja EBIT a segmentului de 9,4% (2024: 12,2%) a fost peste intervalul ţintă de 5,5-7,5% pentru anul respectiv.
BMW AG continuă programul de răscumpărare de acţiuni
În urma autorizaţiei acordate de Adunarea Generală Anuală a BMW AG la 11 mai 2022, compania a achiziţionat acţiuni proprii. Acţiunile din programul iniţial de răscumpărare au fost deja retrase.
La 31 martie 2025, BMW AG deţine 22.317.345 de acţiuni proprii din cel de-al doilea program de răscumpărare, corespunzând unei sume nominale de 22.317.345 de euro. Pe baza autorizaţiei acordate la Adunarea Generală Anuală din 11 mai 2022, la data de 31 martie 2025, BMW AG achiziţionase acţiuni echivalente cu 7,27% din capitalul social.
BMW Group confirmă previziunile pentru întregul an
Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi-a revizuit în scădere previziunile privind creşterea economică globală la 2,8% în aprilie 2025: conflictele comerciale actuale şi potenţiala creştere a inflaţiei asociate, precum şi incertitudinea în rândul companiilor şi consumatorilor ar putea afecta creşterea globală. Conform previziunilor la nivel de industrie, este probabil ca pieţele auto globale să înregistreze o uşoară creştere.
BMW Group se aşteaptă ca nivelul cererii să crească pe multe pieţe în 2025, impulsionată de o inflaţie stabilizată şi de reduceri moderate suplimentare ale ratelor dobânzilor. În SUA, tarifele permanente s-ar putea reflecta în creşterea inflaţiei.
Previziunile publicate în Raportul BMW Group 2024 din martie 2025 includ toate creşterile tarifare care intraseră în vigoare până la 12 martie 2025. Din cauza evoluţiilor volatile şi a negocierilor în curs, impactul potenţial al tarifelor în anul financiar curent poate fi doar estimat, pe baza unor ipoteze. BMW Group se aşteaptă ca unele dintre creşterile tarifare să fie temporare, cu reduceri începând cu iulie 2025. Previziunile includ, de asemenea, măsuri de atenuare pentru a compensa impactul creşterii tarifelor.
Având în vedere cererea susţinută pentru automobilele sale premium atractive, BMW Group îşi poate confirma previziunile pentru întregul an. Compania anticipează o uşoară creştere a vânzărilor, automobilele electrice contribuind la o pondere uşor mai mare a livrărilor. Datorită factorilor menţionaţi mai sus, se aşteaptă ca profitul brut al companiei să fie la acelaşi nivel cu anul precedent**. Marja EBIT pentru segmentul Auto este prevăzută a se încadra în intervalul 5,0-7,0%, cu RoCE între 9-13%.
În segmentul Financial Services, RoE este prevăzut a se încadra între intervalul 13-16%. În segmentul Moto, se prognozează o uşoară creştere a vânzărilor şi o marjă EBIT în intervalul 5,5-7,5%, cu RoCE de 13-17%. Obiectivele de mai sus vor fi atinse cu numărul actual de angajaţi.
Performanţa reală a afacerii BMW Group poate devia de la aceste proiecţii – de exemplu, din cauza schimbărilor condiţiilor politice şi macroeconomice. Riscurile la adresa profitului ar putea apărea, de exemplu, din cauza unor creşteri suplimentare de tarife sau a menţinerii tarifelor în vigoare mai mult decât era planificat, acestea putând să se extindă şi în a doua jumătate a anului. Compania continuă să monitorizeze îndeaproape evoluţiile macroeconomice. Escaladarea disputelor comerciale ar putea duce, de asemenea, la blocaje în aprovizionare – de exemplu, din cauza restricţiilor la importul sau exportul de anumite piese sau materii prime.