Watches and Wonders Geneva: noi recorduri și anul acesta

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 09-04-2025

în: Watches

Watches and Wonders Geneva

Watches and Wonders Geneva a atins un record de prezență, cu peste 55.000 de vizitatori pe parcursul săptămânii. Zilele publice și programul „In The City” au fost, de asemenea, un mare succes, confirmând interesul tot mai mare pentru un eveniment care a devenit un „must-attend”. O mulțime de noi lansări și animații, o adevărată mărturie a vitalității industriei elvețiene a ceasului.

Cu peste 55.000 de vizitatori (+12% față de anul trecut), 6.000 de reprezentanți ai retailerilor (+5%), 1.600 de jurnaliști (+7%) și 23.000 de bilete vândute în zilele publice (+21%), cifrele vorbesc de la sine! De la 43.000 de nopți în camere de hotel (+17%) la 12.000 de întâlniri de retail (+21%), toți indicatorii au crescut considerabil.

Watches and Wonders Geneva
Cyrille Vigneron, Președintele Fundației Watches and Wonders Geneva, a comentat: „Watches and Wonders s-a impus nu numai ca un eveniment interprofesional obligatoriu, ci și ca o platformă de exprimare pentru casele de ceasuri. Evenimentul le oferă fiecăruia posibilitatea de a-și exprima vizual propriul univers, de a vedea și purta creații frumoase și de a împărtăși o pasiune comună. Media, mediu și mediator”.
Watches and Wonders Geneva
 

Acest impuls creativ se reflectă în numărul de lansări și diversitatea noilor lansări. Unele mărci de ceasuri și-au sărbătorit moștenirea, în timp ce altele și-au evidențiat colecțiile emblematice. Femeile au fost în centrul atenției, în special în segmentul ceasurilor de bijuterii. Reducerea dimensiunilor oferă noi oportunități de diferențiere, prin texturi și culori ale cadranului. Proliferarea ceasurilor cu schelet reflectă, de asemenea, atracția irezistibilă a ingineriei de precizie. Această realizare tehnică este ilustrată de câteva noi recorduri mondiale și premiere.

 

Au participat multe celebrități, printre care Simone Ashley, Usain Bolt, Roger Federer, Carl Lewis și Hans Zimmer. Mărcile expuse, jurnaliştii, influenţii şi YouTuberii au creat un angajament suplimentar pe reţelele sociale cu hashtag-ul #watchesandwonders2025, ajungând la o acoperire estimată de peste 700 de milioane de oameni înainte de încheiere (+17%).

În calitate de invitate de onoare al acestui an, generațiile tinere s-au dovedit receptive. Aproape 10.000 de tineri au putut să descopere expertiza ceasornicară participând la Salon sau prin vizite la școală, prezentări de educație profesională și calificări pentru SwissSkills 2025.

Mult așteptatul program In The City, a fost și el un succes răsunător. Atelierele și tururile ghidate s-au epuizat rapid. Satul Orologeriei a primit mulți studenți și școli din jurul Genevei. Joi seara, animațiile de tip boutique au menținut magia până la primele bătăi ale concertului Bon Entendeur. Mulțimi de toate vârstele s-au adunat pentru a sărbători această primăvară a ceasornicului.