Hermès se pregătește să scumpească gențile Birkin

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 29-04-2025

în: Fashion

Hermès se pregătește să scumpească gențile Birkin

După ce săptămâna trecută a raportat vânzări în primul trimestru al anului 2025 sub așteptările analiștilor, Hermès a anunțat planuri de a majora prețurile tuturor produselor vândute în Statele Unite, pentru a contracara greutatea noilor tarife impuse de președintele Donald Trump. 

„Vom compensa integral impactul acestor noi taxe prin creșterea prețurilor de vânzare în Statele Unite începând cu 1 mai, pentru toate liniile noastre de afaceri”, a declarat directorul financiar, Eric du Halgouet, prin intermediul BoF . Marca franceză, care anterior avertizase consumatorii cu privire la astfel de creșteri tarifare induse de taxe, și-a majorat deja prețurile cu aproximativ 6% în acest an. Creșterea a făcut parte din creșterea anuală tipică a prețurilor mărcii, menținând exclusivitatea articolelor sale din piele. 

În cele trei luni care se încheie în martie 2025, Hermès a raportat o creștere de 7,2% a vânzărilor, ajungând la 4,1 miliarde EUR (4,66 miliarde USD). Analiștii se așteptau ca marca, care a depășit LVMH și a devenit cea mai valoroasă companie de lux la începutul acestei săptămâni, să raporteze o creștere de 9,8% în această perioadă. 

În primul trimestru, du Halgouet a declarat că comportamentul consumatorilor nu s-a schimbat în Statele Unite, unde compania a raportat o creștere de două cifre a vânzărilor. Compania nu a dezvăluit cu cât intenționează să majoreze prețurile în regiune, deși este sigur să presupunem că cumpărătorii cu creiere Birkin vor menține cererea pentru acest brand la un nivel ridicat, indiferent de situație. 

În urmă cu două săptămâni, Trump a stabilit o rată a taxei de 10% pentru importurile din întreaga lume, după ce a amânat tarifele mai mari cu 90 de zile. Dacă vor fi aplicate pe deplin, tarifele americane ar putea include taxe mai mari de 20% pentru articolele de modă și piele din Europa. 

Vestea vine în contextul în care sectorul de lux se confruntă cu o încetinire a cheltuielilor, cauzată în parte de oboseala cheltuielilor post-pandemie, în parte de ratele ridicate ale inflației și, în a treia parte, de încetinirea economiei, de criza datoriilor tot mai mare și de prăbușirea imobiliară din China, o piață țintă pentru mărcile de lux. Hermès a sfidat în mare măsură efectele încetinirii pieței de lux până în prezent, deși marca s-a străduit să crească cererea în China.