
BMW iX și BMW i4 ocupă primele două locuri în studiul JD Power referitor la satisfacția clienților în utilizarea automobilelor electrice pe piața din Statele Unite ale Americii.
Este pentru al doilea an consecutiv când un model electric BMW se impune în studiul JD Power de satisfacţia clienţilor în utilizarea automobilelor electrice. Dacă anul trecut s-a impus BMW i4, în acest an prima poziţie a fost ocupată de BMW iX şi BMW i4 a ocupat poziţia secundă a podiumului.
Studiul, cu numele EVX Ownership, evaluează proprietarii de automobile electrice în primul an de achiziţie şi analizează 10 factori: precizia autonomiei declarate declarat; disponibilitatea stațiilor publice de încărcare; autonomia; costul total de proprietate; experiența de condus; ușurință de încărcare acasă; design interior și exterior; caracteristici de siguranță și tehnologie; experiența in service; calitatea și fiabilitatea.
Studiul s-a bazat pe 6164 de respondenţi în patru categorii: automobile electrice premium, automobile electrice mass-market, automobile plug-in hybrid premium, automobile electrice mass-market cu automobile fabricate în anul 2024.
„Eliminarea stimulentelor fiscale pentru vehicule electrice și a finanțării de încărcare publică are potențialul de a afecta două bariere critice în calea adoptării vehiculelor electrice: disponibilitatea încărcării publice și prețurile vehiculelor”, a declarat Brent Gruber, director executiv al cabinetului de vehicule electrice la J.D. Power. „Această încetinire temporară a creșterii cotei de piață pentru vehiculele electrice creează o provocare unică pentru industrie, deoarece producătorii merg mai departe cu introducerea de noi vehicule. Piața vehiculelor electrice se va confrunta cu oferte extinse de produse și cu o cotă fixă, creând o concurență sporită”.
BMW iX ocupă locul cel mai înalt în clasamentul general și cel mai înalt în segmentul premium BEV, cu un scor de 790. BMW i4 (783) ocupă locul al doilea, iar Rivian R1S (770) ocupă locul trei.
Hyundai IONIQ 6 se află pe locul cel mai înalt pe segmentul BEV de pe piața de masă, cu un scor de 751. Kia EV6 (743) se află pe locul al doilea, iar Chevrolet Equinox EV (737) pe locul trei.
Există opt modele eligibile pentru premii în segmentul premium, care este neschimbat față de acum un an, și 12 modele eligibile pentru premii în segmentul de piață de masă, în scădere de la 14. Satisfacția în rândul proprietarilor de BEV-uri premium este în medie de 756, în timp ce satisfacția în rândul proprietarilor de BEV-uri pentru piața de masă este în medie de 725.
Mai multe detalii găsiţi aici:
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2025-us-electric-vehicle-experience-evx-ownership-study