Louis Vuitton a suferit un atac cibernetic de proporții

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 28-07-2025

în: News

Louis Vuitton a suferit un atac cibernetic de proporții

Datele personale ale clienților Louis Vuitton au fost divulgate într-un atac cibernetic internațional. Informațiile a aproximativ 419.000 de consumatori au fost dezvăluite în urma încălcării securității. 

La începutul acestei luni, Louis Vuitton a suferit un atac cibernetic global care a scurs informații personale ale unor clienți din întreaga lume, din Coreea de Sud, Turcia, Regatul Unit, Italia și Suedia. Se estimează că breșa a afectat aproximativ 419.000 de clienți ai casei de modă, potrivit Biroului Comisarului pentru Confidențialitate și Date cu Caracter Personal din Hong Kong, citat de Reuters. 

Louis Vuitton Coreea de Sud a raportat că numele și prenumele, adresele de e-mail și numerele de telefon s-au numărat printre informațiile compromise în timpul atacului cibernetic multilateral. Detaliile financiare, inclusiv conturile bancare, numerele cardurilor de credit și parolele, nu au fost stocate în baza de date, a declarat compania într-un comunicat citat de Bloomberg. 

După ce a descoperit exfiltrarea datelor personale ale clienților, Louis Vuitton a anunțat imediat agențiile de aplicare a legii și Biroul Comisarului pentru Informații. Compania a declarat că o anchetă este în desfășurare, iar noi detalii ar putea apărea în săptămâni sau luni, potrivit revistei CPO. 

Grupul de infracțiuni cibernetice ShinyHunters este suspectat că se află în spatele breșei de securitate, deși identitatea făptașului rămâne neconfirmată, a relatat publicația. În trecut, grupul de hackeri a vizat Adidas, AT&T, Ticketmaster, Neiman Marcus, Salesforce și altele. 

La sfârșitul lunii iunie, autoritățile franceze au arestat operatorii unui alt grup de hackeri, BreachForums, din care se pare că ar fi membri unii hackeri ShinyHunters. 

Încălcarea securității datelor de la LV este doar o altă problemă într-o serie recentă de comercianți cu amănuntul care au fost atacați de amenințări cibernetice. Numai în cadrul LVMH, Dior și Tiffany & Co. s-au confruntat cu încălcări de date ale informațiilor personale aparținând atât clienților, cât și angajaților. Alte companii precum Marks & Spencer, Harrods și North Face au raportat, de asemenea, incidente cibernetice, posibil legate de o campanie în curs de desfășurare care vizează branduri renumite din întreaga lume. 

Deși informațiile financiare ale clienților rămân protejate, riscurile scurgerilor de date personale includ furtul de identitate, frauda, escrocheriile direcționate, deteriorarea reputației și multe altele. 

Nu este clar cum intenționează cel mai mare grup de lux din lume să continue după încheierea anchetei. Anonimatul, operațiunile internaționale, criptarea și programele malware sofisticate sunt factori care fac aproape imposibilă dezarmarea grupurilor care atacă cibernetic. Un lucru devine tot mai evident: există o nevoie tot mai mare de o protecție mai puternică a informațiilor personale online, pe piețele de lux și nu numai.