
Koenigsegg Sadair’s Spear este acum cea mai extremă hipermașină a brandului – și este legală pentru stradă. Noul model este, de fapt, un Jesko Attack mai puternic și mai rapid. Koenigsegg Jesko este numit după Jesko von Koenigsegg, tatăl fondatorului companiei, Christian von Koenigsegg, un jocheu gentleman și un pasionat sportiv ecvestru și administrator de-o viață.
În 2025, Koenigsegg a lansat Sadair’s Spear, în memoria calului cu care Jesko von Koenigsegg a participat la ultima sa cursă din 1976. Potrivit pentru o mașină numită după un cal de curse, mașina este concepută pentru a fi 100% concentrată pe performanțe remarcabile pe pistă.
Modelul Spear al lui Sadair se remarcă prin putere sporită, greutate redusă, precum și prin aerodinamică optimizată pentru forța de apăsare la viteze mici.
Echilibrul aerodinamic față/spate a fost ajustat, la fel ca și fluxul de aer atât pentru admisia motorului, cât și pentru răcire – toate concepute pentru a maximiza atât stabilitatea la viteze mari, cât și performanța pe pistă.
Echipa CFD de la Koenigsegg a conceput un pachet aerodinamic și de admisie pentru modelul Sadair’s Spear care gestionează aerul ca niciodată până acum, aducând în joc forța de apăsare utilizabilă mai devreme la viteze mai tipice pe pistă, îmbunătățind în același timp fluxul de aer în jurul mașinii la viteză mare, precum și o rcirculație a aerului și o răcire îmbunătățite. Modelul Spear al lui Sadair prezintă o nouă aripă spate activă, montată în partea superioară, cu un design cu două lame, cu un profil drept optimizat pentru o forță de apăsare mai mare la viteze mai mici. Acest lucru este completat de benzi de sub podea și de lamele aripilor roților, care îmbunătățesc fluxul de aer în jurul și sub mașină.
Aceste câștiguri de forță de apăsare spate sunt echilibrate de pachetul aerodinamic conceput pentru partea frontală a lui Sadair’s Spear. Canalele mai mari funcționează împreună cu o gură de aer mărită pe capotă și, din nou, cu fantele optimizate ale arcurilor roților, atât pentru forța de apăsare, cât și pentru răcire. Combinată cu stabilitatea oferită de amortizorul față Triplex și sistemul Active Ride Height de la Koenigsegg, aceasta oferă o senzație mai bună la direcție pentru o experiență de condus mai dinamică.
„Adoptăm o abordare echilibrată atunci când stabilim specificațiile unei creații precum „Sulița lui Sadair”. Adăugăm ușurință. Modificăm, îmbunătățim, ajustăm. Detalii. Detalii. Detalii. Împingeți. Împingeți. Împingeți. Optimizarea la acest nivel al pieței este o formă de vrăjitorie care funcționează în trepte mici. Dar fiecare mic câștig se adună. Un kilowatt în plus aici. Un kilogram mai puțin acolo. Un metru economisit în distanța de frânare. Un milimetru mai puțină portanță. Totul contează”, a declarat Christian von Koenigsegg.
Interiorul modelului Sadair, cu designul „Spear”, este conceput pentru a spori concentrarea șoferului și manevrabilitatea vehiculului pe pistă. Deși transmisia Light Speed Transmission rămâne prezentă, schimbarea treptelor la modelul Sadair, cu padelele montate pe volan, este înlocuită de un nou suport pentru cheie. Mai puțin. Simetrie. Lejeritate. Concentrare – în numele performanței.
Transmisia Light Speed Transmission (LST) cuprinde nouă trepte de viteză pentru mers înainte și mai multe ambreiaje multi-disc în baie de ulei, într-un pachet compact și ultra-ușor. Este capabilă să schimbe treptele de viteză între orice treaptă de viteză aproape la o viteză a luminii, datorită deschiderii și închiderii simultane a ambreiajelor.
„Povestea din spatele mașinii „Suliei lui Sadair” servește unui dublu scop. Este capitolul final al omagiului nostru adus lui Jesko von Koenigsegg – o inspirație din primele zile ale companiei noastre până în prezent. De asemenea, onorează pasiunea sa de o viață – cursele de cai – și folosește acest fir pentru a crea Koenigsegg-ul suprem, axat pe pistă. „Sulia lui Sadair” combină componente proiectate la comandă, performanțe mai mari, greutate mai mică și aerodinamică îmbunătățită. Este o creație născută din pasiune și o concentrare neclintită asupra condusului pe circuit – și a entuziasmului pe care îl aduce”, se comunică pe website-ul oficial al mărcii.
Scopul dezvoltării modelului Sadair’s Spear a fost construirea unui Jesko și mai rapid. Va trebui să așteptăm cifrele complete de performanță, dar primele rezultate par promițătoare. În timpul testelor de la Gotland Ring din Storgus, Suedia, noua hipermașină a depășit recordul pe tur al predecesorului său cu 1,1 secunde.
Este greu să nu fii intrigat de o mașină precum Sadair’s Spear. Din păcate, se va așteapta mult, deoarece întreaga serie de producție de 30 de mașini este deja planificată, deci vândută. Aceasta înseamnă că va trebui să aștepți ca un exemplar să ajungă la licitație. Se spune că mașina va costa în jur de 5 milioane de dolari. Nu fi surprins dacă va valora și mai mult atunci când va ajunge pe piața liberă.