
BMW 330e plug-in hybrid, destinat pieţei din Marea Britanie, este automobilul electrificat cu numărul 3 milioane a părăsit linia de producţie BMW Group de la München.
Automobilul electrificat cu numărul 3 milioane a ieşit pe 27 mai 2025 de pe linia de asamblare a uzinei principale a BMW Group din München – un BMW 330e Touring în nuanţa Portimao Blue, destinat pieţei din Marea Britanie. În 2024, unul din patru automobile companiei era deja fie electric, fie plug-in hybrid. La uzinele BMW Group, automobilele cu sisteme de propulsie electrificate şi motoare termice sunt produse împreună pe aceeaşi linie de producţie.
„Cu producţia sa extrem de flexibilă, BMW Group este capabil să răspundă cerinţelor clienţilor în conformitate cu tendinţele şi cererea pieţei”, explică Milan Nedeljkovic, membru al Consiliului de Administraţie, responsabil pentru Producţie. „Toate uzinele din reţeaua noastră globală de producţie sunt echipate pentru mobilitate electrică, deschizând calea pentru o creştere continuă în acest segment”.
Începutul producţiei de serie a automobilelor electrice cu BMW i3 la Leipzig în 2013
Compania a lansat producţia de serie a automobilelor electrice cu BMW i3, încă din 2013. Maşina electrică de oraş a fost fabricată timp de aproape zece ani la uzina din Leipzig, alături de primul plug-in hybrid al BMW Group, BMW i8. La acea vreme, datorită arhitecturii unice a automobilului, BMW i3 era construit tot la Leipzig, într-o zonă dedicată maşinilor electrice, în paralel cu producţia de automobile cu sisteme de propulsie convenţionale.
De atunci, BMW Group a integrat automobile electrice în producţia tuturor fabricilor sale din întreaga lume. Multe dintre fabrici au asamblat iniţial modele plug-in hybrid pe o singură linie, alături de omologii lor diesel şi pe benzină, în mod flexibil. Mobilitatea electrificată reprezintă o cotă în continuă creştere a volumelor de producţie, depăşind 25% în 2024, aproximativ trei sferturi dintre aceste automobile fiind electrice. Un total de un milion şi jumătate de automobile electrice de la mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce au fost deja livrate.
Reţeaua globală de producţie a permis dezvoltarea mobilităţii
Odată cu începerea producţiei MINI Cooper SE la Oxford în 2019, gama de automobile electrice (BEV) a fost extinsă la a doua marcă a BMW Group. Lansarea a continuat din 2020 cu cea mai recentă generaţie de sisteme de propulsie electrice. BMW iX3 a fost construit în China, în timp ce BMW iX şi i4 au fost lansate în producţie la Dingolfing şi München în 2021. În decurs de un an, toate fabricile BMW Group din Germania au fost activate pentru producţia de automobile electrice. Compania îşi menţine angajamentul de a integra sistematic automobilele electrificate în producţia existentă.
În China, electrificarea a fost deja introdusă la toate fabricile. În SUA, uzina din Spartanburg se pregăteşte pentru producţia de automobile începând cu 2026, în timp ce uzina din San Luis Potosí (Mexic) va adăuga modele BEV pentru Neue Klasse la portofoliul său de producţie în 2027. Ambele fabrici produc deja modele plug-in hybrid. Fabrica din Rosslyn (Africa de Sud) produce automobile plug-in hybrid din 2024. Centrele de producție BMW Group pentru piața locală din Brazilia, India şi Thailanda construiesc deja şi automobile electrificate.
Centru de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice
Producţia de componente pentru sistemul de propulsie electric se extinde dincolo de Germania. De la lansarea BMW i3, modulele de baterii, bateriile de înaltă tensiune şi motoarele electrice au fost produse la Dingolfing. Ca parte a electrificării reţelei de producţie, la această locaţie a fost înfiinţat Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice. Până în 2022, acesta atinsese deja o capacitate anuală de peste 500.000 de sisteme de propulsie electrice. Alte locaţii au crescut treptat capacitatea pentru a susţine creşterea rapidă a mobilităţii electrice.
Drept urmare, alături de Dingolfing, bateriile de înaltă tensiune de a cincea generaţie sunt asamblate şi instalate acum în vehicule şi la Regensburg, Leipzig şi Spartanburg. Competenţa acumulată de atunci este aplicată acum la a şasea generaţie de sisteme de propulsie electrice, care va fi introdusă spre sfârşitul acestui an odată cu NEUE KLASSE la noua fabrică din Debrecen (Ungaria).