
Porsche AG a continuat să investească decisiv în viitorul său în primul trimestru al anului 2025. Accentul s-a pus pe investițiile în portofoliul de produse, în activități legate de software și baterii, precum și pe ajustări organizaționale. Drept urmare, compania își asumă sarcini pe termen scurt.
În primele trei luni ale acestui an, Porsche a generat venituri din vânzări la nivel de grup de 8,86 miliarde de euro (anul precedent: 9,01 miliarde de euro). Profitul operațional al grupului a fost de 0,76 miliarde de euro (anul precedent: 1,28 miliarde de euro). Randamentul operațional al vânzărilor la nivel de grup a fost de 8,6% (anul precedent: 14,2%). Fluxul de numerar net al sectorului auto a crescut la 198 de milioane de euro (anul precedent: 107 milioane de euro).
Rezultatele afacerii au fost influențate de provocările economice și politice continue, precum și de rescalarea și recalibrarea extinsă a companiei. Dr. Jochen Breckner, membru al consiliului executiv pentru Finanțe și IT: „Așa cum ne așteptam, primul trimestru a fost mai slab. În plus, situația macroeconomică va rămâne dificilă. Nu putem scăpa complet de acest lucru, dar facem tot ce ne stă în putință pentru a-l contracara”.
De exemplu, Porsche și-a adaptat planificarea de produs și corporativă la condițiile schimbate. Cu cheltuielile speciale de 1,3 miliarde de euro, compania intenționează să își crească profitabilitatea și reziliența pe termen scurt și mediu. Aproximativ 200 de milioane de euro au fost deja investiți în proiecte specifice în primul trimestru. „Investim decisiv în viitorul Porsche – în produse, software și măsuri cu care dorim să consolidăm compania în mod sustenabil și să ne poziționăm robust pentru viitor”, spune Dr. Breckner. „Așa cum a fost anunțat, cheltuielile speciale vor avea un impact pe termen scurt asupra rezultatelor anului financiar 2025”.
Investiții în V4Smart și Varta
O investiție semnificativă a fost finalizată în martie odată cu achiziționarea unei participații majoritare la V4Smart GmbH & Co. KG. Acordul de investiții dintre Porsche AG și VARTA AG prevede ca Porsche să investească în dezvoltarea și producția de celule rotunde litiu-ion de format mare. Producătorul de mașini sport își propune să își asigure aprovizionarea cu celule de baterii de înaltă performanță prin această investiție. În plus, Porsche AG deține, de asemenea, o participație la VARTA AG.
O pondere mai mare a vehiculelor electrificate
Numărul de livrări în primele trei luni a totalizat 71.470 (anul precedent: 77.640). Porsche a crescut semnificativ ponderea vehiculelor electrificate livrate – la 39%. Dintre acestea, 26% au fost vehicule complet electrice, iar 13% au fost hibride plug-in. Macanul complet electric a reprezentat o mare parte din cota de vehicule electrice livrate clienților, cu 14.185 de exemplare livrate. În total, au fost livrate 23.555 de unități Macan. Aceasta corespunde unei creșteri de 14% față de același trimestru al anului trecut. Panamera a înregistrat cea mai puternică creștere dintre cele șase linii de modele Porsche, cu 27% (7.769 de livrări).
În regiunea Americii de Nord, numărul de livrări a crescut cu 37% față de anul precedent. Această creștere puternică se datorează parțial întârzierilor legate de importuri în livrarea unor game de modele în aceeași perioadă a anului trecut. În regiunea Chinei, livrările au scăzut cu 42%. Principalele motive ale acestei scăderi rămân condițiile foarte dificile de piață, în special în segmentul de lux, și nivelul ridicat de concurență de pe piața chineză. Porsche continuă să se bazeze pe strategia sa orientată spre valoare, „valoare față de volum”, și pe o structură de vânzări echilibrată la nivel global pentru a face compania și mai rezistentă.
Prognoza a fost ajustată în special din cauza unor efecte speciale
Luni, Porsche AG a decis să ajusteze prognoza pentru anul financiar 2025 în special din cauza unor efecte speciale. Pentru anul financiar 2025, se așteaptă acum următoarele cifre:
o cifră de afaceri din vânzări între 37 și 38 de miliarde de euro (prognoza anterioară: 39 până la 40 de miliarde de euro);
o rentabilitate a vânzărilor între 6,5% și 8,5% (prognoza anterioară: între 10% și 12%);
o marjă a fluxului de numerar net pentru industria auto între 4% și 6% (prognoza anterioară: între 7% și 9%);
o marjă EBITDA pentru industria auto între 16,5% și 18,5% (prognoza anterioară: între 19% și 21%) și
o cotă de piață a vehiculelor electrice consumabile (BEV) pentru industria auto între 20% și 22% (prognoza anterioară: între 20% și 22%).
Ca urmare a creșterii lente a electromobilității, Porsche AG a decis o realiniere strategică a activităților legate de baterii. Planurile anterioare de extindere a producției de baterii de înaltă performanță de către Cellforce Group GmbH, o filială 100% a Porsche AG, nu vor fi urmărite independent în viitor. Drept urmare, și din cauza impactului negativ al altor activități legate de baterii, valoarea cheltuielilor speciale în anul financiar 2025 va crește în total de la 800 de milioane de euro la 1,3 miliarde de euro, ceea ce va afecta rezultatele.
În plus, Porsche AG și-a ajustat managementul aprovizionării la nivel mondial, orientat spre valoare, din cauza provocărilor tot mai mari cauzate de condițiile geopolitice. Acest lucru este valabil în special pentru piața chineză, unde condițiile de piață dificile în continuare și scăderea cererii în segmentul de lux complet electric vor afecta dezvoltarea în anul financiar 2025. Indiferent de acest lucru, Porsche AG își menține angajamentul față de vânzările orientate spre valoare, cu scopul de a echilibra cererea și oferta. Costurile suplimentare suplimentare legate de furnizori contribuie, de asemenea, la previziunile modeste, care afectează în mod supraproporționat marja fluxului de numerar net din industria auto.
Introducerea tarifelor de import din SUA are impacturi negative pentru lunile aprilie și mai 2025, care sunt incluse în previziunile ajustate. Cu toate acestea, previziunile ajustate nu iau în considerare efectele ulterioare ale introducerii tarifelor de import din SUA. În prezent, nu este încă posibil să se facă o evaluare fiabilă a efectelor pentru exercițiul financiar.