
Defender Octa – etalonul performanțelor bine-cunoscutei familii Defender – va reprezenta baza pentru modelul participant la Raliul Dakar și la Campionatul Mondial de Rally-Raid FIA din 2026, punând în valoare referințele sale excelente la nivel de performanțe, în cadrul celor mai dificile evenimente off-road din lume.
Capabilitățile și robustețea, excelente în teren accidentat, reprezintă nucleul fiecărui model Defender, iar aceste calități sunt esențiale pentru orice vehicul participant la un rally-raid. Alegerea modelului Defender Octa – cel mai rapid și mai performant model Defender construit vreodată – ca pionier al programului de Rally-raid al mărcii britanice cu cel mai puternic spirit de aventură, a fost o alegere firească.
Defender va participa, din 2026, cu 2 vehicule Defender cu specificație de competiție, la toate cele 5 etape ale Campionatului Mondial de Rally-Raid FIA (W2RC), la categoria „Stock” destinată vehiculelor bazate pe modele de serie, iar la evenimentul vedetă al campionatului, Raliul Dakar, va participa cu 3 vehicule.
Începând din 2026, vor fi implementate noi regulamente menite să crească nivelul competițional la categoria„Stock”, pe măsură ce FIA și organizatorii Dakar vin în întâmpinarea popularității în creștere a modelelor 4×4 și SUV de înaltă performanță. Chiar performanțele înalte încurajate de aceste regulamente transformă Stock în categoria ideală pentru a demonstra cât mai autentic durabilitatea și capabilitățile excelente specifice modelului Defender.
Mark Cameron, JLR Motorsport Managing Director: „A accepta provocarea celui mai solicitant eveniment de rally-raid din lume este testul suprem pentru cel mai performant model Defender de până acum. Știm că Dakar va fi o competiție extraordinară, însă Defender OCTA îmbină performanțele de excepție cu capabilitățile și durabilitatea specifice Defender – premisele ideale pentru ceea ce sunt sigur că va deveni un vehicul de rally-raid extrem de competitiv”.
James Barclay, Defender Managing Director: „Participarea modelului Defender la Raliul Dakar va fi o provocare captivantă. Am avut o viziune în legătură cu viitorul vehiculelor de competiție bazate pe modele de serie și a fost o experiență extrem de pozitivă să ne alăturăm ASO, FIA și altor producători, pentru a colabora la crearea noilor regulamente pentru categoria „Stock”. Acum dispunem de platforma perfectă pentru a demonstra în mod autentic capabilitățile Defender, în cadrul celei mai importante competiții off-road din sporturile cu motor. Avem la dispoziție un an pentru pregătire, testare și dezvoltare, astfel încât să fim pregătiți pentru Dakar 2026. Echipele sunt deja la lucru și așteptăm cu nerăbdare să participăm atât la Dakar, cât și la W2RC – cele mai solicitante evenimente off-road din lume”.
Nucleul Defender Octa – păstrat și la vehiculele de competiție – este structura D7x (de extremă) robustă a caroseriei. Bazată pe construcția monococă ușoară din aluminiu, care reprezintă baza tuturor modelelor Defender, aceasta este de 3 ori mai rezistentă decât variantele clasice cu caroserie montată pe șasiu și oferă o rigiditate torsională foarte ridicată.
Robustețea sa intrinsecă, alături de geometria specifică și designul cinematic, au făcut din alegerea Defender Octa ca punct de pornire în programul Dakar al mărcii Defender să fie cea mai firească. Vehiculele special pregătite pentru competiție vor avea în comun structura caroseriei și configurația transmisiei specifice modelului Defender Octa – conform regulamentelor Dakar și W2RC – dovadă a durabilității și capabilităților sale de neegalat. Puterea va fi furnizată de motorizarea V8 twin turbo de 4,4 litri specifică Defender Octa.
Un test competițional complex și un program de dezvoltare Defender au fost deja demarate. Acestea vor culmina cu evenimente de testare și o prezentare completă a echipei în a doua partea a acestui an, în avanpremieră la Raliul Dakar și Campionatul Mondial de Rally-Raid FIA 2026.
Deși Defender nu va concura la Dakar înainte de 2026, acesta a avut un rol cheie la raliul din 2025, în calitate de vehicul oficial partener, în primul din cei 4 ani de parteneriat. O flotă de 20 de vehicule Defender au sprijinit evenimentul, care a luat startul în Bisha, Arabia Saudită, și s-a terminat în Shubaytah, transportând oficialitățile și reprezentanții media VIP din cadrul raliului. Alte șase modele de competiție Defender extrem de specializate vor fi utilizate de organizatorii Raliului Dakar, pentru a planifica traseele pentru evenimentele din 2026, 2027 și 2028.