Continental marchează 200 de milioane de senzori radar

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 31-07-2025

în: Auto

Continental marchează 200 de milioane de senzori radar

Continental a atins un nou reper și sărbătorește producția a 200 de milioane de senzori radar. Această cifră impresionantă reflectă poziția de lider a companiei, cu o cotă de piață de peste 20% în componente esențiale de siguranță pentru sectorul auto. De asemenea, evidențiază o tendință importantă în mobilitate: dezvoltarea accelerată a sistemelor avansate de asistență pentru șofer (ADAS) către conducerea automatizată și, în viitor, autonomă.

Între 1999, când prima generație de radar cu rază lungă de acțiune de la Continental a fost integrată în Mercedes S-Class, și 2021, compania a livrat 100 de milioane de sisteme radar. Patru ani mai târziu, a fost atins un nou prag: 200 de milioane de senzori radar. Acest ritm impresionant de dezvoltare este o dovadă a progreselor tehnologice semnificative în materie de dezvoltare și performanță, precum și a cererii tot mai mari pentru funcții de siguranță în vehicule. 

„Pragul de 200 de milioane de senzori produși – și comenzile majore pentru producție de serie – subliniază faptul că Continental înseamnă inginerie de înaltă tehnologie, spirit inovativ și soluții tehnologice personalizate pentru fiecare aplicație din industria auto,” a declarat Ismail Dagli, directorul ariei de afaceri Autonomous Mobility din cadrul Continental. „Senzorii radar sunt o componentă esențială pentru mobilitatea de astăzi și de mâine. Fără un portofoliu diversificat de sisteme radar, precum cele oferite de Continental, conducerea autonomă nu ar fi posibilă”, adaugă acesta.

Profesioniștii din Continental Autonomous Mobility Romania au fost implicați constant în dezvoltarea tehnologiei radar, fiind printre susținătorii timpurii ai acesteia. Convinși de potențialul său remarcabil – atât din perspectivă tehnologică, cât și de business – echipele din Iași, Sibiu și Timișoara au contribuit activ la transformarea radarului într-un pilon esențial al mobilității viitorului.

Mai mult confort și siguranță: senzorii radar sunt esențiali în sistemele de asistență pentru șofer
Creșterea rapidă a vânzărilor se datorează numărului tot mai mare de senzori radar integrați în vehiculele moderne. Sistemele avansate de asistență pentru șofer oferă un plus de siguranță și confort atât în vehicul, cât și în trafic, datorită tehnologiei senzorilor radar. Continental dispune de un portofoliu vast de sisteme radar performante, personalizate pentru fiecare aplicație și cerință de piață.
Dacă în trecut era instalat un singur senzor radar în partea frontală a vehiculului pentru reglarea distanței, astăzi, în unele cazuri, sunt utilizați nouă sau chiar mai mulți senzori radar. Pe lângă controlul adaptiv al vitezei de croazieră („cruise control”), sistemele de asistență pentru frânare de urgență, detectarea unghiului mort, avertizarea la părăsirea benzii, alertele de trafic transversal și parcarea necesită, de asemenea, suportul senzorilor radar – de obicei în combinație inteligentă cu alți senzori, cum ar fi camerele video, senzorii ultrasonici și sistemele LiDAR.
Sistemele radar sunt, de asemenea, esențiale pentru vehiculele automatizate sau autonome, care se bazează pe o monitorizare precisă și redundantă a împrejurimilor vehiculului la 360 de grade.

Revoluția radarului: de la un produs de pionierat la componente high-tech cu microcip
Tehnologia radar utilizată în vehicule a suferit o transformare completă în ultimii ani. Continental a jucat un rol major în dezvoltarea primului sistem radar din lume pentru autoturisme: în 1999, Daimler a oferit funcția de control adaptiv al vitezei de croazieră în modelul său S-Class. Acest sistem a fost primul care a funcționat cu un radar cu rază lungă de acțiune, de 150 de metri – o realizare remarcabilă la acea vreme. Sistemul era limitat și – comparativ cu soluțiile actuale – foarte mare și greu. Era format din două componente: un cap radar instalat în spatele grilei radiatorului și o unitate de control. Împreună, cele două componente cântăreau 1,3 kilograme și aveau dimensiunea aproximativă a unei cutii de pantofi.
Totuși, chiar și atunci, atât Mercedes, cât și Continental au mizat pe această tehnologie sofisticată. Spre deosebire de senzorii cu infraroșu, de exemplu, senzorii radar funcționează independent de lumină și de condițiile de vizibilitate – inclusiv în ceață și întuneric.

Sistemele radar de astăzi nu mai au aproape nimic în comun cu prima generație.
„Senzorii radar inteligenți, de exemplu, sunt deja echipați cu microcipuri performante, care procesează direct semnalele primite de la senzor și – de obicei în combinație cu datele provenite de la alte sisteme de senzori, cum ar fi camerele – le pun la dispoziție în timp real,” explică Norbert Hammerschmidt, directorul departamentului Components Business din cadrul Autonomous Mobility.
Continental este lider în dezvoltarea sistemelor radar extrem de eficiente, care astăzi costă doar o fracțiune din prețul sistemului de pionierat și ocupă foarte puțin spațiu – având dimensiunea a două cutii de chibrituri.
Cei mai noi senzori radar sunt utilizați fie pentru funcții pe distanță scurtă, cum ar fi în sistemele de asistență la parcare sau avertizare la părăsirea benzii pe autostradă, fie pentru funcționare clasică pe distanță lungă, cu raze de acțiune de până la 300 de metri.
În plus, sistemele moderne sunt atât de precise încât pot identifica clar obiecte aflate la distanțe mari, chiar și în situații care sunt neclare pentru ochiul uman. De exemplu, la schimbarea benzii pe autostradă, pot detecta o motocicletă care se apropie din spate cu o viteză semnificativ mai mare sau pietoni parțial ascunși în trafic urban.

Abordare pe bază de platformă: senzori radar pentru autoturisme, camioane și vehicule pe două roți
Astăzi, Continental dezvoltă și antrenează aceste sisteme folosind inteligența artificială pentru fiecare aplicație și pentru fiecare piață: pentru vehicule premium cu un grad ridicat de automatizare, precum și pentru modele de autoturisme produse în masă, pentru camioane semi-autonome, dar și pentru piețele globale de vehicule pe două roți. Astfel, Continental oferă un portofoliu perfect adaptat nevoilor clienților din întreaga lume.
Acesta include, de exemplu, modele premium precum noul radar imagistic 4D cu rază lungă de acțiune și performanță ridicată, care va înlocui generația anterioară în cursul anului viitor și va putea susține sisteme complet autonome. Totuși, cea mai mare parte a producției este reprezentată de modele produse în masă, cum ar fi radarele frontale și de colț, care oferă performanțe ridicate la un preț accesibil pentru o varietate de funcții.