BMW Group: evoluţie pozitivă a vânzărilor în al doilea trimestru al anului 2025

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 15-07-2025

în: Auto

BMW Group: evoluţie pozitivă a vânzărilor în al doilea trimestru al anului 2025

BMW Group a livrat 1.207.388 de automobile în prima jumătate a anului 2025. Creşterea a fost semnificativă în cadrul vânzărilor pentru automobilele electrificate, respectiv de 18,5% BMW Group în primul semestru. Disponibilitatea a fost completă pentru toate modelele. MINI a înregistrat o creştere puternică a vânzărilor, cu evoluţie în toate regiunile. Marca BMW a fost lider clar al segmentului în prima jumătate a anului. BMW M GmbH a livrat în premieră peste 100.000 de automobile în prima jumătate a anului. 

 

În al doilea trimestru, BMW Group a raportat vânzări mai mari faţă de anul precedent: în perioada aprilie-iunie, livrările de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce au crescut cu 0,4%, ajungând la 621.271 de unităţi. În prima jumătate a anului, compania a livrat un total de 1.207.388 de automobile (-0,5%). Automobilele electrificate au înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor faţă de anul precedent. Cu 318.949 de automobile electrice şi plug-in hybrid livrate clienţilor, BMW Group şi-a crescut vânzările cu 18,5% în prima jumătate a anului 2025. Comenzile noi pentru toate tehnologiile de propulsie au crescut în primele şase luni, indicând o evoluţie semnificativă faţă de anul precedent. 
 
„Datorită gamei noastre atractive de produse, am reuşit să închidem cu succes al doilea trimestru. Între aprilie şi iunie, BMW Group a raportat o creştere a vânzărilor de 0,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut”, a declarat Jochen Goller, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Clienţi, Mărci şi Vânzări. „În al doilea trimestru, am atins şi o etapă importantă, odată cu livrarea automobilului electric cu numărul 1,5 milioane. Acest succes subliniază încă o dată modul în care BMW Group a evoluat de la un pionier al automobilelor electrice la unul dintre principalii jucători de pe piaţa maşinilor electrice (BEV) – oferind acum peste 15 modele electrice”, a adăugat Goller. 

Marca BMW a livrat 1.070.814 de automobile clienţilor în prima jumătate a anului. În aceeaşi perioadă, marca şi-a crescut livrările în toate regiunile din afara Chinei. Marca BMW a înregistrat o creştere puternică în regiunile Europa şi Orientul Mijlociu. 

Vânzările de automobile electrificate au crescut, de asemenea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu 272.402 unităţi electrificate livrate în prima jumătate a anului, marca BMW a înregistrat o creştere de 6,5%. Modelele plug-in hybrid (PHEV), în special, înregistrează o creştere a cererii. În prima jumătate a anului, marca BMW a livrat clienţilor 98.339 de modele PHEV – o creştere de 28,9% faţă de anul precedent. Vânzările BMW M GmbH au crescut cu 6,5%, cu peste 100.000 de automobile vândute în premieră în perioada ianuarie-iunie, marcând cea mai de succes jumătate de an a BMW M GmbH. BMW M5 şi BMW M5 Touring, lansate la sfârşitul anului 2024, înregistrează o popularitate puternică, contribuind semnificativ la creşterea vânzărilor. 

Disponibilitatea completă a noii familii MINI a dat roade în prima jumătate a anului: cu un total de 133.778 de automobile vândute, marca MINI a raportat o creştere puternică de 17,3% faţă de anul precedent. Marca a crescut în toate regiunile din întreaga lume. MINI a înregistrat, de asemenea, o creştere pe piaţa chineză în prima jumătate a anului. Modelele electrice MINI au cunoscut o cerere globală puternică şi au fost principalul vector de creştere al mărcii. În prima jumătate a anului, mai mult de unul din trei MINI vândute la nivel mondial a fost un automobil electric. 

În al doilea trimestru, marca Rolls-Royce şi-a crescut vânzările cu 9,4% faţă de anul precedent. În prima jumătate a anului, marca a livrat 2.796 de automobile (-0,8%). În primele şase luni ale anului 2025, BMW Motorrad a vândut 105.909 motociclete şi scutere către clienţi (-6,3%). 

  

Vânzările BMW Group în T2/2025 pe scurt 

  

Trimestrul II 2025 

Comparativ cu anul anterior (%) 

Semestrul I 2025 

Comparativ cu anul anterior (%) 

Automobile BMW Group 

621.271 

+0,4% 

1.207.388 

-0,5% 

BMW 

550.693 

-2,6% 

1.070.814 

-2,3% 

– BMW M GmbH 

55.439 

+7,8% 

105.939 

+6,5% 

MINI 

69.163 

+33,1% 

133.778 

+17,3% 

Automobile electrificate BMW Group 1 

161.462 

+10,2% 

318.949 

+18,5% 

Automobile electrice BMW Group 

111.027 

+2,9% 

220.540 

+15,7% 

Rolls-Royce 

1.415 

+9,4% 

2.796 

-0,8% 

BMW Motorrad 

61.309 

-8,0% 

105.909 

-6,3% 

1 Automobile electrice (BEV) şi plug-in hybrid (PHEV) 

  

Vânzări BMW şi MINI în regiuni/pieţe 

  

Trimestrul II 2025 

Comparativ cu anul anterior (%) 

Semestrul I 2025 

Comparativ cu anul anterior (%) 

Europa 

255.910 

+10,1% 

497.778 

+8,2% 

Germania 2 

73.740 

+7,8% 

135.182 

+3,6% 

Asia 

224.109 

-10,1% 

438.294 

-11,1% 

China 

162.667 

-13,7% 

317.862 

-15,5% 

America 

122.866 

+1,7% 

237.167 

+3,4% 

SUA 

98.504 

+1,4% 

193.091 

+2,7%+