Istoria Bulgari în ani, fapte de curaj și splendoare

cms_block_image_2748

Peste un secol de excelență și creativitate

Povestea Bulgari a început în anul 1881 când, asemenea unui Odysseu modern, fără nicio altă bogăție decât talentul său, Sotirio Bulgari părăsește Grecia continentală și ajunge la Napoli, unde deschide un mic magazin împreună cu un partener grec, Demetrios Kremos. Magazinul a fost însă jefuit și deși au fost obligați să-l închidă, soarta i-a purtat către o nouă destinație, către orizontul aspirațiilor: Roma.

bvlgari2

În doar câțiva ani Sotirio deschide primul magazin propriu în Via Sistina și începe, astfel, la Roma, o nouă viață. Având propriul magazin, și-a permis să-și exprime din plin măiestria și creativitatea în produsele realizate, muncind enorm, cu hotărâre, hărnicie și convingere. Zilele lui Sotirio încep la cinci dimineața, când alege și topește argintul pe care îl preschimbă în accesorii măiestrit lucrate: catarame, medalioane ovale, brâie în stil neo-Hellenic, în care combină elemente din costumele tradiționale epirote cu elemente grecești, bizantine sau islamice. Succesul enorm al ornamentelor i-au deschis drumul către creștere și evoluție. 10 ani mai tărziu,  Sotirio deschide un alt magazin în Via dei Condotti nr. 28 și își adoptă numele de S. Bulgari – Argenteria Artistica, Antiquités, Curiosités, Bijoux. La încheierea unui nou deceniu, un nou magazin este deschis în Via Condotti 10, care este și astăzi punctul de referință al tuturor magazinelor Bulgari din lume. Numele original ales pentru magazinul din Via Condotti este “Old Curiosity Shop”, făcându-se astfel extrem de atrăgător pentru turiștii bogați, britanici și americani, care vizitează Roma. Marfa se diversifică, incluzând o selecție tot mai mare de bijuterii și obiecte de podoabă ce interpretează cu rafinament trendurile timpului, fiind influențate în principal de Art Deco si designul francez.

bvlgari

Anul 1932 a marcat stingerea din viață a lui Sotirio , lăsând afacerea în mâinile celor doi fii pricepuți ai săi, Giorgio și Costantino, care continuă să dezvolte afacerea tatălui lor, cu puternic spiritul antreprenorial și forță creativă. Curând, magazinul Condotti este reînnoit și numele său devine BVLGARI, scris cu litere de tipar, după modelul antic al epigrafiei romane. În anii ’40, Bulgari lansează ceasurile-bijuterii pentru femei, brățări în formă de șarpe ce reprezintă reinterpretări ale podoabelor tradiționale din epoca elenistică și romană. Anii ’50 au marcat începutul epocii La Dolce Vita, iar Roma se preschimbă în „Hollywoodul de pe Tibru”. Marile vedete de cinema și celebritățile întregii lumi precum Liz Taylor, Richard Burton, Audrey Hepburn sau Tyrone Power ajung să cunoască marca Bulgari. Brandul se bucură de o explozie internațională a notorietății.

bvlgaritext

În anii ’60 Bulgari începe să creeze bijuterii opulente, ce se remarcă prin simțul special al volumului și combinațiile uimitoare de culori. Aceste două caracteristici – ce reprezintă pânăâ astăzi semnul distinctiv cel mai apreciat al mărcii – sunt obținute prin utilizarea contururior netede și a pietrele tăiate în stil cabochon, așezate în poziții proeminente și combinate între ele nu atât pentru valoarea lor intrinsecă, ci pentru efectul cromatic absolut spectaculos. În anii ’60, Bulgari începe, de asemenea, să includă monede antice, grecești și romane în bijuterii, ca o referire directă la originile grecești ale brandului ce a prins rădăcini la Roma. Notorietatea internațională din anii ’70 permite companiei să se extindă în străinătate. Se deschid magazine la New York, Geneva, Monte Carlo și Paris. În anii ’70, creativitatea eclectică a casei de bijuterii explodează într-o mare varietate de modele, mergând de la sautoir-uri impresionante la piese cu inspirație egipteană, indiană sau Pop Art. În aceeași perioadă, Bulgari introduce conceptul-cheie, de „wearability in jewellery”, lansând bijuterii ce pot fi purtate de dimineața până seara, sofisticate, dar versatile, destinate unei femei din ce în ce mai dinamice. Aurul galben devine metalul favorit al tuturor bijuteriilor, chiar și al celor care includ în montură pietre prețioase de mare valoare.

Anul 1977 a marcat un moment cheie: Bulgari lansează primul ceas pentru bărbați, produs pe scară largă, BVLGARI BVLGARI, urmat, an de an, de alte modele de succes. Pentru prima dată în lume un logo devine elementul decorativ proeminent pe un ceas high-end, accentuat și mai mult de volumul neobișnuit al cutiei perfect cilindrice, formă care, deși pare foarte simplă, este rezultatul unui meticulos studiu arhitectural. În doar 3 ani, succesul ceasului BVLGARI BVLGARI conduce la dezvoltarea unei branșe a afacerii dedicate ceasurilor și la fondarea companiei Bulgari Time în Elveția. Acesta este primul pas spre puternica dezvoltare a orologeriei Bulgari. A treia generație a familiei Bulgari preia conducerea afacerii în anul 1984. Paolo și Nicola Bulgari, fiii lui Giorgio, sunt numiți președinte și, respectiv, vicepreședinte în companie, în timp ce nepotul lor Francesco Trapani preia poziția de Chief Executive Officer. Odată cu colecția Parentesi, Bulgari lansează un alt proiect revoluționar, bijuteria modulară, în care fiecare element unic – având o calitate excepțională a designului și manufacturii – este produs și asamblat în serie, pentru a oferi bijuterii cu o gamă largă de prețuri, mergând de la inele de oțel și de aur până la paruri încrustate cu diamante. Acesta poate fi considerat cel dintâi exemplu al tuturor timpurilor al unei linii de bijuterii prêt – à – porter. În anii ’90, Pasiunea Bulgari pentru experimentele și combinațiile îndrăznețe în crearea de bijuterii duce la utilizarea surprinzătoare și inovatoare, alături de aur și pietre prețioase, a unor materialelor precum oțelul, ceramica sau mătasea. Dezvoltarea continuă cu lansare în anul 1993 a primului parfum Bulgari, Eau Parfumée, Cologne au Thé Vert și ulterior, Chandra, linia de bijuterii din aur și porțelan fin, este prezentată la Paris. Primii ochelari și colecțiile de produse din piele sunt lansate în întreaga lume în anul 1998, iar apoi inelul B.zero1 își face strălucitorul debut. Extinderea pe verticală a orologeriei continuă cu achiziționarea brandurilor de lux Daniel Roth și Gérald Genta. În anii următori se fac și alte achiziții de firme specializate în producția de componente de ceas, iar Bulgari evoluează ca un producător de ceasuri de clasă mondială.

Anul 2001 deschide o nouă etapă, compania semnând un joint-venture cu Marriott International, sub numele Bulgari Hotels & Resorts și deschizând astfel hoteluri de brand în locații foarte exclusiviste din întreaga lume. Primul Bulgari Hotel se deschide la Milano trei ani mai târziu, după care un resort Bulgari se deschide în Bali. Ca o dezvoltare a proiectelor din domeniul Hotels & Resorts, Bulgari deschide în Tokyo Il Ristorante (în interiorul magazinului Ginza Tower) și Il Café și Il Cioccolato (în magazinul Omotesando). În anul 2009 grupul aniversează 125 de ani de existență cu retrospectiva “Între Eternitate si istorie: 1884-2009”, prezentată pentru prima dată la Roma și apoi la Paris, Beijing și Shanghai. Doi ani mai târziu, Bulgari se alătură conglomeratului de lux LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), cu scopul de a-și consolida dezvoltarea pe termen lung, iar apoi un nou hotel Bulgari se deschide în Londra.

În 2014 Bulgari a celebrat cei 130 de ani de existență prin renovarea, de către celebrul arhitect american Peter Marino, a magazinului din Via dei Condotti 10, magazinul – emblemă al Casei Bulgari.

cms_block_image_3829

Elysée Gallery găzduiește în exclusivitate în România colecția BVLGARI “Le Gemme”, colecție ce reînvie legătura demult pierdută dintre pietrele prețioase și parfumuri. Fiecare parfum captează rafinamentul și eleganța brandului. Inspirată din tradiția bijuteriilor prețioase caracterizate prin excelență și unicitate, casa BVLGARI scrie un nou capitol prin colecția Le Gemme. Fiecare dintre ele este un imn pentru culoarea, lumina, emoția pietrei pe care îl celebrează într-un buchet de ingrediente delicate, opulente, extraordinare. Elysée reprezintă o lume aparte încărcată de noi repere și semnificații. Parfumuri prețioase, aflate pe liste de așteptare în întreaga lume, cele mai bune linii de îngrijire corporală alături de accesorii sofisticate compun universul Elysée.

frontale-2

Lucia Silvestri: “Piesele de high jewellery nu mai sunt purtate doar la dineuri de gală”

Directoarea de creație a bijuteriilor casei Bulgari, Lucia Silvestri, știe toate tainele bijuteriilor de lux și se îndrăgostește, iar și iar, de pietrele prețioase și semiprețioase care-i ies în cale. Este parte însemnată a echipei Bulgari de mai bine de 30 de ani și a călătorit în întreaga lume în căutarea pietrelor potrivite pentru bijuteriile perfecte destinate femeilor curajoase, senzuale, elegante, etern căutătoare: femeile Bulgari.

 

Ce fel de persoană este femeia Bulgari?

“Având o carismă vie și asumată, ea întruchipează bucuria de a trăi. Designul Bulgari reflectă aura specială, inefabilă a acestei femei îndrăznețe și senzuale. Jucăușă, plină de farmec și unicitate, femeia tipică Bulgari este forma vie a bijuteriei perfecte.”

De unde, din ce vă inspirați?

“Prima mea sursă de inspirație este chiar aici, la fereastra biroului meu. Este orașul Roma, care a dăruit inspirație atâtor generații de creatori. În mod special, splendida împletire dintre culturile greacă și romană, alături de magnifica sa arhitectură au hrănit mereu nemărginita imaginație a artizanilor Bulgari. Apoi, desigur, găsesc inspirație în desele mele călătorii în străinătate. De exemplu, nu pot sta departe de India pentru prea mult timp, pentru că îmi oferă o experiență atât de bogată! Vă puteți imagina culorile sariurilor, bijuteriile pe care le poartă femeile, palatele maharajahilor pe care le puteți vedea acolo, doar acolo? Și, mergând mai departe în căutarea inspirației, pot spune că o găsesc întotdeauna în colecția de patrimoniu Bulgari, în semnele iconice Bulgari prin amestecul de elemente clasice și contemporane.”

bvlgari3

Cum combină Bulgari bijuteriile și parfumurile? Se influențează reciproc sau se inspiră unele din altele?

“Atât combinațiile de pietre, cât și simfoniile olfactive sunt, în egală măsură, făcute să ofere plăcere și bunăstare. Emoția ce izvorăște din această stare de bine e legătura care unește pietre și acorduri olfactive, așa cum a evidențiat noua noastră colecție Le Gemme, inspirat de șase dintre cele mai iubite pietre Bulgari. Când examinez o piatră, înseamnă că o privesc, o ating, mă joc cu ea și, în acest proces, mă reumplu de energie exact ca atunci când miros un parfum care-mi bucură simțurile.”

Care a fost prima dumneavoastră bijuterie?

“Cea dintâi bijuterie pe care am creat-o pentru Bulgari datează din anul 1988. Era un colier în set cu o pereche de cercei de aur cu safire galbene și albastre, cu perle și diamante. A fost cumpărat de baroneasa Thyssen, totuși, de multe ori îl expunem în timpul expozițiilor noastre retrospective.”

La ce bijuterie visați, una chiar pentru dumneavoastră?

“La acel minunat sautoir, pe care l-a avut cândva Elizabeth Taylor, cu un safir prelung, sugarloaf… Dacă ar trebui să creez o bijuterie pentru mine însămi aceasta ar fi luminoasă, plină de energie și ușor de purtat.”

ring-mount-in-gold-emeralds-rubies-and-blue-sapphired37-1990

Ce bijuterie ar trebui să aibă fiecare femeie?

“Un inel B.zero1 din ceramică albă sau neagră. Ador designul unic al acestui inel, care întruchipează perfect spiritul de pionierat și curajul de a experimenta ale casei Bulgari. De la cea dintâi lansare a sa în 2000, inelul a evoluat de la versiunea inițială, din aur simplu, căpătând inserții de diamante, apoi o reinterpretare realizată de artistul Anish Kapoor, adaosuri de ceramică și chiar de marmură. Design-ul său atât de special se bazează pe două semne distinctive ale iconografiei Bulgari: motivul Tubogas și logo-ul Bulgari. În acord cu bogatul patrimoniu creativ al brand-ului, spirala sa iconică devine o metaforă pentru măreața armonie dintre trecut, prezent și viitor și un simbol pentru eterna renaștere. Gravat în cerc pe o parte, chiar logo-ul BVLGARI reflectă spirala sintezei perfecte dintre tradiție și inovație.”

Picture 199

Puteți să ne explicați pas cu pas procesul de realizare a unei bijuterii Bulgari?

“Există două modalități care pot să conducă la crearea unei bijuterii. Fie construind în jurul naturii extraordinare a unei pietre, fie pornind de la un semn sau o intuiție ce devin un simbol menit a da naștere unei întregi colecții, așa cum s-a întâmplat cu Serpenti, Diva sau MVSA.

Procesul de creație este întotdeauna hrănit de tradiția greco-romană Bulgari, reinterpretată în bijuterii cu un design mereu surprinzător, care cuprinde în el modernitate, artă și vis.

Pașii implicați în crearea unei bijuterii Bulgari sunt următorii:

  • tăietura, caratele și culoarea pietrelor reprezintă punctul de plecare al procesului de creație pentru o bijuterie de mare valoare. Design-ul bijuteriei trebuie să pună în valoare la maxim caracteristicile intrinseci ale pietrelor de la care s-a pornit.
  • Odată ce ideea designului unei bijuterii a fost finalizată, aceasta este aplicată într-o redare 1: 1 și o serie de schițe care evidențiază detaliile importante.
  • Pietrele sunt puse în ceară pentru a stabili, în colaborare cu designerii, dacă respect întocmai proporțiile proiectului aprobat.
  • Realizarea unui prototip este primul pas în procesul de trecere de la design la un obiect tridimensional.
  • În fazele ulterioare, care reprezintă esența procesului de creare a unei bijuterii, artizanii curăță cu mare grijă, asamblează și refinisează toate componentele metalice și, astfel, se naște bijuteria.”

Care este trendul actual în materie de bijuterii?

“Dacă e să vorbesc despre noile tendințe aș spune că abordarea față de bijuterii se schimbă în conformitate cu evoluția femeii moderne. Piesele de high jewellery nu mai sunt purtate doar la dineuri de gală, la evenimente speciale sau pe covorul roșu. Femeia erei noastre este artista propriei sale vieți; ea poate trăi mai multe vieți într-una, având o feminitate multifațetată. Ea vrea să fie elegantă, strălucitoare și jucăușă, de aceea, o bijuterie ar trebui să-i accentueze firesc, neostentativ, diversele ei fațete.”

AB 062

Aveți o piatră preferată?

“Primesc deseori această întrebare, dar eu nu am încă un răspuns. Ceea ce pot să spun este că într-o asemenea alegere lucrurile nu țin doar de prețiozitate sau de valoare. Mă îndrăgostesc de pietrele care îmi vorbesc. De când m-am alăturat Bulgari, îmi petrec o mare parte a timpului lucrând cu safire. Și într-adevăr iubesc safirele. Cu toate acestea, peste timp, preferințele mele s-au diversificat. In acest moment, îmi plac foarte mult spinelii. Sunt îndrăgostită de pietrele astea… Dar, de fapt, eu iubesc fiecare piatră. Totul depinde de emoția și de starea mea, într-un anumit moment suspendat în timp…”

1_mvsa_-bracelets