Marius Ghenea – Brand Ambassador Boutique Watches

Antreprenor în serie şi business angel cu investiţii valoroase și profitabile în Europa de Est, Marius Ghenea se află în topul oamenilor de afaceri care s-au făcut remarcați prin activităţi ce susţin „drumul de la idei către oportunităţi şi succes în afaceri”. Într-o conversație despre aspirații, lux, dar și prestigiul unui nume, Marius Ghenea ne împărtășește viziunea sa despre viitorul unui concept care promite să revoluționeze piața românească de ceasuri, vorbindu-ne de data aceasta din postura de Brand Ambassador Boutique Watches.

dsc_5788-1

Ce reprezintă pentru dumneavoastră rolul de Brand Ambassador Boutique Watches şi ce implicaţii aduce după sine această poziție importantă în cadrul unui brand?
Sunt un iubitor de ceasuri, cred că de aici porneşte totul. Sunt în acelaşi timp un amator de complicaţii, chiar dacă multe dintre lucrurile frumoase în viaţă sunt cele simple. Însă uneori, simplitatea este cea mai „mare complicaţie”, pentru a vorbi tot în termeni din orologerie. În ceea ce priveşte imaginea şi poziţia de Brand Ambassador Boutique Watches, cred că vom lăsa cititorii să decidă, eu încerc doar să promovez un concept interesant şi care cred că va fi de succes în România.

Care sunt gândurile dumneavoastră cu privire la ce reprezintă luxul astăzi şi unde anume ar putea fi plasat Boutique Watches în acest context?
Luxul a trecut prin numeroase etape în ultimele decenii, accelerând – în opinia mea – ritmul în perioadele recente, probabil că la fel ca multe alte zone de lifestyle care au început să se transforme şi să ardă diverse etape. Pe de o parte, luxul a migrat copios în zona de masă, fie că ne place sau nu, iar pe de altă parte, anumite elemente ale luxului au mers pe cursa inversă, unde nu contează neapărat mărcile consacrate, aşa cum era în trecut, ci mai curând un trend sau o referinţă prestigioasă. Ceasurile de lux, după părerea mea, se află chiar la confluenţa acestor tendinţe aparent contradictorii; vedem mărci de ceasuri de lux care efectiv nu existau cu câţiva ani în urmă, dar în acelaşi timp, mărci perene, care datează de sute de ani şi par să fie în continuare la fel de apreciate, dacă nu chiar mai apreciate. Boutique Watches încearcă să fie exact în mijlocul acestor tendinţe noi, promovând atât branduri care datează de sute de ani, dar şi mărci care au fost fondate recent de renumiţi maeştri orologeri. Mai mult decât atât, filosofia Boutique Watches este aceea de a oferi o experiență unică și completă care să vină în întâmpinarea nevoilor atât ale vânzătorilor, cât și ale cumpărătorilor de ceasuri de lux.

dsc_5800-1

Privind în perspectivă, ce prevedeţi ca fiind cele mai mari provocări sau oportunităţi pe care Boutique Watches le-ar putea întâmpina în viitor?
Oportunităţile sunt legate de o piaţă românească de cunoscători de ceasuri care este încă la început, emergentă, dar în creştere rapidă. Desigur, orice business are şi o serie de provocări; la noi, în cazul ceasurilor de lux, provocările vor fi în continuare legate în principal de disponibilităţile financiare ale cumpărătorilor, ţinând cont că, în România, un ceas de marcă poate costa uşor 100 de salarii medii, în timp ce în Europa Occidentală, raportul este de maxim 10:1, dacă nu luăm în calcul ceasurile super-premium.

Care consideraţi că sunt avantajele pe care le-ar putea avea un investitor alegând această formulă de achiziţie oferită de Boutique Watches?
Consider că atât piaţa românească şi internaţională, cât şi marii producători au nevoie de genul acesta de magazine. An de an ne sunt prezentate noi şi noi modele la saloanele internaţionale, dar ce facem cu cele care ne-au fost prezentate şi anii anteriori? Trebuie într-un fel reintroduse în circuit ceasurile care stau ascunse prin sertare, făcând astfel loc pentru achiziţii de noi piese. Aici intervine rolul complex pe care Boutique Watches îl are pe piața românească de ceasuri de lux, întrucât vizează un segment de obiecte orologere deținute anterior, permițând schimbul, vinderea, achiziționarea de noi modele sau obținerea de împrumuturi financiare.

În urma procesului de recondiţionare prin care trece fiecare ceas vândut de Boutique Watches – proces similar celui iniţial prin care a fost creat ceasul –, fiind demontat complet, înlocuită cureaua, polișată carcasa şi înlocuite toate piesele ce sunt uzate (practic fiind un ceas mecanic sau automat care nu are componente electronice ce se pot strica în timp), rezultă un ceas similar cu cel nou, care vine însoţit de garanţie de minim un an. Un ceas nu este doar o achiziţie a unui accesoriu, ci şi o investiţie sau un activ, care la un moment dat ne poate aduce un profit sau o sursă de finanţare rapidă. Iar la Boutique Watches, formalităţile şi verificările necesare obţinerii unui împrumut financiar durează aproximativ 20 de minute.

dsc_5737-1

Ca de la investitor la investitor, ce aspecte care susţin siguranţa acestor achiziţii pot fi întâlnite în cadrul tranzacţiilor făcute prin Boutique Watches?
Nu este un secret faptul că un ceas poate fi nu doar o achiziţie bună, ci şi o bună investiţie, dacă faci alegerea potrivită. Putem da ca exemplu ceasul Rolex Daytona „Paul Newman”, care în urmă cu doar câţiva ani se vindea cu câteva zeci de mii de euro, pe când acum poate fi achiziţionat cu sume de peste 100.000 de euro – lucru ce susţine faptul că interesul este din ce în ce mai ridicat pentru piese vintage. În aceste condiţii, cu un sfat bun de la echipa de profesionişti Boutique Watches şi cu o analiză a modelelor propuse, cred că se pot face alegeri foarte bune, cu o mică observaţie: nu întotdeauna ceasul care arată cel mai bine pe mâna cuiva este cea mai bună investiţie, iar reciproca este şi ea valabilă.

Aţi remarcat vreo transformare a criteriilor ce v-au convins spre o achiziţie, de la primul dumneavoastră ceas și până în prezent? În ce direcţie au evoluat preferinţele dumneavoastră?
Sigur că, în viaţă, criteriile se schimbă de-a lungul anilor. Cred că dacă am rămâne la aceleaşi criterii, ar însemna că nu ne-am maturizat deloc sau că, de la un moment dat, am încetat să ne dezvoltăm personal, să ne maturizăm în continuare. Probabil că la început criteriile erau mai curând legate de aspect, de vizual: să fie mare, să se vadă cât mai bine marca, să fie remarcabil. Mai apoi, am ajuns către criterii ceva mai subtile, în care nu aparenţele erau importante, ci substanţa sau substratul, de exemplu un ceas cu o poveste interesantă şi unică, în felul ei. Cred că tocmai din acest punct de vedere Boutique Watches este un partener de încredere care susține cu adevărat această evoluție a preferințelor noastre, întrucât ne permite schimbul, vinderea și achiziționarea de noi modele de ceasuri, care să ne reprezinte.

dsc_5806-1

Care a fost primul dumneavoastră ceas ce v-a făcut să aspirați la o astfel de achiziţie şi ce v-a impresionat la el?
Primul ceas de acest gen a fost un Cartier Santos mecanic, foarte simplu în felul său, dar şi deosebit, fie şi pentru faptul că acea colecţie onora un mare aviator de la începutul secolului XX, brazilianul Santos-Dumont.

Au existat piese care să vă atragă spre achiziţia lor? Care este povestea acestora?
Probabil că cea mai interesantă poveste ar fi cea a unui smartwatch, Vector, care m-a convins nu doar să îl port la mână (ci, de asemenea, să cumpăr variante ale ceasului şi pentru soţia mea, dar şi pentru băiatul meu), ba mai mult, m-a convins să investesc în acest business de tehnologie, dar şi de reală orologerie, provenit din România. De altfel, în câţiva ani de-acum, eu cred că linia dintre ceasurile tradiţionale şi cele smart va fi total blurată – să nu uităm că deja marii producători de ceasuri au promis modele smart, TAG Heuer fiind probabil primul producător elveţian din zona premium care a şi propus pieţei globale un smartwatch, ce-i drept unul de 1.500 euro, un nivel de preţ încă neîntâlnit la ceasurile smart actuale. Rămâne de văzut dacă aceasta va fi soluţia pe care piaţa o va îmbrăţişa, sau dacă nu cumva, în realitate, ceasurilor tradiţionale elveţiene, cu toate complicaţiile lor pur mecanice, li se vor adăuga şi nişte funcţii smart, ele însă rămânând în continuare nişte bijuterii de mecanică fină clasică.

În ce branduri de lux, din orice domeniu, vă regăsiţi?
Range Rover, Zegna, Armani, Chivas, Dom Pérignon, Cartier, Jaeger-LeCoultre, Louis Vuitton, St. Regis.

Ce înseamnă luxul pentru dumneavoastră?
Definiţia luxului este eluzivă, pentru că, în realitate, luxul este legat de ceva deosebit şi foarte greu de obţinut – asta îl face preţios şi luxos –, însă atunci când ai obţinut acel „ceva”, mai reprezintă el un lux pentru tine? Oricum, în opinia mea, luxul ar trebui să fie în primul rând confortabil, relaxant şi pe cât posibil lipsit de acea notă de epatare, care reprezintă mai curând kitsch-ul luxos decât luxul de calitate. Iar dacă ceva nu îţi este confortabil şi nu este relaxant pentru tine, chiar dacă e ceva foarte scump, nu este un lux pentru tine, este încă o corvoadă, ca atâtea altele pe care le avem în viaţă, şi încă una care a costat foarte mult…

Interviu realizat de: Tatiana Balaban
Foto: Aurel Șerban
Make-up artist: Ana-Maria Barbu
Locație: Grand Hotel Continental