Cosmopolit – Un stil de viață premium, înainte de toate

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 20-09-2017

în: Art & Design

Cosmopolit reprezintă un concept care depășește granițele unui simplu proiect imobiliar, propunând, înainte de toate, un stil de a fi. Prin construirea unor reședințe de lux marca Cosmopolit, clienții din Brașov sunt beneficiarii unui produs la standarde cu adevărat premium, o alegere care le oferă o locație deosebită, așa cum veți afla, în cele ce urmează, din interviurile oferite în exclusivitate pentru revista LUXURY.

Elekes Tamas, director general:
„Cosmopolit este pentru cei cu adevărat unici”

Ce înseamnă Cosmopolit în peisajul real estate?
Cosmopolit este brandul cu cea mai rapidă ascensiune, din gama premium, de pe piața real estate brașoveană. Exigența cu care abordăm fiecare aspect al unei clădiri a atras interesul celor mai selectivi clienți. Selectivitatea din ce în ce mai crescută în rândul clienților este o consecință firească a suprasaturației peisajului imobiliar cu proiecte din categoria „low cost”, precum și a lipsei identității arhitecturale când vine vorba de pretenții premium.

Dincolo de locație, arhitectură și design, propuneți, înainte de toate, un stil de viață. Despre ce este vorba?
Când vine vorba de premium, vorbim despre un lifestyle aliniat sub toate aspectele. Începând cu locația clădirii, mânerul, cutiile poștale, spațiile comune etc., toate trebuie să exprime într-un mod unitar aceeași scară de valori.

Experiența traiului în spațiul unui apartament va trebui în mod implicit să fie aceeași cu călătoria prin spațiile comune, până la nivelul garajului, de exemplu. Din acest punct de vedere, Cosmopolit este o experiență cu adevărat senzuală. Îți trezește simțurile și te conectează la o realitate înălțătoare. Senzația seamănă cu o stare „Zen”, în care toate detaliile, obiectele, întregul ansamblu interacționează într-o manieră armonioasă, complementară. Ajungi într-o stare în care, în sfârșit, te simți „acasă”, acolo unde valorile interioare se oglindesc în spațiul înconjurător, și viceversa. Acest lucru înseamnă cu adevărat „premium lifestyle”.

De ce este un apartament din Cosmopolit o investiție pe termen lung?
Valoarea unui produs de orice natură, fie el imobil, are un anumit grad de volatilitate, în funcție de condițiile din piață. Există însă categoria acelor produse la a căror valoare se adaugă și valoarea brandului. Astfel, volatilitatea este mult redusă.

Un apartament Cosmopolit va rămâne o valoare datorită angajamentului față de valorile premium într-un mod autentic și consistent. Degajând un sentiment de valoare intrinsecă, rară, cu adevărat prețioasă.

Care sunt avantajele competitive față de alte proiecte imobiliare?
Cred că avantajul cel mai mare îl reprezintă modul în care Cosmopolit îți poate îmbunătăți calitatea vieții. Se simte pasiunea pentru calitate și atenția obsesivă asupra detaliilor. Cosmopolit este pentru cei cu adevărat unici. Exigențele lor vor fi la un nivel ridicat. Pe aceștia, apartamentul Cosmopolit îi va răsfăța, pentru că poate.

 

Cristian Trăistaru, manager departament design și proiectare:
„Cosmopolit a ales să răspundă nevoii de confort”

Ce ne puteți spune despre materialele folosite?
Am acordat o atenție deosebită în alegerea, propunerea și selectarea acestora. Ne-am concentrat cu predilecție asupra elementelor naturale, sau cu un „look” natural,  pentru a oferi un trend coerent și atemporal. Rezultatul a fost unul cât se poate de logic și sincer, care cu siguranță va  rezista patinei timpului. Lemnul, ca material predominant, este completat de elementele din piatră naturală și suprafețele cu aspecte dure, de beton, ale pereților. Intenția nu a fost de a încadra ceva într-un curent anume sau de a poziționa totul într-o perioadă anume, ci de a avea un spațiu cald de locuit, fără prea multe artificii, cu o funcționalitate completă. În sensul acesta am gândit atent comportamentul în timp al materialelor, rezistența lor la „uzura domestică”. Foarte atent am tratat pereții, pentru că aceștia sunt cei mai expuși în mod normal. Soluția a fost dată de cei de la San Marco, din Brașov, care au venit cu niște propuneri foarte bune în această privință. Finisajele mate folosite pun în valoare restul materialelor, lăsând să se întrevadă valoarea și frumusețea lor intrinsecă și, de aceea, cred că întregul spațiu reușește să te primească „cu o față cât se poate de sinceră”.

În ce măsură dotările oferite de Cosmopolit sunt gândite pentru a deservi cele mai diverse nevoi?
Din punctul meu de vedere, Cosmopolit nu încearcă să satisfacă nevoi, ci face un salt logic, definind un stil de viață și, mai ales, un set de valori. Desigur, nevoile reprezintă elementul de bază în ecuația vieții și a cotidianului. Ceea ce noi încercăm să transmitem este că noțiunea de „nevoie” trebuie să se transforme în „aspirație” și, odată ajuns în acel punct, totul să se transforme în „normal”. Cu toții avem nevoie să ne plasăm într-un spațiu al nostru; de ce să nu încercăm să ne vedem într-o zonă cât mai bună sau cât mai centrală, cu o priveliște mai bună? De ce să nu alegem un spațiu mai mare, mai aerisit și care are toate acele mici gadget-uri care fac totul mai ușor? Cosmopolit a ales să răspundă nevoii de confort. Nu e ușor să faci asta, dar este cât se poate de posibil. Dovada o reprezintă chiar acest spațiu, care, situat într-o altă sferă a confortului, are aceleași materiale de bază ca restul spațiilor construite de către Cosmopolit. Planning-ul
atent, folosirea responsabilă și, nu în ultimul rând, partenerii potriviți (și aici aș dori să le mulțumesc pentru susținere colegilor de la Serstill, care au furnizat soluțiile pentru băi și toate placajele ceramice) fac ca nevoia de confort să fie una sustenabilă.

Ce ne puteți spune despre latura de design a acestui proiect?
Intenția a fost de a avea la final un produs coerent, palpabil și care să susțină noțiunea de stil de viață. Nu consider designul ca o rezultantă abstractă a imaginației; designul trebuie îndreptat către utilizator ca o extensie logică a personalității sale, conceptele de formă și funcție având nevoie să conlucreze. În acest sens, am integrat multe elemente „smart”, menite să ofere fluență utilizării spațiului. Rolul sistemului de „casă inteligentă” este, pe de o parte, de a facilita utilizarea tuturor gadget-urilor, dar mai ales de a crea mediul perfect al spațiului de locuit, controlând temperatura, ventilația, intensitatea luminii. Toate aceste „features” nu fac altceva decât să întregească noțiunea de confort. 

Întregul management al acestui sistem de casă inteligentă, precum și majoritatea corpurilor de iluminat au fost furnizate de către colegii de la Kronlight și reprezintă o soluție care, în mare parte, este prezentă în mai toate proiectele noastre.

Designul de interior trebuie să susțină noțiunea de „a locui”, atât estetic, cât și prin fluența utilizării; trebuie să anticipeze și să răspundă personalității utilizatorului în cele mai intime și personale moduri: din clipa în care ai închis ușa în urma ta, simți, în sfârșit, că ești acasă.

www.cosmopolit-residence.ro
www.cosmopolit-studio.ro

Parteneri: www.sanmarcobrasov.ro, www.serstill.ro, www.kronlight.ro
Fotograf: Ana-Maria Tanasie, www.anasiatat.ro