Raid – Cronica realității în labirint

Raid

Raid – Cronica realității în labirint

RaidChillin’ și, în același timp, chilling. O sumă de personaje adunate ocazional într-o gașcă reflectă absurdul, obtuzitatea, dilemele și dramele realității în care trăim, iar dincolo de marile noastre întrebări ca spectatori ai lumii, în saga lor găsim și geniul lui Raid.

Printr-o profundă dimensiune satirică, arta ta desființează comportamente (bârfa), credințe (teoriile conspirației) sau false autorități (șamanii), demolând în același timp mituri ale puterii prin plasarea lor în obiectivitate, desprinse de preconcepțiile noastre din care își trag concret forța. Care e povestea acestei interpretări a ideii de „free your mind”? 
Condiția artistului este adesea dominată de un spirit venusian, pe de o parte din prisma expresiei estetice și pe de alta din prisma revoltei împotriva statu quo-ului, a nerecunoașterii autorității, fie ea politică, socială, artistică, filosofică. Curentele artistice au fost adesea legate de cele filosofice, socio-culturale, fiind de multe ori în fruntea lor, asumându-și mai ușor rolul de pionierat. Acest „free your mind” este o mantră existențială de o actualitate și cu o valoare „timeless” care se aplică în mod special procesului creativ în orice domeniu. Ideile și noul provin dintr-un spațiu în afara minții, cel mult dintr-un spațiu al minții colective. Succint spus: Evrika s-a născut pe WC / Ideile sunt posturi radio, iar oamenii – antenele.

Care ar fi motivația pentru contrastul dintre complexitatea subiecților și vidul mediului?
O expresie artistică holistică. Fiecare piesă este un Yin-Yang, un microcosmos. Contrastul amintește de dualitatea cosmică masculin/feminin, spațiu/timp, lumină/întuneric.

De ce o portretistică din elemente ce definesc povestea de viață a subiecților? 
Arta răspunde „blestemului” dualității condiției umane, intenția-i ultimă fiind provocarea unei stări transcendentale. Acest „setting” contrastant se asortează bine cu ideea de portret. Personajele holografice sunt o expresie organică a stărilor holotropice și proiecțiilor astrale ca sursă de inspirație. În epoca „Get to the Point”, atenția se captează scump și scurt; și aici mă refer în primul rând la a mea.   

IMG_0309

Lucrările precum „Te iubesc” evidențiază natura distrugătoare a emoțiilor, despre care putem spune că ne golesc pe măsură ce ne împlinesc. Ce te-a atras spre acest paradox? 
Bună întrebare. Sufăr de ea zilnic. Probabil natura muzei e la fel de duală.

Arta ta reliefează o serie de personaje pe care le lași să provoace diverse interpretări de gen – și chiar trăiri și acțiune – și pe care în diverse lucrări le aduni în petreceri. Ce stă în spatele convocării lor și cum creezi „programul” întâlnirii?
Arta imită viața, și invers. Convocarea se-ntâmplă natural. Un element naște pe celălalt.

Cum ai reprezenta esența luxului într-o lucrare și ce coordonate ai aborda? Atributele fizice și cele intangibile sau, din prisma percepției întâlnite, reveria inspirată, scepticismul sau variile sacrificii alese în numele său?
Cred că de cele mai multe ori abordez această temă în mod satiric. Luxul înseamnă pentru fiecare altceva. Pentru mine, lux înseamnă abundența vieții, cu toate fațetele ei. 

Foto: Romeo Zaharia

IMG_0271 IMG_0296 IMG_0297 IMG_0301 IMG_0308 IMG_0384