Georgiana Schmutzer, Trip Tailor – Despre excursia sufletului

Trip Tailor nu este un simplu prestator de servicii turistice, ci este un creator de vacanţe, un generator de amintiri şi un cumulator de experienţe. Da, este o reprezentanță ale cărei valori sunt inspirate din imaginile sufletelor celor care au beneficiat de-a lungul timpului de servicii de lux şi destinaţii de neimaginat. Despre putere şi slăbiciuni, realizări, dar şi capacitatea de a depăşi greutăţile ne vorbeşte Georgiana Schmutzer – omul care a pus bazele agenţiei de turism Trip Tailor şi ale magazinului Holy Fashion. Ambiţioasă şi plină de efervescenţă, Georgiana este o femeie a cărei identitate transcende simplitatea, traducând prețiozitatea fiecărui moment într-o excursie a sufletului.

IMG_5155

 Georgiana, eşti o femeie tânără şi ambiţioasă care a excelat într-un domeniu complex, cum este turismul. Exceptând pasiunea de a călători şi de a cunoaşte, ce anume te-a determinat să porneşti într-o excursie a afacerilor, ce a dat naştere companiei Trip Tailor?

Pasiunea de a călători şi de a cunoaşte nu reprezintă motive pentru a deschide o afacere şi, oricât aş fi fost de tânără în momentul în care m-am decis să fac acest pas, ştiam că drumul nu va fi pavat cu lapte şi miere, dar nici nu mă aşteptam să fie atât de multe gropi şi obstacole.

Cred că mulţi oameni sunt pasionaţi de călătorii şi de cunoaştere, dar la fel de mulţi nu au curajul şi şansa să facă ceva în care să poată să-şi investească şi sufletul. Eu am avut această ocazie, de fapt pot spune că mi-am creat singură drumul spre această şansă. Drumul a fost creat poate chiar de la liceu (bilingv, spaniolă – engleză), apoi am urmat calea unei facultăţi de profil şi în cele din urmă am ajuns să fac masterul în Spania, la o cunoscută facultate de profil. Am văzut ce se poate face în afară, care este nivelul de customer care, care sunt dorinţele şi apoi am revenit în ţară şi am sesizat diferenţele. Aici intervine pasiunea de a călători – deoarece această pasiune m-a făcut să interacţionez cu destule agenţii şi destui agenţi – şi astfel am observat hibele, plusurile şi minusurile, iar ideea Trip Tailor s-a conturat şi mai bine. Acesta este începutul poveştii frumoase care este Trip Tailor.

 

 Trip Tailor este o agenţie de turism care se bucură în prezent de o comunitate reprezentată în principal de clienţi premium. Ce anume a determinat o selecţie a clientelei şi care este viziunea Trip Tailor per ansamblu?

Selecţia a fost oarecum naturală şi logică. Am avut numeroase experienţe cu agenţiile de turism şi am simţit că eu, ca şi client pentru vacanţe de lux, nu eram corect tratată, nu primeam informaţiile cum mi le doream sau, în destul de multe cazuri, nici nu le primeam. Ştiam cum trebuie abordat clientul din nişa luxury, ştiam unde se găseşte, ştiam ce va dori el de la o agenţie de turism.

Nu avea rost să dezvolt o agenţie de turism pentru turismul de masă, când acest gen de agenţie se găseşte aproape la fiecare colţ de stradă. M-am axat pe ceea ce cunoşteam şi mi-am canalizat toate eforturile pentru a demonstra că în România se pot face lucruri frumoase la standarde înalte. Clientela există pentru servicii de lux, dar din păcate nu există oameni suficient de bine formaţi care să o poată trata corect. Noi, ca popor, încă nu avem o idee clar formată despre ceea ce înseamnă customer care şi cât de important este în derularea unei afaceri de succes. Trip Tailor înseamnă o experienţă mai mult decât perfectă, înseamnă să fii pe aceeaşi undă şi la finalul vacanţei să ajungi la concluzia că nici chiar tu nu ai fi putut să faci toate lucrurile să meargă atât de bine.

IMG_1741

 Într-o industrie în care competiţia acerbă nu întârzie să apară, care este elementul-cheie ce diferenţiază Trip Tailor de celelalte agenţii de turism?

E greu să mă axez asupra unui singur element, deoarece cred că Trip Tailor se diferenţiază prin mult mai multe, dar toate acestea pornesc de la omul cu care interacţionezi. Orice afacere, orice idee are oameni devotaţi în spate, care cred şi iubesc ceea ce fac şi nu sunt mulţumiţi cu ceva de nivel mediu. Aceşti oameni pot oferi turistului Trip Tailor toate acele lucruri pe care este mai greu să le găseşti în altă parte: seriozitate, promptitudine, implicare, atenţie la detalii, proactivitate, inovaţie şi experienţe greu de egalat.

Ştiu că sunt multe lucruri, însă ideea de bază este ca fiecare client să fie tratat ca un VIP, indiferent de vacanţa cerută. Poate fi vorba despre un circuit complex sau câteva nopţi la o pensiune în România, însă pentru turist este important, deoarece a muncit pentru a avea banii de vacanţă şi trebuie să-i oferim momente perfecte.

 

 Discutăm despre o industrie în care serviciile de excepţie sunt esenţiale. În ce măsură sunt acestea importante pentru o agenţie de turism precum Trip Tailor?

Într-adevăr, serviciile de calitate sunt esenţiale şi acestea fac diferenţa între furnizori; noi, în cele din urmă, nu suntem decât nişte furnizori de servicii şi, dacă serviciul nostru nu este de calitate, atunci clientul va opta pentru altcineva. Trebuie să faci tot posibilul pentru a-ţi mulţumi clientul, însă, în domeniul nostru, soluţiile standard nu sunt deloc bune. Fiecare caz în parte este special, pentru că fiecare client în parte este special şi are nevoi diferite. Esenţială este personalizarea; totul trebuie făcut şi croit în funcţie de dorinţele şi de profilul clientului.

IMG_5316

 Ce greutăţi ai întâmpinat de-a lungul timpului şi cum ai găsit puterea de a depăşi fiecare obstacol?

Ştii ce este ciudat? După cinci ani de activitate, toate greutăţile şi obstacolele aproape că le-am uitat, însă învăţăturile nu, deoarece ori de câte ori mă confrunt cu o situaţie cu care am mai avut de-a face, îmi amintesc ce a fost bine şi ce a fost rău şi fac tot ce se poate pentru a lua decizia bună. Greutăţi au fost – şi au fost variate: financiare, tehnice, logistice, clienţi cu bagaje de mii de euro pierdute, clienţi care nu au fost îmbarcaţi sau care nu erau primiţi de către hotel, furnizori neserioşi şi oameni neserioşi. Însă toate problemele şi-au găsit rezolvare, pe unii clienţi i-am pierdut, pe alţii i-am câştigat pe viaţă, furnizorii au fost înlocuiţi şi oamenii neserioşi sau nesinceri s-au triat pe parcurs.

Au fost atât de mulţi oameni în jurul meu, însă la final am ajuns să stau alături doar de câţiva şi nu-mi pare rău, pentru că sunt oameni de calitate, pe care mă pot baza şi pe care ştiu că îi voi avea lângă mine. În viaţă poţi depăşi atât de multe dacă îţi spui că „acesta este drumul pe care trebuia să merg şi în cele din urmă voi răzbi”.

 

 De-a lungul timpului, te-ai remarcat ca fiind o femeie cu o viziune puternică în business. Ce alte afaceri ţi-au trezit interesul şi ce reprezintă acestea pentru tine?

Trebuie să recunosc că sunt adepta lucrurilor făcute din pasiune, aşa că am reuşit să-mi canalizez o altă pasiune, aproape vicioasă, într-un business care mă ajută intens să mă şi vindec. Evident că vorbim despre shopping şi despre business-ul care a survenit datorită lui, Holy Fashion. Am crezut tot timpul că personalitatea ta trebuie să se reflecte în hainele pe care le porţi şi sunt conştientă că nu toată lumea reuşeşte să se exprime bine prin vestimentaţie, aşa că asta facem la Holy Fashion – consiliem lumea şi o ajutăm să se regăsească în haine. Şi pentru acest business fac multe, multe cumpărături, aşa că există un dublu avantaj.

 

 Se spune că luxul este perceput diferit de fiecare persoană în parte. Ce reprezintă luxul pentru tine?

Câtă dreptate ai când spui că luxul este perceput diferit! Dacă mă întrebai acum ceva vreme ce reprezintă luxul pentru mine, ţi-aş fi spus astfel: să poţi să intri într-un magazin şi să iei tot ce îţi doreşti fără să te uiţi la preţ, să-ţi faci vacanţele în toate colţurile lumii… pe scurt, să îţi poţi îndeplini toate dorinţele fără niciun chin. Dar ce fel de viaţă este asta? Cum poţi să mai apreciezi frumosul şi simplitatea magică a vieţii? Cum să ştii ce înseamnă fericirea dacă nu ai experimentat tristeţea?

Acum îţi spun că luxul pentru mine reprezintă faptul că am de unde să ajut pe cineva care merită, care nu are, care nu cere şi care plânge atunci când primeşte. Este cel mai frumos sentiment din lume să ştii că poţi să faci fericit pe cineva cu atât de puţin. Ne înconjurăm de lucruri, ajungem să adorăm obiectele şi să uităm de persoanele din jurul nostru – să uităm chiar să ne trăim viaţa. Luxul este faptul că am o familie deosebită şi sunt înconjurată de oameni adevăraţi. Şi, crede-mă, este cea mai mare bogăţie din lume!

Interviu realizat de: Tatiana Balaban

 

Cosmopolit Residence