Despre arta parfumeriei de lux franceze, cu Marc Chaya, CEO Maison Francis Kurkdjian

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 07-05-2018

în: Beauty

Maison Francis Kurkdjian a luat naștere în anul 2009, prin întâlnirea dintre Francis Kurkdjian, un parfumier renumit, cu numeroase creații de succes la activ, și Marc Chaya, cofondator și președinte al reputatei case de parfumuri. Împreună, aceștia și-au îndeplinit dorința de a creiona un peisaj senzual, generos și multifațetat al exprimării olfactive libere, creând o nouă emblemă a stilului de viață și a know-how-ului francez. Despre strategiile prin care un brand se poate remarca pe piața parfumurilor de nişă, despre provocările întâlnite de-a lungul timpului, dar și despre noutățile aduse de Maison Francis Kurkdjian, am discutat cu CEO-ul Marc Chaya, într-un interviu exclusiv pe care vă invităm să-l parcurgeți în continuare.

Cum îmbinați deciziile strategice și gândirea analitică cu creativitatea imperios necesară într-un domeniu precum parfumeria de lux?

Există un echilibru între rolul meu de CEO și rolul lui Francis Kurkdjian ca parfumier, iar aceasta a fost rețeta succesului nostru. Rolul meu este de a încuraja virtuozitatea și talentul lui Francis, dar și ale celorlalți parfumieri din compania noastră, noi fiind o echipă de profesioniști. Sunt un om de afaceri cu o forță creativă puternică, iar Francis este un parfumier renumit cu o sensibilitate aparte. Astfel, amândoi gândim atât rațional, cât și creativ. Obiectivele mele principale sunt strategia, marketingul, vânzările și management-ul afacerilor, în timp ce Francis concepe parfumuri extraordinare, iar amândoi lucrăm pentru a asigura o estetică deosebită și o direcție creatoare solidă.

Care sunt cele mai mari provocări pe care dumneavoastră și compania le-ați avut în afaceri?

Personal, definesc succesul ca fiind abilitatea de a depăși provocările. Și îmi place să spun că ideile sunt doar 10% din ecuație, în timp ce execuția reprezintă 90%. Provocarea noastră majoră a fost întotdeauna gestionarea creșterii, deoarece Casa noastră se dezvoltă foarte repede. Echipa potrivită, o puternică viziune artistică și strategică, dar și o „foaie de parcurs” pentru o execuție clară au fost câțiva dintre factorii noștri-cheie pentru a avea succes.

Cum considerați că ar trebui să progreseze piața parfumurilor și care este „rețeta” pentru a vinde esențele cu succes?

Piața parfumurilor de lux este una vastă, astfel că mă voi referi doar la segmentul nostru ultra-selectiv și extrem de creativ. Fiind o casă eponimă de parfumuri, marketingul este în slujba creației, iar povestirile noastre sunt autentice, născute din însăși viziunea lui Francis ca parfumier. Ne propunem să oferim o experiență plină de bucurie și înălțătoare care dă sens parfumului și care promovează o artă a purtării acestuia. Colecțiile noastre reprezintă un teritoriu al expresiei libere și veritabile, care vă permite să purtați în fiecare zi un parfum diferit, în funcție de vestimentație, de felul în care vă simțiți și de emoția pe care doriți să o exprimați într-un anumit moment. În centrul Casei noastre și în tot ceea ce făurim, se află valori precum arta, poezia, excelența și atenția la detalii, iar clienții noștri apreciază acest lucru.

Care sunt noutățile pe care Maison Francis Kurkdjian le aduce în acest an? Spuneți-ne, vă rugăm, despre OUD Extrait de Parfum, chintesența Orientului. Nu în ultimul rând, care sunt viitoarele dumneavoastră planuri pentru MFK?

OUD Extrait de Parfum este echivalentul magiei celor o mie și una de nopți ale Orientului. Este o comoară olfactivă născută din nisip, vânt și aur, construită pe baza unui ingredient natural rar și extrem de elegant – prețiosul oud din Laos. Extractul de parfum are aceeași siluetă și același ritm olfactiv ca apa de parfum, cele mai prețioase materii prime dezvăluindu-se pentru a transmite o nouă profunzime, mai densă și mai intensă. Dulceața notelor este intensificată în OUD Extrait de Parfum cu ajutorul unui tip de mosc derivat din plante – ambrettolide – care aduce o latură ceva mai animală și florală ce amintește de iris. În cele din urmă, notele mai dulci, mai gurmande însuflețesc cea mai prețioasă aromă dintre toate: oud-ul din Laos.

Aș dori să menționez, de asemenea, că în câteva zile vom lansa și noua apă de parfum Aqua Celestia Forte, un parfum ultra-fresh care întruchipează strălucirea unei esențe citrice. Mai mult decât atât, pentru sezonul de toamnă, vom avea o lansare importantă a unui nou duo ce va estompa limitele de gen și va oferi libertate de alegere. Create din aceleași ingrediente, aceste două variațiuni olfactive – una florală și vanilată, iar cealaltă cu note de chihlimbar – s-au născut din imaginația lui Francis Kurkdjian pentru a vă permite să vă eliberați spiritul neconvențional. Gama noastră de produse pentru îngrijirea corporală se va extinde, la rândul ei, cu noi uleiuri de corp, spray-uri de păr, creme de corp și creme de duș.

În ceea ce privește planurile noastre de viitor, colecția de parfumuri și accesorii va continua să fie dezvoltată ca o garderobă olfactivă care încorporează viziunea noastră unică asupra parfumeriei. Vom continua să extindem în fiecare an rețeaua noastră cu noi locații ultra-selective de retail. Nu în cele din urmă, avem un nou magazin in-store care se va deschide în Miami, în câteva zile.

Spuneți-ne, care este amintirea dumneavoastră olfactivă favorită?

Mirosul de iasomie și sare de mare uscată pe pielea arsă de razele soarelui, la casa de pe plajă a părinților mei, în Batroun, un mic sat de pescari și un vechi oraș fenician din nordul Libanului.

Ca manager și cofondator al unui brand ce îmbină calitatea cu excelența, activați într-un domeniu al luxului. Ce înseamnă luxul pentru dumneavoastră?

Luxul, pentru mine, reprezintă o combinație de talent extraordinar, creativitate, măiestrie și o experiență de calitate pentru client.

 

Interviu realizat de: Ozana Mazilu