Tehnologie militară pentru clasa business

Falcon 2000S, unul dintre cele mai avansate business jet-uri din clasa super mid-size, construit de Dassault Aviation, are de partea sa câteva atuuri greu de demontat de concurență: cea mai spațioasă cabină, este mai economic și mult mai puțin poluant decât orice adversar!

036_Falcon2000S_2011-05

Dassault Falcon, parte a concernului Dassault Aviation, este divizia responsabilă cu comercializarea și întreținerea business jet-urilor Falcon pe tot cuprinsul mapamondului, fiind prezentă în 70 de țări de pe cinci continente. Secretul care stă în spatele succesului și al notorietății Dassault este de sorginte… militară. Cei familiarizați cu domeniul industriei aeronautice militare știu că unul dintre cele mai bune și mai vestite avioane de vânătoare din lume este Rafale, un jet fighter de aceeași super clasă precum F-urile americane, MIG-urile rusești, europeanul Eurofighter sau suedezul Saab.

023_Falcon2000S_2011-05

Deși de „naționalitate” franceză (compania fiind înființată de Marcel Dassault în 1930, sub numele inițial de Société des Avions Marcel Bloch), Dassault Aviation este acum o corporație internațională, cu fabrici în Franța și în Statele Unite ale Americii și cu facilități de întreținere pe cinci continente. Familia Falcon a debutat în 1967, iar de atunci și până în prezent s-au vândut peste 2.100 de aeronave sub numele Falcon 900LX, Falcon 7X și Falcon 2000LX.

011_Falcon2000S_2011-05

Cel mai important aspect pe care țin să-l sublinieze diriguitorii consorțiului francez este faptul că noul Falcon 2000S consumă cu 10% mai puțin decât oricare dintre competitorii săi din clasa inferioară și poluează cu 20% mai puțin, în condițiile în care nu a fost sacrificat nimic la capitolul performanțe de zbor! Un alt aspect deosebit de important, care propulsează acest avion direct în fruntea opțiunilor cumpărătorilor este faptul că are cabina cea mai largă și unul dintre cele mai înalte saloane din clasa super mid-size. Însuși președintele și CEO-ul Dassault Falcon, John Rosanvallon, a declarat: „După ce am stat de vorbă cu clienții noștri și am suprapus doleanțele lor peste rezultatele unui studiu de piață, a reieșit că cel mai important atu în acest segment de aeronave este o cabină extra-large, adică exact ceea ce oferă platforma noului 2000S. Am optimizat această platformă cu o lungă listă de echipamente standard, am adăugat cea mai nouă tehnologie avionică civilă, am împrumutat o serie de caracteristici de la divizia noastră de apărare și, nu în ultimul rând, am ridicat foarte mult standardele de design și confort. Realizarea de care suntem cel mai mândri este scăderea consumului și a emisiilor poluante, păstrând totodată un preț de catalog cât se poate de competitiv”.

031_Falcon2000S_2011-05

La un preț de pornire de 25 milioane de dolari, Falcon 2000S este cu 250.000 de dolari mai scump decât cel mai popular super mid-size jet, Challenger 300, cu aproximativ 1 milion de dolari mai scump decât G250 și cu 3 milioane de dolari mai scump decât Hawker 4000. Poate că prețul nu este chiar punctul forte al lui 2000S, dar în schimb, faptul că oferă cea mai mare autonomie de zbor – 3.350 mile nautice (6.030 kilometri) – suficientă pentru un zbor fără escală de la New York la Paris ori din Dubai la Beijing, că are cea mai rapidă ascensiune către plafonul de zbor (ajunge în doar 19 minute la 12.500 metri altitudine) și are nevoie de cea mai scurtă pistă de aterizare îl recomandă pe Falcon 2000S drept un candidat principal în opțiunile cumpărătorilor. În fine, un ultim, dar – aș putea spune – decisiv detaliu este faptul că interiorul lui Falcon 2000S este proiectat în colaborare cu departamentul BMW Group DesignworksUSA, după modelul deja mult premiatului interior al lui Falcon 7X. Noul venit, 2000S, poate lua la bord șase până la opt pasageri, interiorul fiind astfel configurat încât pasagerii pot lucra, ține ședințe sau lua masa, în cele mai bune condiții de confort.

 

Text: Gabi Gogiu

Foto: Dassault Aviation