Marc Chaya – CEO şi co-fondator Maison Francis Kurkdjian

Scris de Luxury
Publicat la data de: 11-04-2016

în: BeautyInterviuri

Maison Francis Kurkdjian este o casă de parfumuri de lux cu sediul la Paris, fondată în 2009, în mijlocul crizei economice mondiale, într-o industrie care lăsa puţin loc pentru noi parfumieri. Cu toate acestea, colecţia sa sofisticată şi strălucirea creativă au reuşit să se evidenţieze rapid pe piața parfumurilor de nişă. CEO-ul şi co-fondatorul companiei, Marc Chaya, ne povestește în cele ce urmează despre aventura sa antreprenorială în lumea parfumurilor de lux.

Marc Chaya – CEO şi co-fondator Maison Francis Kurkdjian

Fiecare parfum spune o poveste. Care este povestea Baccarat Rouge 540 şi ce anume a determinat alegerea acestui nume?

Nu numai că fiecare parfum spune o poveste, ci începe cu o poveste. Francis a spus mereu că nu poate crea un parfum fără a avea, înainte de toate, un nume după care să se ghideze şi să se inspire. Povestea noului parfum a început cu o frumoasă colaborare între Maison Francis Kurkdjian şi Baccarat, cu ocazia celebrării a 250 de ani de la înfiinţarea celebrului brand de cristaluri. Aşadar, prezentăm o ediţie limitată de 250 de sticluţe de parfum realizate din cristal, cu o denumire care a venit oarecum firesc. Ca o semnătură, fiecare candelabru Baccarat prezintă câte un mic cristal roşu – „rouge” – o culoare emblematică creată prin adăugarea pudrei de aur pur în infuzia de cristal ce este încălzită apoi la o temperatură de fix 540 grade. Așa s-a născut Baccarat Rouge 540.

Baccarat Rouge 540

Se spune că parfumul eliberează arome diferite, în funcție de modul în care interacționează cu chimia pielii fiecărei persoane în parte. Cu toate acestea, îţi poţi da seama dacă un bărbat sau o femeie care trece pe lângă tine poartă unul dintre parfumurile Maison Francis Kurkdjian?

Bineînţeles că îmi dau seama, însă ceea ce se spune nu este tocmai adevărat, poate doar 2 – 3% din întreaga populaţie prezintă astfel de caracteristici. De altfel, majoritatea persoanelor au o piele cu aceeaşi structură, iar parfumul rezistă mai mult sau mai puţin în funcţie de intensitatea acestuia.

 

Cât de important este parfumul într-o garderobă şi care este impactul parfumului în viaţa noastră de zi cu zi?

Mă bucur enorm că ai menţionat ideea unei garderobe, deoarece exact pe acelaşi principiu a fost concepută întreaga colecţie Maison Francis Kurkdjian. Fiecare dintre noi avem în garderobă diverse articole vestimentare pe care le purtăm în anumite ocazii. În ultima vreme, oamenii îşi doresc să-și găsească un parfum care să li se potrivească, îşi doresc un parfum al lor, reprezentativ. În concepţia noastră, îţi poţi alege un parfum în funcţie de starea pe care o ai în ziua respectivă, în funcţie de vestimentaţie sau vreme, parfumul fiind un accesoriu invizibil care face parte din personalitatea fiecăruia. Aşadar, colecţia noastră prezintă arome diverse, potrivite fiecărei ocazii în parte: arome proaspete pe care le porţi asemenea unei cămăşi albe, arome elegante şi sofisticate, dar şi arome ceva mai puternice pe care le asortezi la o ţinută de seară. Până la urmă, cred că fiecare trebuie să-şi aleagă parfumul care simte că i se potriveşte; de altfel, nu este nimic greşit în a schimba esenţa de câte ori simţim nevoia. Aceasta este filosofia care mă ghidează şi pe mine în viaţa de zi cu zi, îmi place să mă „joc” cu miresmele şi, din fericire, meseria îmi permite acest lucru.

 

Există tendinţe în industria parfumeriei la fel cum există tendinţe în modă?

Nu aş spune că trendurile în parfumerie sunt la fel de volatile precum cele din modă, deoarece tendinţele în modă se schimbă atât de des, încât cu greu am putea ţine pasul… şi nici nu cred că ar fi bine, până la urmă. În parfumerie există schimbări, însă există şi stabilitate, în aceeaşi măsură. Dacă ar fi să luăm un exemplu iconic, Chanel N°5 este un parfum care de nouă decenii încoace ne încântă simțurile la fel de mult precum o făcea pe vremuri, devenind o esenţă atemporală. Ca ingredient, oud-ul este un element folosit de ani de zile în Orientul Mijlociu şi reprezintă un component care face parte şi din colecţiile Maison Francis Kurkdjian. După cum s-a observat, există schimbări şi combinaţii de arome pe care le facem, însă nu la fel de des precum în modă.

 

Ce mesaj doreşte Maison Francis Kurkdjian să transmită? Ce anume diferenţiază brandul de alte case de parfumuri?

În primul rând, aş menţiona faptul că Francis Kurkdjian este unul dintre cei mai mari parfumieri în viaţă. Cu siguranţă, foarte mulţi oameni adoră aromele create de el, fără să ştie că la baza conceptului este acest om minunat şi talentat. Pe vremuri, oamenii cumpărau esențe de la parfumerii cu tradiție. În timp, acestea au ajuns să fie achiziționate de mari case de modă, numele parfumierilor pierzându-se în spatele strategiilor de marketing. Pentru noi, creativitatea are o putere infinită de inovaţie care nu poate fi acoperită de astfel de strategii. De asemenea, ne-am propus să conservăm anumite valori precum tradiţia parfumurilor franţuzeşti adusă în modernitate, întrucât Franţa este recunoscută ca având o cultură dedicată artei realizării parfumurilor. În plus, ne place să creăm experienţe pe care le oferim clienţilor noştri, deoarece știm că parfumurile noastre îi vor face să se simtă mai seducători şi mai atrăgători.

MFK - Baccarat Rouge 540 landscape visual

Ai menționat de multe ori că Maison Francis Kurkdjian nu este un brand de parfumuri de nişă, ci unul de lux. Ce înseamnă luxul pentru tine?

Fără a filosofa prea mult, astăzi putem cumpăra „luxul” la orice colţ de stradă, fiind un concept ultra-utilizat în aproape toate cazurile. Dacă ne întoarcem în trecut, vom observa că luxul era destinat doar celor cu adevărat privilegiați. Luxul nostru, al casei Francis Kurkdjian, are mare legătură cu geniul creativităţii, cu atenţia la fiecare detaliu în crearea celor mai frumoase experienţe în magazine sau în mediul virtual, prin poveşti care vin direct din partea creatorului şi nu inventate de o echipă de marketing.

Galerie Foto