Hedare – Provocările unui brand în plin avânt

Prin exercițiul temperării erotismului, Daniela Tomuș subliniază o nouă dimensiune a versatilității tocmai evocând senzualitatea ca expresie naturală a sinelui, oricât de timid conștientizată sau neasumată am păstra-o. Noua destinație? Dincolo de orice orizont geografic și al creativității.

În colecțiile Hedare, atât sculptarea pieilor exotice, cât și adaptarea lor desăvârșită ca planșe pentru armoniile cu blănuri combină măiestria artizanală cu precizia tehnicilor actuale de modelare, precum decupajele prin laser. Cum se manifestă implicarea dumneavoastră ca director de creație atât în selecția materialelor, cât și în experimentele de proceduri, astfel încât să obțineți o calitate a prelucrării care să valorifice cu adevărat modelele Hedare?
În primul rând, dorim să ne identificăm în ochii cumpărătorilor noștri printr-o identitate de stil; cred că acest lucru reprezintă fundamentul oricărui brand în adevăratul sens al cuvântului și nu al unui website care comercializează la nimereală o sută de articole comune care nu-ți spun nimic. Dorim să creștem brandul până la nivelul la care un cunoscător să privească un produs de la noi și să știe că este Hedare, fără să vadă eticheta cu logo-ul. Branduri mari precum Chanel, Alexander McQueen, Dolce & Gabbana, Givenchy, Balmain și alții au această identitate, astfel încât știi că un produs le aparține fără să trebuiască să vezi vreo etichetă. Cred că și în momentul acesta, chiar dacă avem doar doi ani de existență, am reușit într-o oarecare măsură să ne facem remarcați pe piața din România printr-o unicitate de stil și tipare și există deja multe persoane care ne recunosc stilul și îl apreciază.

Într-adevăr, fac mult research și, din păcate, piața din România este formată dintr-un segment tânăr, dacă pot spune așa, în ceea ce privește cerința pe piața de accesorii. Până la urmă, fiecare nație are particularitățile sale și o anume clientelă care dictează în procent majoritar ce merge și ce nu. Cum noi dorim să ieșim pe piața de afară, dar să ne păstrăm și piața din România, chiar am întâmpinat unele dificultăți în a crea tipare care să meargă pe ambele piețe, întrucât piața de afară este mult mai diferită, consumatorii sunt atenți la articole de marochinărie foarte inovative, în același timp fiind însă foarte practici și comozi, pe când româncele sunt mult mai conservatoare sau interesate ca eticheta să fie obligatoriu „de firmă”. Dorim să creăm articole pe cât de interesante – întrucât ne place să spunem că niciunul din produsele noastre nu este banal, ci dimpotrivă, toate au acel „quelque chose” care atrage privirea și te scoate din anonimat – pe atât de comode și de versatile, care să poată fi purtate atât cu rochii de seară, cât și cu un banal T-shirt alb (mă refer la corsete aici). Acum doi ani, când ne-am început activitatea și am lansat unele dintre primele corsete de piele din România, am fost întrebată de prietene dacă nu-mi asum un risc urcând pe website produse atât de nișate, ca să constat acum, după doi ani, că toată lumea face corsete – inclusiv marile branduri de afară abundă în corsetărie. Deci mă pot considera fericită că intuiesc direcția în care merg trendurile. Am fost, de asemenea, primii din România care am realizat hamuri din piele cu blană naturală de vulpe, articol foarte rar întâlnit, inclusiv pe piețele de afară.

Cum ați elaborat complementaritatea între colecția permanentă ce distinge modele devenite iconice și liniile menite a reconfirma spiritul Hedare în fiecare sezon?
Din moment ce în prezent noi nu vindem offline, ci doar în mediul online, a veni cu articole noi aproape în fiecare lună a fost o necesitate, întrucât toată lumea știe că cei care cumpără sau accesează frecvent website-uri de fashion caută în permanență o varietate de articole noi. Nu poți sta șase luni cu aceleași produse, fiindcă îți vei pierde clientela; cel puțin, nu poți face lucrul acesta până nu ajungi un brand recunoscut la nivel mondial, când lucrurile încep să se schimbe. Pe de altă parte, noi avem și acum articole lansate în urmă cu doi ani care se vând foarte bine, fiindcă creăm piese atemporale. Ori păstrăm tiparul identic, ori îl modificăm, dar piesele care au făcut senzație le reintroducem în noile colecții, întrucât sunt ceea ce ne reprezintă pe noi și ne mândrim cu lucrul acesta. Mai credem și că un lucru de calitate poate fi timeless, așa cum e mica geantă neagră sau taiorul din lână de la Chanel – sunt articole care nu se vor demoda nici peste 20 de ani de acum încolo. Eu fac parte din categoria celor care cred că accesoriile sunt cele care fac ținuta. Poți purta cel mai banal pantalon larg negru și un top la fel de simplu, dar dacă le accesorizezi cu o curea specială, un corset deosebit sau o geantă superbă, ți-ai construit o ținută de top – pe când viceversa nu funcționează. Adică degeaba ești îmbrăcată cu haine de firmă sau frumoase; dacă geanta este urâtă din cale-afară, iar pantofii așijderea, s-a dus tot efectul.

În ciuda tuturor calculelor în particularitățile culturale și de stil de viață sub care sunt dezvoltate strategiile de extindere internațională, un brand ce explorează o altă piață se va lovi întotdeauna de un feedback imprevizibil. Cum intenționați să rezolvați ecuația de recepție a brandului pe alte piețe pentru evoluția colecțiilor viitoare?
Vom încerca, aşa cum am făcut şi până acum, să producem articole foarte versatile, purtabile în aproape orice situaţie şi la orice ţinută. Cele mai multe din produsele noastre pot fi purtate chiar şi în trei moduri diferite – mă refer la corsete/curele: normal, cu susul în jos sau cu spatele în faţă; totodată, poţi purta la fel de bine acelaşi corset/curea atât cu o ţinută de seară, inclusiv de Revelion, cât și cu o pereche de pantaloni negri largi și cu sneakerși în picioare. Vom încerca şi pe viitor să implementăm un stil original, un fel de „luxury street style”, eu fiind adepta ţinutelor relaxate, în care te simţi bine; nu sunt genul care agreează ţinutele dificile din mătase naturală, de exemplu, în care nu poţi sta nici pe scaun pentru că se șifonează sau nu poţi bea nimic la o recepţie de frică să nu-ţi cadă o picătură pe rochie și să o păteze. Produsele noastre de pielărie şi după ani de purtare vor arăta impecabil.

Povestiţi-ne despre provocarea de a traduce valorile Hedare într-o linie masculină. În ce direcţie va fi interpretat curajul ce transpare din estetica pe care o propuneţi?
Suntem şi noi foarte curioşi să vedem cum va fi întâmpinată linia de accesorii destinată bărbaţilor, întrucât dorim să ne păstrăm în aceeaşi linie tematică de affordable luxury, dar cu acel „quelque chose”. Mie, personal, nu-mi plac lucrurile banale pe care consider că ți le poţi achiziţiona de peste tot; îmi doresc să creez lucruri frumoase, deosebite, care să te facă să te simţi special(ă). Vom începe cu o gamă de curele mai elegante şi cu o gamă de backpack-uri
interesante, zic eu, pretabile atât la birou, cât şi pentru cineva care nu iese din jeanşi.

Cum intenţionaţi să dezvoltaţi brandul Hedare pe viitor? 
Aşa cum ne-am propus încă de când am început activitatea, dorim să ne dezvoltăm un segment de magazine colaboratoare de afară, deoarece nu ne-a interesat niciodată să avem propria reţea de magazine, şi să ne consolidăm identitatea brandului. Suntem incredibil de atenţi la nevoile şi cerinţele clientelei noastre şi cu mândrie putem spune că cine a cumpărat o dată un produs Hedare va deveni client fidel, întrucât considerăm că furnizăm produse premium la un preț asemănător cu al altora, dar faţă de care ne diferenţiem la mare distanţă, din toate punctele de vedere.

Pentru final, rămân statornică crezului meu, conform căruia ACCESORIILE FAC DIFERENŢA.

Interviu realizat de: Diana Șerpoianu
Foto: David Ghișa
Make-up artist: Alexandra Flămînzeanu
Hairdresser: Ionuț Broască
Model: Ana Ilie
Căței: Icarus, Antares, Harra
Locație: Royal Horse, Snagov
www.hedare.ro