Despre Amo Ferragamo, noul parfum al iubirii și dorinței, cu Luciano Bertinelli, CEO Salvatore Ferragamo Parfums

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 26-04-2018

în: Beauty

Inspirat de frumusețe și rafinament, recunoscut ca un celebru creator de pantofi al starurilor de la Hollywood, Salvatore Ferragamo a creat una dintre cele mai prestigioase case de modă din lume, cu peste 80 de ani de istorie. Prin pasiune, creativitate și perseverență, Ferragamo a conturat un univers capabil să dea naștere unor capodopere unice, renumite pentru stilul inconfundabil și calitatea „Made in Italy”. Eleganța, artizanatul și stilul „Made in Italy” sunt trăsături ce se disting în toată gama de parfumuri excepționale a Casei. Într-un interviu exclusiv, am avut onoarea de a discuta cu CEO-ul Salvatore Ferragamo Parfums, Luciano Bertinelli, care ne-a vorbit despre universul Ferragamo de la începuturi și până în prezent.

Ce reprezintă parfumeria pentru dumneavoastră? Ce întruchipează universul său?

Salvatore Ferragamo a reușit să-și îndeplinească cel mai mare vis al său: să creeze și să producă cei mai frumoși pantofi din lume. Așa a început legenda Ferragamo… El a avut un scop clar, și anume să transforme brandul într-o veritabilă casă de modă, iar familia acestuia a extins universul Ferragamo cu colecții de haine, genți, eșarfe de mătase și cravate. Însă, ultima tușă a ținutei unei femei este parfumul. Astfel, din 1972, am început să dezvoltăm și domeniul parfumeriei de lux, căruia îi suntem dedicați în totalitate. Am păstrat ADN-ul moștenirii Ferragamo, creând colecții exclusiviste, originale și creative.

Ce este cel mai dificil atunci când lansați o nouă esență?

Nu este niciun secret că atunci când lansezi un nou parfum, îți dorești să se vândă în toată lumea. Acesta este un obiectiv foarte greu de realizat, deoarece preferințele consumatorilor nu sunt omogene. Americanii au gusturi diferite față de europeni, oamenii din America Latină de multe ori se aseamănă la acest capitol cu cei din America, iar asiaticii au gusturi similare, câteodată, cu locuitorii Europei. De asemenea, rușii cumpără cam aceleași parfumuri ca japonezii, iar cei din Dubai preferă esențele puternice, aromate. Așadar, să creezi un parfum care să satisfacă și cele mai exigente gusturi este o provocare.

De unde vă inspirați când creați asemenea parfumuri impresionante?

În primul rând, lucrăm ca o echipă. Încercăm în prezent să transpunem specificațiile curentului milenialilor în creațiile noastre, target-ul fiind de a ne atrage noi clienți. În China, spre exemplu, sunt milioane de tineri potențiali consumatori. Astfel, când începem să punem bazele unei noi esențe, avem în vedere calitatea „Made in Italy”, una dintre caracteristicile noastre esențiale, și publicul-țintă.

Care este cea mai puternică amintire olfactivă pentru dumneavoastră?

Trăiesc în superba Roma, aceasta fiind aproape de malul mării. Când eram mai tânăr, adică acum câțiva ani (râde – n.red.), familia mea avea o vilă pe malul mării și în fiecare dimineață când mă trezeam, primul lucru pe care îl simțeam era mirosul mării.

Povestiți-ne despre noua esență. Ce aduce nou Amo Ferragamo?

În Amo Ferragamo am încorporat multe idei noi. După cum spuneam mai devreme, am definit un nou target pentru noi – generația milenialilor, și am încercat să creăm un concept de parfum în funcție de publicul pe care îl vizăm. Astfel, am creat o notă dulce-amăruie, modernă, captivantă. Este o aromă îndrăzneață și modernă a pasiunii și stilului glamour.

Parfumul se deschide prin acorduri explozive: notele de vârf sunt marcate de un accent italian picant, format din rozmarin și coacăze negre. Inima este luminoasă și feminină precum o floare, în care iasomia sambac se modelează în funcție de luminozitatea rubarbei. Baza parfumului abundă în dulceața notelor lemnoase, iar senzualitatea unică a lui Amo Ferragamo provine din mixul delicat între absolutul de vanilie Tahitensis, ambroxan și lemnul de santal.

În ceea ce privește denumirea, „Amo” se referă la pofta și dragostea de viață a tinerilor energici din ziua de astăzi, care vor să se bucure de viață, să călătorească, să se distreze, să trăiască clipa. De asemenea, renumita actriță Suki Waterhouse, imaginea campaniei, ne-a ajutat să interpretăm acest nou concept. Suki este tânără, plină de energie și nu e doar o femeie foarte frumoasă, ci este o cântăreață și actriță cu un talent versatil și un influencer notabil în mediul virtual.

O altă caracteristică a parfumului Amo Ferragamo o reprezintă măiestria cu care a fost creat designul sticlei. Flaconul Amo Ferragamo este simplu, dar extraordinar. Liniile sale elegante reproduc forma sticluțelor antice de parfum. Flaconul își dezvăluie complexitatea prin gravurile ce decorează zona dintre capac și gâtul sticlei și are o textură compusă din mici prisme ce îi conferă o formă armonioasă.

Care sunt, în opinia dumneavoastră, provocările cu care se confruntă piața parfumeriei de lux?

Piața parfumurilor este foarte aglomerată. Aproape zilnic se lansează o nouă esență. Iar cererea pentru brandul nostru este foarte mare. De aceea trebuie să fim foarte rapizi, să înțelegem trendurile, chiar să le anticipăm. Este o mare provocare pentru noi, dar reușim să avem rezultate admirabile.

Ce planuri aveți cu Salvatore Ferragamo pentru viitor?

În prezent, lucrăm la un proiect grandios pentru anul 2020, despre care nu pot dezvălui, însă, prea multe. Lucrurile de calitate necesită timp.

Ce înseamnă luxul pentru dumneavoastră?

Personal, luxul înseamnă să ai timp liber. Este fundamental.

Parfumeria de nișă a înregistrat o creștere exponențială în ultimii ani. Afectează cumva acest lucru brandurile internaționale de prestigiu? Pot concura mărcile de renume mondial cu segmentul de nișă, prin colecții exclusive?

Segmentul de nișă al parfumeriei de lux este o realitate incontestabilă, într-adevăr. Vă spun acum, în premieră: vom lansa în iunie, printr-o conferință de presă în Florența, o colecție de nișă formată din 11 parfumuri.

Segmentul de nișă se adresează unui public specific high-level, iar din punct de vedere geografic, mai mult Orientului Mijlociu – oameni cu o situație materială peste medie, cu gusturi sofisticate. Iar noi, cu Amo Ferragamo, spre deosebire de segmentul de nișă ce dispune de un volum redus de exemplare, dorim să ajungem la milioane de femei din întreaga lume.

 

Interviu realizat de: Ozana Mazilu