Paola Gugliotta Fondatoarea Sepai – Îngrijirea din perspectiva pielii

Dacă am putea crede despre experienţa afacerilor că oferă concluzia unui pragmatism cinic, pentru Paola Gugliotta, fondatoarea Sepai, lecţia strategiilor a reprezentat o modelare a opticii înspre esenţă, deviind-o de la tentaţia construcţiei unui miraj spre înţelegerea dedicată a realelor necesităţi și spre cel mai empatic, discret şi onest angajament al calităţii. Fiindcă, aşa cum Sepai o demonstrează, câteodată excelenţa primeşte ultima sa tuşă din rafinamentul unei schimbări de unghi.

Formaţia dumneavoastră în afaceri v-a oferit o incursiune unică în necesităţile, aşteptările şi cerinţele autentice ale consumatorilor de beauty. Ce inconveniente ale paletei de produse de îngrijire disponibile au venit ca o concluzie a expertizei dumneavoastră şi ce aţi dori să acoperiţi prin dezvoltarea liniei Sepai?
Background-ul meu în afaceri mi-a dăruit abilitatea de a devia necesitatea şi de a o transforma într-un proiect fezabil. Am observat tendinţa umană înspre a dezvolta o necesitate din individualizare, iar această nevoie crescută reprezintă una dintre direcţiile spre care ne poartă globalizarea. Cu cât lumea devine mai globală, cu atât mai multe necesităţi încearcă omenirea. O altă observaţie despre comportamentul uman este aceea că, în ciuda nevoilor majore neconştientizate, și deși credem din ce în ce mai mult în miracole şi soluţii fără efort la problemele noastre, cu toţii ne deschidem ochii şi încercăm să citim printre rânduri pentru a descoperi ceea ce este real, înţelegând că, uneori, efortul nu poate fi evitat, iar lucrurile nu se întâmplă „as seen on TV”.

În perioada adolescenţei, nu ne gândim niciodată la viitor, ci la o recompensă reală. A economisi? Pentru ce? A nu face excese? Pentru ce? Un tânăr din ziua de azi este mult mai conştient cu privire la ceea ce poate face cu propriul trup şi propria minte, probabil nefiind atât de preocupat de viitor deoarece îşi controlează prezentul prin cele mai bune alegeri. Pentru că se iubește pe sine.

Sepai îşi doreşte să răspundă concepţiilor noi şi viitoare referitoare la îngrijire, canalizându-ne asupra explicării adevărului despre această preocupare ştiinţifică, spunând cât de departe putem merge de la soluţiile unui miracol şi cât de profundă poate fi incursiunea în cauza problemelor, pentru a furniza cea mai bună strategie pentru îngrijirea pielii, o direcţie cu performanţe optime care să ofere o recompensă instantă, dar şi o soluţie la necesităţile de termen lung.

Sepai urmează o abordare inversă convenţiilor industriei cosmetice, concentrându-se asupra pielii, cauzelor, terapiilor şi, ulterior, unei legături cu potenţiale ingrediente. Ce v-a inspirat pentru a implementa studiul etiopatogeniei ca fundaţie a brandului?
Studiez ingredientele active ale produselor de îngrijire a pielii încă din anul 1998. În tot acest timp am contat pe ingrediente active pentru a dovedi performanţă în diverse acţiuni, pentru a schimba structura pielii şi a face-o să arate cât mai tânără cu putinţă. Poate că mecanismele de acţiune biologice (modul în care un ingredient activ serios funcţionează şi modifică structura pielii) nu erau atât de clare ca astăzi. În prezent, un ingredient activ serios este supus cercetării cu privire la modificarea pe care o exercită asupra expresiei anumitor gene, apoi testat in vitro până la nivelul rezultatelor genetice, pentru a înţelege cum pot aceste procese uluitoare să schimbe performanţa pielii. Această incursiune mai profundă în comportamentul ingredientelor active şi al interacţiunii cu pielea m-a făcut să realizez că există o serie de abordări asupra schimbărilor pielii şi totul depinde de ceea ce ne dorim pe termen lung. Să spunem că o strategie ar fi definită de cheltuitoarea haotică şi o alta de cea prudentă.

Cheltuitoarea haotică este o fată ce risipeşte până la ultimul bănuţ pe haine, ieşiri, petreceri şi vacanţe, dorind să savureze fiecare secundă, neexistând vreo pauză în viaţa ei, perspectiva sa fiind asupra lui „acum”.

Cheltuitoarea prudentă este profilul care, indiferent de activitate, preferă o viaţă mai relaxată, nu iese atât de des şi pune deoparte măcar 15% din venituri. Există mai multe momente de pauză în viaţa sa, în care se reconectează cu sine. Nu are nevoie să se dezvăluie în cele mai recente colecţii, ştiind că valoarea interioară este mai importantă.

Dacă ne-am uita la cheltuitoarea haotică peste 20 de ani, poate o vom găsi mai obosită, poate va arăta ceva mai matură, risipind energie recuperându-se în urma exceselor, iar vestea proastă este că acum contul său bancar este golit, aşadar nu mai rămâne loc pentru riscuri, deşi abuzurile deja şi-au trimis facturile.

Cum s-ar poziţiona această analiză faţă de îngrijirea pielii? Cele două fețe reprezintă mecanismele care menţin în funcţiune industria îngrijirii pielii: cele ce accelerează rezultatele celulare fără vreo adaptare, la întâmplare, şi – asemeni alegerii noastre – cele ce vizează ca obiectiv repararea şi protecţia celulară, evitând substanţe puse pe piele în mod alert, având ca ţintă mecanisme anti-inflamare şi dând asigurări că aceleaşi celule pot trăi mai mult, în condiţii îmbunătăţite. Ştii de pe acum ce sfârşit va avea 20 de ani de acum încolo.

Povestiţi-ne despre formula RMI5.
Formula RMI5 reprezintă o combinaţie de ingrediente active ce este constant optimizată, fiind supusă cercetării astfel încât testele in vivo să arate rezultate optime în termen scurt (45 de zile fiind o perioadă care atestă rezultate vizibile în materie de riduri, pori, suprafaţa pielii, hidratare, etc.). Cu toate acestea, cea mai importantă parte în cadrul testării noastre genetice in vitro a fost aceea de a ne asigura că toate mecanismele implicate în performanţa ingredientelor au o influenţă delicată. Am ales aceste mecanisme ce-şi pierd eficacitatea în timp, devenind leneşe, iar prin utilizarea peptidelor şi a ingredientelor bio-tech, încurajăm abilităţile naturale ale acestor mecanisme pentru a-şi continua activitatea la un nivel optim. Am testat in vitro capacitatea formulei RMI5 de a lucra asupra protecţiei ADN-ului, a celei telomerice, energizării, stimulării producţiei de proteine, longevității celulare, luptei cu radicalii liberi etc.

O altă valoare Sepai rezidă în funcționalitatea deplină, obţinută prin evitarea ingredientelor care nu sunt neapărat necesare, neaducând vreun beneficiu, un angajament ce apare ca fiind extrem de rar, dacă nu unic. Ce concluzii în cercetare atestă această abordare?
Funcționalitate vs. simţuri: am decis asupra îngrijirii pielii drept o soluţie la necesităţile sale, uitând puţin (însă nu complet) despre cât de agreabile pot deveni produsele. Dacă aş fi în poziţia pielii, aş cere ceva care să mă împlinească, dar cum pielea nu deţine abilitatea de a mirosi sau a vedea, poate evalua un produs doar prin beneficiul pe care i-l aduce.

Dacă aș fi fost în poziţia nasului, aş alege ceva diferit, cu un miros fantastic; dacă aş fi fost doar ochi, deciziile mi-ar fi fost ghidate total diferit, prin produse frumos colorate, cu texturi uluitoare. Câteodată, ochii noştri judecă greşit un produs, în funcţie de ceea ce cred ei a fi corect, la fel ca nasul nostru, dar în cazul produselor de îngrijire, nu tot ceea ce pielea noastră ar putea adora, ar fi bun pentru restul simţurilor. Datoria noastră la Sepai este să temperăm puţin ceea ce simţurile noastre ar dori să primească, pentru a auzi mai mult din ceea ce are de zis pielea şi a-i oferi ceea ce are nevoie. 

Nu doar între pasionaţii de frumuseţe, brandurile au devenit iconice fie prin paletă, parfum, ingrediente, fie prin campanii, angajamente sau chiar consumatori vizaţi. Cum v-ar plăcea să fie perceput Sepai la un nivel universal? Ce elemente, beneficii sau impresii v-ați dori să trezească simpla rostire a numelui Sepai?
Sepai ID – prin Sepai, am dori să fim identificaţi drept cei diferiţi, cei ce înţeleg că diferenţa este noua normalitate, este regula. Vrem să fim recunoscuţi drept brandul destinat consumatorilor unici, gata să se alăture unei filosofii în deplină conformitate cu stilul lor de viaţă, adaptat la aşteptările lor prezente şi viitoare. Vrem să „atingem” oamenii şi să le explicăm ce înseamnă pentru Sepai grija dedicată lor, atât intern, cât şi extern. Sepai reprezintă o filosofie pentru viitor ce începe astăzi.

Produsele Sepai sunt disponibile exclusiv în magazinul MADISON Absolute Beauty.

Brooks Brothers Spring 2017