Cupcake Philosophy – Tendințele anului 2017 în lumea deserturilor

Urmărirea tendințelor nu este o regulă dedicată exclusiv universului modei, ci un aspect care transcende industrii și arte, fiind caracteristic oricărei lumi ce implică un strop de creativitate.  Fiecare an aduce noi direcții și reguli în lumea culinară, trasând cu meticulozitate detaliile necesare pe care trebuie să le întrunească deserturile de top. Ioana Romanescu, Cake Designer și fondator al Cupcake Philosophy, ne-a dezvăluit care sunt tendințele dulci pentru 2017.

Deși experiența și studiile urmate în străinătate la cele mai bune școli certificate în calitatea și designul deserturilor o transformă deja pe Ioana Romanescu într-un specialist al dulciurilor, ea consideră că este foarte important să fii la curent cu toate tendințele din domeniu, dar mai ales să-ți asculți clientul.

„În deserturi, 2017 este un an cu două direcții mari: una care este axată pe zona de design și pe o cromatică intensă, chiar vibrantă, și alta care ia în considerare preferințele generațiilor actuale când vine vorba de deserturi. Este important ca industria de food să-și concentreze atenția către ce-și dorește generația Millennials. Această generație iubește mâncarea, o ia foarte în serios și are o cameră foto pregătită în orice clipă, pentru că adoră să împărtășească momente cu food experiences. Mai mult, ei apreciază calitatea versus cantitate și pun accent pe produsele locale și naturale”, susține Ioana Romanescu.

Culori intense și pastel – Cupcakes cu creme delicioase în nuanțe pastelate, pe care se aplică detalii decorative din zahăr în diferite forme și culori sau mousse-uri fine cu multe straturi, care să creeze un paletar dulce și colorat vor fi un must-have în alegerea unui candy bar pentru evenimentele speciale sau chiar și pentru a sărbători o pauză dulce la birou.

Deserturi personalizate – Tendința în a avea produse unicat a influențat masiv și această industrie. Fie că e vorba de deserturi cu mesaj, deserturi cu sigla companiei sau cu un design care are o simbolistică pentru client, personalizarea produselor dulci a câștigat mult teren și continuă să avanseze.

„Cele mai multe comenzi de produse personalizate le avem din zona de corporate și pentru evenimente speciale. Însă, din ce în ce mai mult, există cerere și din partea clienților care vin în magazin sau care intră pe site. De aceea, am lansat un configurator online prin care clienții noștri își pot crea cupcake-ul favorit. În aplicația de pe site, Cook your philosophy, se poate alege blatul, aroma, decorațiunea, hârtia și filosofia cupcake-ului”, explică Ioana Romanescu.

Fructe și flori – Au fost întâlnite de-a lungul anilor, însă, în 2017, pătrund puternic în colecțiile de deserturi. Includerea fructelor proaspete și a florilor naturale ca element de decor sau ca piesă de rezistență a desertului va fi o tendință care susține ideea de natural și exclusivist.

Combinații atipice de gust – De regulă, se aleg deserturi cu arome cunoscute și preferate, însă, de ceva timp, se testează noi combinații de gusturi care să introducă persoana într-o nouă călătorie gustativă. De exemplu, caramelul sărat în combinație cu un blat și o cremă de vanilie sau combinația
dulce-picant, unde simțim note intense de ghimbir, sunt cele mai vândute cupcakes la Cupcake Philosophy. Totul este într-un echilibru delicios care va convinge degustătorul să își schimbe preferințele și să încerce ceva mai îndrăzneț.

Torturi asortate la rochia de mireasă – Se strecoară un trend care a fost testat și ales de multe mirese în 2016, dar care în acest an devine unul cu influențe puternice pentru nunți.

„În 2017 ne inspirăm din dantela sau din modelul rochiei de mireasă. Astfel, obținem un tort în combinația de gusturi preferată, dar și cu un design ce completează la nivel vizual evenimentul gândit de cei doi”, spune Ioana Romanescu.

Torturi cu accente metalizate – Și acestea au fost întâlnite în 2016, dar revin cu mai multă forță în 2017, devenind o provocare pentru orice cake designer care vrea să se evidențieze ca stil. Vom vedea multe tonuri metalizate de auriu, argintiu, cupru și roz, fie că vor fi etaje de tort acoperite complet, fie aplicații care să „accesorizeze” un tort elegant.

„În prezent, se vorbește mult despre zona de rafinament a deserturilor, unde trebuie îndeplinite atât regulile de design, pentru că în primul rând «mâncăm» cu ochii, dar și cele ce țin de zona de gust, care lasă cea mai durabilă amintire, indiferent că vorbim despre cupcakes, torturi, mousse-uri sau alte delicii, așa cum avem la Cupcake Philosophy”, subliniază Ioana Romanescu.

Porții mici – În alegerea deserturilor, orientarea este din ce în ce mai mult spre porții mici, „one bite”,
mini-deserturi, o gustare sau o completare a mesei.

Calitatea ingredientelor – Un desert bun trebuie să fie creat din ingrediente de calitate, pentru care clienții sunt dispuși să plătească mai mult, cu condiția să primească un produs premium – un lucru foarte important și la Cupcake Philosophy. În prezent, clienții fac diferența și sunt interesați de ingredientele conținute de produsele pe care le consumă. De aceea, ei caută deserturi care să le satisfacă pofta de dulce, dar care să fie create din ingrediente naturale, locale, cum sunt, de exemplu, deserturile cu fructe.

„În principal, tendința 2017 este «cu cât mai natural și mai proaspăt desertul, cu-atât mai bine». De aceea, noi coacem zilnic începând cu orele 3 – 4 dimineața și alegem doar ingrediente premium”, conchide Ioana Romanescu.

Cupcake Philosophy
www.cupcakephilosophy.ro
Magazin: Piața Victoriei, Bd. Nicolae Titulescu,
nr. 4-8, la parterul clădirii America House

Cosmopolit Residence