Gulfstream – Singur deasupra norilor

Nu e deloc neobișnuit ca între două ședințe să ieși la masă, cu colegii de birou sau cu partenerii de afaceri. De la Londra la New York sau de la Los Angeles la Melbourne, ai timp și de un pui de somn. Asta se poate face și în timp ce ești deasupra Atlanticului, la bordul lui Gulfstream G650.

2

Dacă prețul de 60 milioane de euro pentru G650 nu este un impediment, trebuie să vă grăbiți să lansați comanda, pentru că lista de așteptare este lungă, iar livrarea se va face abia peste aproximativ trei ani. Gândiți-vă doar că, odată așezat în fotoliul de piele, veți putea zbura în jurul lumii mai rapid și mai sus decât cu orice avion de linie, înconjurat de multă lumină naturală grație celor 16 hublouri cu lățimea de 71 centimetri, respirând un aer curat ca în vârf de munte. Deși este cel mai lat din gamă și asigură un spațiu interior cu o înălțime de aproape doi metri, G650 poate opera și pe aeroporturile mici, scăpând astfel de aglomerația de pe pistă și din terminalele aeroporturilor mari. Rulând la viteza maximă, apropiată de viteza sunetului, puteți ajunge lejer din Londra la New York sau Beijing, iar în modul economic, cele două motoare Rolls-Royce vă permit să ajungeți chiar până în Buenos Aires sau Los Angeles. Și pentru că am menționat numele unui celebru constructor de automobile, luxul de la bordul lui G650 este unul comparabil.

cabina_0

Avionul este dotat cu fotolii individuale pentru opt pasageri, tapițate cu piele de culoare albă, cu posibilitatea de a se extinde complet pentru cei care vor să tragă un pui de somn. Televizoarele de ultimă generație sunt comandate printr-o aplicație de iPhone ce se poate folosi și ca telecomandă pentru storurile hublourilor sau aprinderea luminilor în habitaclu. G650 a fost premiat în 2014 cu trofeul Collier pentru aportul său la creșterea tehnologiei și performanței aviatice, a confortului pasagerilor și a siguranței. Dovadă stau dotările din cockpit-ul piloților: sistem de vizualizare în infraroșu de tip heads-up display pentru a putea opera și în condiții de vizibilitate redusă, plus ecran de mapare sintetică a terenului de sub avion în timpul zborului. Pentru manevrele la sol, piloții se pot încrede în camera video de sub botul avionului și pot vedea prin geamurile laterale vârfurile aripilor. Toate comenzile sunt gestionate prin sistemul fly-by-wire, fără absolut niciun control mecanic.

Pentru servirea mesei la bord sunt folosite farfurii din cea mai fină ceramică, pahare de cristal și tacâmuri argintate, păstrate într-un sistem de sterilizare ce purifică și apa utilizată în chicinetă și la toaletă. La cerere, avionul poate fi echipat cu bucătărie completă, bar sau cabine de dormit. Comunicarea cu exteriorul se face prin legături permanente direct prin satelit, atât pentru linii telefonice, cât și ca legătură la internet.

1_d_g650_a_media_321

Ca dovadă a performanțelor ridicate pe toate planurile, din mai 2014, Gulfstream a început livrarea modelului G650 către Forțele Aeriene ale Statelor Unite (USAF), ca avion de observație și țintire. Tot în colaborare cu USAF va fi dezvoltată și o versiune militară pentru 10 – 13 pasageri, cu montarea unui radar de maxim 6 metri lungime sub burta avionului. Deocamdată, G650 este deschizătorul unui segment nou pe piață, așa că orice alt competitor va trebui să-l depășească măcar la două – trei capitole.

Cosmopolit Residence