Baccarat expune 250 de ani de legendă în Petit Palais

Odată intrat în atmosfera Petit Palais, este ca şi cum ai fi transpus într-o altă epocă, pe la 1900, în timpul marilor revoluţii arhitecturale şi industriale. Stilul din acea perioadă era extrem de pregnant, iar Petit Palais depăşeşte graniţele pariziene, poziţionând oraşul şi arta la nivel mondial. Peristilurile care străjuiesc grădinile, dar şi interiorul atent decorat au devenit de atunci gazda perfectă pentru toţi iubitorii de artă – în această perioadă, însă, punctează momente din istoria faimoasei case de cristaluri, Bacarrat.

IMG_7798blog

Expoziţia Baccarat oferă mai mult decât un design uimitor şi de excepţie – aceasta pune în scenă întreaga istorie de 250 de ani a brandului. Casa de cristaluri îşi dezvăluie expertiza și apetența pentru artă marelui public şi îşi deschide porţile pentru acei pasionaţi care doresc să retrăiască un trecut dispărut, măcar pentru câteva ore. Candelabrele şi serviciile de masă, minuţios lucrate de către artizani cunoscuţi, au pus stăpânire pe întregul spaţiu din Galeria Luminilor, prezentând pe rând paradoxurile luxului: raritatea, extraordinarul, frumuseţea şi manufactura. Baccarat a rescris istoria luminii prin tradiţie şi inovaţie, tehnologii extreme şi rafinate, reuşind astfel să (tr)aducă legendele trecutului până în prezent.

Într-o scenografie elegantă, cele 500 de obiecte din cristal, care au fost prezente în diverse expoziţii din Paris între anii 1823 – 1937, ne invită într-o călătorie în timp prin stiluri. În acest cadru cu totul deosebit, ce subliniază virtuozitatea celor mai mari meşteşugari, vizitatorii au ocazia să descopere lucrări grupate în funcţie de afinităţile lor stilistice şi contextul în care au fost create. Astfel, printre piesele cu adevărat remarcabile se numără monumentala vază „Negus”, măsuţa de toaletă şi scaunul Ducesei de Berry, precum şi vazele „Simon”, create special pentru Expoziţia Universală de la Paris, din 1867. Servicii de masă comandate de familii regale şi suverani precum Țarul Nicolae al II-lea sau Împăratul Japoniei confirmă, o dată în plus, talentul și priceperea artizanilor.

dsc04472

În continuare, Baccarat îşi dezvăluie din triumfuri: Carol al X-lea, Ludovic-Filip, Napoleon al II-lea, numeroși preşedinţi şi şefi de stat şi-au decorat palatele cu servicii de cristal şi alte obiecte semnate de prestigioasa casă. Maiestuosul candelabru de cristal, înalt de 3,85 metri şi compus din 3.320 de piese, care a aparţinut Țarului Nicolae al II-lea, este un martor incontestabil al epocii sale generoase. Traseul casei Baccarat demonstrează evoluţia stilului în timp. Ducele şi Ducesa de Windsor, Prinţul Aga Khan al III-lea, Prinţul Rainier şi Prinţesa Grace de Monaco, Josephine Baker sau Aristotel Onassis au fost impresionaţi de excelenţa casei Baccarat. Însă aflându-ne în faţa lucrărilor, uităm de proprietarii acestor obiecte de artă. Rămâne doar frumuseţea şi abilitatea, această promisiune emoţională care îţi taie respiraţia.

În plus, desene şi alte materiale din arhiva casei sunt prezentate acum pentru prima oară, divulgând astfel geneza lucrărilor şi punctul de inspiraţie al artizanilor din ultimii 250 de ani. Mai mult decât atât, un spaţiu special amenajat a fost pus la dispoziţia celor care vor să descopere istoria legendarului Harcourt Glass, o piesă iconică inspirată de forma unui potir ceremonial, comandată de Regele Ludovic-Filip în 1840 și care poartă monograma acestuia.

Iar pentru că o astfel de expoziţie este menită să ofere momente magice şi emoţionante fiecărui vizitator, la final o serie de candelabre grandioase vor lumina impunătoarea Galerie d’Honneur, cel mai spectaculos dintre acestea scânteind prin 250 de luminițe.

Cosmopolit Residence