Relaxare de aur de la Arcaro Martini

Aspectul aurului este cel mai prestigios din tot universul luxului, reușind să impresioneze de la prima privire. Fie că este încorporat într-un decor clasic, fie că este inserat într-un mediu futurist, aurul este un prim element simbolic al bogăției încă din trecut. Regele Midas ar fi invidios pe noile căzi de la Arcaro Martini și, totodată, încântat să vadă asemenea minunății. Orice om cu standarde înalte ar fi bucuros să își doteze baia sau terasa cu una dintre cele trei creații extravagante ce tind să relaxeze cele mai pretențioase trupuri de pe fața pământului.

IMG_2214

Ce Spa poate fi mai luxos – dar în același timp și mai comod – decât propria dumneavoastră cameră de baie, dacă aceasta este înnobilată cu una din căzile de jacuzzi Arcaro Martini? Concepute de doi tineri italieni, Giacomo Arcaro și Roberto Martini, căzile de baie aspiră la titlul de „cele mai scumpe căzi din lume”. Acestea se găsesc doar pe piața din Orientul Mijlociu, în Emiratele Arabe Unite, și sunt realizate în trei tonuri diferite pentru a putea mulțumi diversele pretenții ale clienților. Sunt echipate cu o structură Platinum Elite, având o garanție de cinci ani și încă doi ani pentru învelișul exterior.

Toate cele trei versiuni sunt produse din aur de 24 carate și diferă prin culoarea de la exterior sau nuanța aurului din interior. O primă cadă din aur galben, cu piele albă, încrustată manual cu pietre Swarovski, include un sistem audio cu subwoofer, oferă masaj și aromaterapie, precum și un port pentru iPhone sau iPad. Versiunea din aur galben și piele neagră prezintă mici diferențe față de prima, dar se remarcă prin panelul de control ce poate fi accesat cu ușurință de utilizatori. Un ultim model de cadă este fabricat din aur „antique” și piele neagră îmbogățită cu același tip de cristale semiprețioase.
În continuare, vă prezentăm interviul acordat în exclusivitate pentru România de către designerul italian Giacomo Arcaro, partenerul lui Roberto Martini și creatorul proiectului.

143254646576

Ați beneficiat de o educație în domeniul ingineriei. Cum ați reușit să implementați viziunea strictă pe care ați dobândit-o în urma specializării tehnice într-o lume ce necesită creativitate și fantezie? De asemenea, ce extra-avantaje ați dori să aduceți acestei secțiuni de design combinat cu utilitate casnică?

Am studiat designul ergonomic la Politehnica din Milano, știință ce încearcă să apropie confortabil omul de obiecte. Este motivul pentru care am creat cu partenerul meu aceste căzi, pentru a conferi clientului un sentiment de relaxare împreună cu o senzație de bogăție, în strânsă legătură cu legile nescrise ale ergonomiei. Educația mea tehnică a fost foarte importantă, mai ales în proiectarea structurii, în timp ce experiența artistică a lui Roberto Martini a ajutat în a produce „chimia” de care era nevoie. Cristalele Swarovski și aurul s-au contopit mirific în produsul final.

V-ați concentrat atenția către piața Orientului Mijlociu. Ce concluzii puteți trage făcând o paralelă între cele două tipuri de piață (cea europeană și cea din Orientul Mijlociu) referitor la cerințele consumatorilor în ceea ce privește estetica?

Piața Orientului Mijlociu este total diferită de cea europeană. Partenerul meu, care trăiește în Dubai, m-a învățat cum să privesc lucrurile astfel încât să avem succes pe plan local, iar ca primă regulă mi-a spus: „Uită tot ce știi despre comportamentul pieței europene”. Până și designul este acceptat diferit. În Europa iubim liniile simple, formele plate și materialele cât mai ușoare și naturale; în schimb, cei din Est preferă opulența și bogăția, formele complexe și lucrul realizat manual.

Cu ce stil vă identificați când doriți să vă puneți semnătura – clasic, minimalist, avangardist?

Roberto Martini este un mare fan al stilului baroc, total diferit de mine, care iubesc formele minimaliste și designul scandinav. Probabil tocmai datorită acestui aspect devenim faimoși în jurul lumii, promovând un design clasic, cu forme simple, dar cu detalii pure și sofisticate. Exact ca și aurul ce îmbracă deja celebra cadă – știm cu toții cât este de valoros, dar vedem de departe formele simple în care este modelat.

Care dintre ramurile designului industrial vi se pare a fi cea mai provocatoare în ceea ce privește combinarea trăsăturilor estetice cu cele utilitare pentru a îmbunătăți un stil de viață?

Fără niciun dubiu, cel mai competitiv domeniu este designul ergonomic, dar, după cum bine știți, multe companii din industrie concep obiectele utilitare fără a se gândi și la clienții cei mai exigenți – cei bogați! Aici își lasă Arcaro Martini amprenta, combinând opulența materialelor cu un design simplu, dar cochet. Un lucru știm cu siguranță: Arcaro Martini nu îmbunătățește viața, ci o îmbogățește!

În ce direcție vreți să vă dezvoltați viziunea și ce proiecte aveți pentru viitorul apropiat ca și companie?

După lansarea cu succes a căzilor din aur, fapt care a crescut considerabil atât notorietatea brandului, cât și bugetul, compania Arcaro Martini și-a restilizat imaginea și a îmbogățit-o cu un design demn de lumea în care a intrat. Avem ca proiecte o colaborare cu cel mai mare jucător de fotbal al planetei, un parteneriat cu cea mai prestigioasă companie de wellness și, nu în ultimul rând, încercăm să creștem ca experiență, colaborând cu o mulțime de ingineri și oameni de știință pentru a putea folosi materiale și mai exclusiviste pentru o piață și mai exigentă. Îmi place să cred că nu există nicio criză economică, ci doar oameni mai săraci ca înainte, dar și oameni mai bogați ca în trecut. Banii nu dispar!

www.arcaromartini.com

R5_NERO_0002

Cosmopolit Residence