>

Georgiana Schmutzer – Trip Tailor – Arta de a călători

Dacă ar fi să reperăm alchimia prin care suntem îmbogățiți de locuri, senzații, arome și chiar raze de soare, adieri de briză sau fulgi de nea, trebuie doar să privim spre călătorii. Astfel, formula ne-a surprins odată ce am cunoscut-o pe Georgiana Schmutzer, fondatoarea Trip Tailor, din a cărei viziune se disting minuțiozitatea și dedicarea ce susțin arta de a crea experiențe.

dsc_0090f

În rândul pasionaților de călătorii, vedem vacanțe care au plonjat în tezaurul cultural și spiritual al unor trasee unice, cum ar fi în Peru cu șamanii, în Aruba pe urmele piraților, în Timbuktu după aurul Imperiului Mali sau în Sri Lanka în expediția safirelor. Cum se dezvăluie arta de a crea astfel de experiențe de trăit măcar o dată în viață? 
Procesul de creare a unor astfel de pachete este unul deosebit de frumos și interesant în primul rând datorită echipei pe care o conduc, din care fac parte oameni cu o pasiune reală pentru călătorie, care transformă fiecare solicitare într-o aventură pe care o trăiesc împreună cu clientul, atât în perioada în care trasează reperele vacanței, cât și în timpul călătoriei și după aceasta. De asemenea, an după an, depunem eforturi pentru pregătirea echipei, prin excursii de familiarizare cu destinațiile pe care le operăm, pentru ca informațiile pe care le oferim clienților să fie din experiența proprie și cu entuziasmul generat de vizitele în aceste destinații. 

Așa cum un reper poate fi elevat ca inspirație pentru o reală capodoperă, care a fost tabloul de circuite, servicii și exclusivități de care sunteți cel mai mândră pentru cum l-ați dezvoltat, pornind de la o singură solicitare, fie ea o destinație, o regiune, un sezon sau o ocazie? De asemenea, povestiți-ne și despre cel mai mare succes pe care l-ați marcat prin promptitudinea cu care ați rezolvat situații neprevăzute. 
Sunt foarte multe. Fiecare produs sau destinație operată la Trip Tailor pleacă de la o idee, o discuție, o călătorie… pe scurt, de la un fir pe care l-am prins și l-am dezvoltat. Totuși, cel mai recent proiect de succes sunt grupurile cu plecări fixe pe care le-am dezvoltat în acest an. Am pornit de la ideea că așa cum am schimbat mentalitatea referitor la pachetele tailor-made, reușind să oferim experiențe inedite, în același fel putem schimba mentalitatea vizavi de tururile de grup ce sunt înțelese, pe bună dreptate, ca niște produse cu servicii de calitate inferioară. Astfel am creat pentru oamenii pasionați de călătorii, dar care vor să împărtășească această experiență cu persoane cu mentalitate apropiată de a lor, excursii de grup, cu servicii de calitate și cu un număr redus de locuri, de maxim 20 de persoane. 

În zona de turism în care operăm, și luând în considerare numărul de plecări zilnice către destinații în zone opuse de pe glob, ne lovim zilnic – și chiar de mai multe ori pe zi – de situații neprevăzute. Acest lucru se întâmplă deoarece, deși ne dorim să oferim clienților noștri perfecțiune, la fața locului de multe ori natura nu are aceeași părere cu noi. Spre exemplu, o croazieră anulată din cauza condițiilor meteo. Sau un zbor anulat între două destinații din America de Sud. Important este, în opinia mea, să găsim cele mai bune soluții pentru client. După părerea mea, fiecare caz rezolvat este un succes, chiar dacă este vorba de o situație minoră; atât timp cât clientul este mulțumit după interacțiunea cu noi, îl putem considera un succes.

dsc_0058f

Dacă ar fi să adunați cele mai bune „tips and tricks” ca o „tăbliță de porunci” pentru o vacanță în care să savurăm pe deplin spiritul locului, acestea ar fi…?
Una singură: aș porunci fiecăruia să lase la poarta de îmbarcare de la Otopeni orice grijă, idee preconcepută, e-mail la care nu a răspuns și telefoane în interes de serviciu și să încerce să se bucure autentic de fiecare moment petrecut departe de casă, pe meleaguri pe care poate nu se va mai întoarce. Deoarece fiecare călătorie ne încarcă cu energia locului respectiv dacă suntem deschiși către tot ce ni se întinde la picioare. 

Ce valori și facilități disting serviciul de concierge oferit de Trip Tailor? Ce ar însemna „the sky’s the limit” în exigențele concierge-ului Trip Tailor? 
Păi trebuie să încep prin a spune că la Trip Tailor mentalitatea s-a schimbat: „the sky’s no longer the limit – the Universe is”, că am depășit această limită de mult, prin încercările de a oferi clienților orice este posibil în materie de travel. 

Dacă vorbim în general, încercăm să le oferim clienților experiențe inedite, prin informarea permanentă despre posibilitățile de petrecere a timpului liber la destinație, atât în timpul procesului de rezervări, cât și după încheierea acestuia, dar și pe durata călătoriei. Spre exemplu, unui client care călătorește pentru a sărbători ceva anume, înainte de orice îi spunem ce variante de cină are în noaptea respectivă și îi facem rezervare la restaurantul pe care îl preferă. Nu știu, sunt multe – o călătorie cu balonul, zboruri cu elicopterul sau avionul privat, bilete la concerte, transferuri cu limuzina, o cină cu personajele Disney pentru cei mici… lista este foarte lungă și nelimitată. Așa cum spuneam, ține de ocazie, client, destinație, buget. 

dsc_0103f

Cum arată curtoazia cu care Trip Tailor își onorează clienții fideli?
În acest moment avem în desfășurare un program de fidelizare, prin care, odată înscris, beneficiezi de discount-uri pentru orice vacanță. În plus, în funcție de tipologia clientului, încercăm să îi bucurăm cu mici surprize; de exemplu, le oferim tururi gratuite sau le trimitem cadouri de ziua lor.  

Povestiți-ne despre oportunitățile care v-au inspirat la Târgul Internațional de Turism din Singapore. Totodată, cum se dezvăluie destinațiile din regiune ca tentații pentru vacanță? 
Târgul din Singapore a fost întru totul o inspirație. Practic, am încercat prin participarea la acest eveniment să mă îndepărtez un pic de ideile existente pe piața din România, prin întâlnirea cu companii care nu au avut până acum niciun contact cu această țară și care vin cu abordări noi și idei deosebite.

Am călătorit destul de mult în Asia și pot spune că toată zona este una de un real interes pentru orice călător. Totuși, anul acesta am ales prelungirea șederii la Singapore cu o călătorie de șapte zile în Australia. Deși aparent foarte departe, această destinație m-a surprins în special prin faptul că este atât de ușor de ajuns acolo. Am zburat din Singapore șapte ore, un zbor pe care aproape că nici nu l-am simțit, iar din Melbourne către casă circa 14 ore, adică cu o oră mai mult decât multe din zborurile pe care le fac călătorii frecvent pe destinații exotice. 

Australia ca destinație este altceva – de la cele mai mici detalii până la cele mai grozave peisaje, este cu totul specială. Cel mai probabil mă voi întoarce foarte curând cu familia. Ceea ce mi-a plăcut cel mai mult este că în șapte zile am schimbat clima și peisajele de trei ori și am făcut activități dintre cele mai diverse, printre care cea mai impresionantă experiență a fost cea de scuba diving la Marea Barieră de Corali. 

Ați ales Statele Unite ale Americii pentru o filială Trip Tailor. Ce facilități vor fi dedicate clienților interesați de această destinație?
Trip Tailor USA va fi atât o companie dedicată clienților români ce doresc să călătorească în Statele Unite, cât și un mod de promovare în America a țării noastre. Un prim beneficiu va fi faptul că vom putea acorda clienților asistență locală în limba română, serviciu pe care în acest moment îl avem disponibil în limba engleză.

Cum vedeți abordarea luxului astfel încât să inspire inclusiv evoluția noastră spirituală ca indivizi, dincolo de beneficiile asociate imaginii și statutului?
Asta este o întrebare dificilă, pentru că suntem la mare distanță de clipa în care luxul nu va mai fi privit ca ceva superficial, ci ca ceva ce contribuie la îmbunătățirea calității vieții. Este extrem de important să poți să fii tu însuți fără să îți pese de cine ce părere are, iar cei din jur să aibă puterea să nu fie invidioși, să nu comenteze, ci să o accepte ca fiind normalitatea ta. Cred că este un lux să ajungi să înțelegi că toți suntem unici, experiențele noastre sunt unice și ar trebui să luăm de la fiecare părțile pozitive. Este un lux să te poți detașa de problemele cotidiene, dar este absolut esențial în momentul în care pleci în vacanță. 

Evident că luxul este extrem de subiectiv; pentru unii înseamnă să se poată duce la un film, pentru alții să călătorească la first class. Însă, indiferent de ceea ce înseamnă pentru tine luxul, senzația pe care o ai atunci când te răsfeți este greu de egalat și te ajută să nu mai privești viața ca pe un cumul constant de sacrificii. 

În ce branduri de lux, din orice domeniu, vă regăsiți?
Răspunsul este simplu. Chanel în fashion și lifestyle, pentru curățenia și simplitatea brandului și pentru verticalitatea cu care își păstrează principiile de peste 100 de ani. Abercrombie & Kent în turism, pentru că transformă toate vacanțele în experiențe turistice și pentru branding-ul impecabil pe care îl au. Ei sunt inspirația mea.

dsc_0073f

Ce loc dintre cele vizitate a rămas cel mai apropiat sufletului dumneavoastră și ce destinație ați dori să descoperiți pe viitor?
Primul răspuns este simplu: Singapore. Motivele sunt puține, dar extrem de importante, pentru că mi-au schimbat percepția. Este un loc unde civilizația a ajuns într-un punct atât de frumos… Aici te poți desfășura în voie, poți să-ți eliberezi eul fără să te îngrijorezi că cei din jur se vor uita la tine ciudat. Totul este frumos, elegant, curat. Viața se desfășoară pe un făgaș normal, iar oamenii știu să se bucure după o zi de muncă, știu să se răsfețe și să simtă că viața este un dar. Ai plajă, ai o superbă grădină botanică, ai alternative pentru petrecerea nopților în oraș, mâncarea este delicioasă, oamenii sunt frumoși și viața este prețioasă, nu haotică. 

În ceea ce privește următoarea destinație, nu este doar una, ci o listă întreagă pe care am împărțit-o în câte două destinații noi pe an, pentru următorii zece ani. Dar cap de listă este, clar, Noua Zeelandă. Simt că va fi o experiență absolută, o întoarcere la natură. Vom vedea…

Cum intenționați să dezvoltați brandul Trip Tailor pe viitor?
Trip Tailor a început cu un business plan pentru următorii 20 de ani. Sunt pași clari și mici care trebuie făcuți fără grabă și cu multă chibzuință. Evident că se mai calcă în stânga sau în dreapta, însă nu deviem de la drumul principal. Până acum s-a depus extrem de mult efort, s-a muncit foarte mult, s-a investit și mai mult și am reușit să facem tot ce ne-am propus în primii șase ani. Însă partea cea mai frumoasă urmează! Dorim să facem cunoscută România peste hotare și să venim cu idei noi pentru turismul intern. În câteva cuvinte: urmează proiectul USA. Restul veți descoperi pe parcurs. 

Foto: Dacian S. Foldi/The Storyalist
Styling: Rosalie Kanda
Make-up artist: Ana-Maria Barbu
Hairstylist: George Istratie
Accesorii: Hedare, www.hedare.ro

Brooks Brothers Spring 2017