Giovanni Rancé, Director de Creație Rancé 1795

Scris de Luxury
Publicat la data de: 16-01-2017

în: Beauty

Despre arta și tradiția parfumeriei fine

 

Mai mult decât o moștenire imperială unică, mai mult decât un patrimoniu atemporal, Rancé 1795 este o îmbinare a trecutului glorios cu excelența contemporană. Casa de parfumuri fine ce a luat naștere în secolul al XVIII-lea crează parfumuri cu inspirație și proveniență regală, produsele sale dispunând de un maginific mix între beneficiile expertizei, pasiunii și gustului franțuzesc pentru parfumerie și creativitatea caracteristică orașului Milano. Giovanni Rancé, Director de Creație al casei și cel de-al șaptelea moștenitor al imperiului Rancé ne-a oferit onoarea de a parcurge firul istoric al acestui univers magnific și de a descoperi ce se ascunde în spatele unui brand atât de grandios.

giovanni-rance

Rancé 1795 s-a născut din viziunea lui Francois Rancé. Care a fost visul său și circumstanțele materializării acestuia?

Compania s-a născut în Grasse, în regiunea Provence din Franța, iar Francois Rancé a fost unul dintre pionierii ce au contribuit la transformarea acestui oraș în capitala parfumeriei franceze. Familia a fost în Grasse timp de secole înainte de 1795, iar datorită longevității lor, strada pe care locuiau se numea Rue Rancé. Exista în regiune o fabrică de pielărie și cu mult înainte de anul 1795, mănușile produse acolo erau parfumate de către familia Rancé cu extracte naturale din regiunea Provence, așa că există o legătură îndelungată cu orașul Grasse, unde familia a dezvoltat o expertiză în parfumerie cu mult timp în urmă. Arborele genealogic arată că și tatăl lui Francois Rancé a fost creator de parfumuri, iar el pur și simplu a schimbat direcția afacerii familiale către parfumerie, dedicându-se doar creării de parfumuri fine. Visul său a fost de a dezvolta această industrie și a le permite oamenilor să se bucure de parfumuri, care la acel moment erau destinate doar clasei superioare.  

dsc_3094

Care sunt valorile pe care Francois Rancé le-a dat companiei și cum a evoluat aceasta de-a lungul timpului?

Ceea ce am moștenit cu siguranță de la fondator este pasiunea pentru excelență și o atitudine aventurieră față de parfumuri, aflându-ne în permanență în căutare de noi ingrediente și de noi combinații creative. Ultimele două parfumuri, Hortense și Héroique și chiar următoarele două ce vor fi lansate în curând, reprezintă combinații de ingrediente cu adevărat inovative. Prin urmare, una dintre valorile cele mai importante pentru Rancé este creativitatea, care a fost stimulată și de mediul italian, având în federe faptul că sediul companiei este acum în Milano, în tărâmul creativității. Ceea ce este cu adevărat interesant este faptul că deși am trecut prin războaie, sediul a fost atacat și ulterior transferat din Franța în Italia, păstrăm încă piese din era franceză, cum ar fi o placă a companiei pe care scrie „Maison fondée en 1795”. Așadar, suntem destul de stabili, așa cum se poate observa și dintr-un vechi catalog din urmă cu 88 de ani, din care reiese că avem aceeași adresă și extensie a numărului de telefon precum aveam în anul 1928. Avem, de asemenea, Muzeul Rancé în Milano iar sediul nostru, precum și brand-ul Rancé, este încărcat de moștenire însă destul de contemporan în același timp.

2016_rance_hero_horte_68x57_2_dark

În calitate de Director de Creație și cel de-al șaptelea moștenitor al acestei imperiale case de parfumuri, care sunt presiunile pe care îndeplinirea acestui rol le aduce și care sunt aspectele ce vă produc entuziasm?

Este un mix de honoare, responsabilitate, plăcere și datorie. Desigur, este o plăcere să continui această excelență tradițională, însă este și o datorie de a păstra standaredele înalte, de a continua să inovez și de a păstra această atitudine creativă față de parfumuri. Fiecare parfum este o operă de artă, iar compania crește de la an la an, ceea ce este cu adevărat stimulant. Ceea ce este extraordinar este faptul că Rancé nu este doar o afacere și o pasiune de familie, ci și un produs cu adevărat creativ. Parfumeria artistică înseamnă să creezi ceva ce nu este doar un parfum sau un accesoriu, nu doar un brand, însă ceva cu o adevărată valoare artistică. O operă de artă trebuie să transmită un set de emoții, altfel este doar un obiect. Acesta este și motivul pentru care investim atât de mult în aspectul nostru vizual, în crearea decorațiilor. Prin urmare, acest aspect reprezintă partea grea și provocatoare, însă și satisfacția, în același timp.

Crescând într-un univers al parfumurilor, în cadrul afacerii familiei, care a fost momentul în care ați resimțit o chemare interioară către această carieră și în care ați știut că vreți să urmați această cale?

Într-un fel, mi-am dorit întotdeauna să fac asta, pentru că locuiam în aceeași clădire. Acum producția a fost mutată în afara clădirii, însă înainte, exista un întreg univers pe care l-am putut explora. Eram fascinat de procesul de producție, de descoperirea transformărilor magice a materialelor și de magia laboratorului, iar asta m-a făcut să îmi doresc să urmez această cale.

hortense-leaflet-photo

Care sunt notele ce descriu cel mai bine stilul și personalitatea parfumurilor Rancé și cine sunt purtătorii acestor parfumurilor?

Putem spune cu mândrie că explorăm întreaga paletă de posibilități alfactive. Așa cum am spus, avem o atitudine aventurieră față de parfumuri, așa că evităm să ne concentrăm asupra unui ingredient anume și considerăm că varietatea propunerilor noastre reprezintă o reală valoare. Atragem consumatorii de nișă, cei care sunt încântați nu de a purta ceea ce poartă alți oameni, ci dimpotrivă, caută ceva diferit. Desigur, față de parfumurile comerciale disponibile în magazine, avem un concept mult mai bogat și mai sofisticat în spatele parfumurilor noastre, care sunt mai aventuroase și nu sunt menite să fie pe placul tuturor, ci fiecare dintre ele este menit să răspundă unui anumit gust. În consecință, consumatorul care preferă parfumurile Rancé nu este un client, ci un pasionat ce caută valoare, un consumator sofisticat care înțelege complexitatea parfumurilor și valoarea adăugată a unei moșteniri unice.

heroique-leaflet-photo

Parfumurile Rancé 1795 sunt cu adevărat sofisticate, fiecare având propria poveste. Aveți un favorit?

Ultima lansare reprezintă întotdeauna copilul de care vrei să ai grijă cel mai mult. Ultimele sunt Hortense și Héroique, ce aparțin de Collection Impériale. Folosim nume din trecut pentru a evidenția moștenirea noastră, însă în același timp ne adresăm femeilor și bărbaților din zilele noastre. În acest caz, folosim numele de Hortense pentru că suntem fascinați de personalitatea lui Hortense de Beauharnais, mama lui Napoleon al III-lea, care a fost o doamnă cu adevărat cosmopolită. Prin urmare, acesta este un parfum creat pentru femeia cosmopolită de astăzi, fiind un mix de contraste între arome din vest și din est. Asemenea, Héroique este dedicat eroului modern, un erou de zi cu zi pe care fiecare dintre noi ar trebui să îl interpreteze, urmându-și pasiunile și datoriile cu dedicare. Din punct de vedere olfactiv, este foarte plăcut dar și atipic, având o aromă citrică, cu note fructate și o bază mai blândă. Fiecare parfum are în spate propria identitate puternică și propriul concept. Pentru Rancé, parfumurile trebuie să transmită emoție.

www.beautik.ro

 herohorte-visual