BASELWORLD strigă adunarea generală a luxului orologer

„Cu precizie elvețiană” sau „Precum un ceas elvețian” sunt expresii pe care le folosim atunci când vrem să subliniem precizia, acuratețea și fiabilitatea cu care funcționează un ansamblu sau o idee. Mai presus de aceste expresii este însă adevărul care a stat la baza formării lor. Nimic nu se compară cu o manufactură elvețiană în ceea ce privește producția de ceasuri. Fie ele automatice, mecanice, de mână, de buzunar sau de perete, sistemul elvețian sub care sunt produse a ajuns la standarde supreme, iar pentru a evidenția cât mai bine acest aspect, elvețienii au invitat întreaga lume orologeră la Basel, pentru a lua parte la un târg ce a devenit, după mai bine de 40 de ediții, cel mai mare și mai prestigios de acest fel.

DSC_5016

 

BASELWORLD este un binecunoscut târg de ceasuri și bijuterii ce are loc anual la Basel, în Elveția, și care adună sub același acoperiș, pe durata a câteva zile, cele mai mari companii producătoare din domeniu. În 2012, cifrele au depășit media anilor precedenți, cu 1.815 expozanți care au participat fiecare cu gândul de a-și prezenta produsele în fața a 100.000 de vizitatori și cunoscători din toată lumea. Expoziția s-a întins de pe 8 până pe 15 martie și a fost deschisă oficial de către Ministrul elvețian al Economiei, Johann Schneider-Ammann, împreună cu Christoph Brutschin, consilier al cantonului Basel-Stadt, Jacques J. Duchêne, președinte al Comitetului Expozanților și René Kamm, CEO al grupului MCH. Show-ul s-a ținut în configurația curentă pentru ultima oară; odată cu debutul sezonului 2013 vor fi aduse modificări datorită creșterii numărului de vizitatori de la an la an.

DSC_5255

Desfășurându-se pe o suprafață de peste 160.000 de metri pătrați, BASELWORLD ocupă primul loc în topul tuturor expozițiilor din Elveția, nu doar al celor din domeniul orologer. Inovațiile aduse an de an și trendurile pe care le prezintă producătorii cu ocazia fiecărei ediții a acestui fascinant târg nu fac altceva decât să ateste, o dată în plus, faptul că este unul dintre cele mai bine cotate din lume, iar acest lucru a fost observat și de către echipa LUXURY, trimisă special la Basel, încă de la primii pași făcuți în interiorul imenselor hale expoziționale care compuneau un adevărat Eden al ceasurilor.

 

Evenimentul a atras expozanți din 41 de țări, cu precădere producători din Elveția și Franța, fiecare dintre ei reușind să impresioneze cu ultimele modele și colecții. Cifrele preconizate au fost din nou depășite, numărul vizitatorilor fiind depășit cu 4.500, iar numărul reprezentanților presei crescând cu 9% față de anul 2011.

DSC_5311

BASELWORLD 2012 a venit în urma unui an fabulos pentru industria orologeră, în care elvețienii, ca prim producători, au exportat 29,8 miliarde de ceasuri, totalizând nu mai puțin de 19,3 miliarde de franci elvețieni. Din punct de vedere economic, târgul favorizează dezvoltarea industriei orologere, având în vedere faptul că cererea pentru produse de lux a crescut și, odată cu ea, potențialul de fuzionare între piețe, incluzând Asia și Orientul Mijlociu.

 

În 2013, BASELWORLD va scrie un nou capitol în istorie, preschimbând un stil deja aparte într-unul sublim, de neîntrecut. Înalta calitate a transformărilor a fost încredințată dibăciei arhitecților de la Herzog & de Meuron, care au în portofoliu proiecte fabuloase, precum Stadionul Olimpic Bird’s Nest din Beijing, China. Facilitățile și stilul previzionate pentru sezonul 2013 renasc modern și sofisticat prin calități estetice de excepție. Complexul de hale în care va fi așezat decorul noului BASELWORLD se va întinde pe 141.000 de metri pătrați, iar rezultatul va oferi atât expozanților, cât și vizitatorilor un show de primă mână. Așadar, plăcut surprinși de ceea ce am văzut la ediția din 2012, așteptăm cu nerăbdare să ne întâlnim pe 25 aprilie 2013 și să descoperim împreună realizările arhitecturale, precum și noile tendințe din domeniul orologer, pregătite special pentru a impresiona din nou.

 

Carl F. Bucherer

Sebastian Marten, Regional Market Director

Care sunt caracteristicile principale ce poziționează brandul dumneavoastră în categoria premium a domeniului orologer?

Suntem un brand independent de ceasuri și aparținem de Bucherer Group, la cârma căruia se află Jörg G. Bucherer, reprezentând cea de-a treia generație a familiei fondatoare. În 1888 a fost deschis primul magazin, în Lucerne, iar până în anul 2001 ceasurile marca Bucherer au fost disponibile doar în Elveția; acest lucru nu a constituit însă un impediment în a vinde și clienților din alte țări, în special celor din Statele Unite ale Americii și Mexic, care au apreciat brandul și i-au sporit faima.

Care este modelul iconic al brandului, precum și povestea din spatele acestuia?

Cea mai reprezentativă poveste a noastră poartă numele EvoTec, model al cărui calibru este fabricat în totalitate de noi, iar atributul specific Carl F. Bucherer, pe care nu-l veți mai întâlni la niciun alt brand, este faptul că puteți vizualiza în totalitate mecanismul ceasului, „sufletul” acestuia.

Care sunt valorile ce au inspirat noile colecții?

Noutatea în acest an este reprezentată de colecția Manero, Patravi Calendar și EvoTec PowerReserve. Per total, ideea este că nimic nu e prea mult, prea neobișnuit sau exagerat atunci când urmărești împlinirea unui vis, în cazul nostru acela de a crea ceasuri minunate, alimentate de pasiunea pentru tehnologie.

Din punctul dumneavoastră de vedere, ce semnificație se ascunde în spatele obiceiului de a purta un ceas, dincolo de statutul său de simplu accesoriu?

În primul rând, un ceas trebuie să ți se potrivească perfect pe încheietură pentru că face parte din personalitatea ta. Indiferent că este vorba de mașini, haine sau ceasuri, acestea trebuie să aparțină unui brand care îți place, care îți vorbește, fiindcă, până la urmă, ele te reprezintă.

 

Glashütte Original

Dieter Pachner, Vice President Sales

Care sunt caracteristicile principale ce poziționează brandul dumneavoastră în categoria premium a domeniului orologer?

Ieșim în evidență în principal datorită faptului că suntem o manufactură nemțească într-o mare de branduri elvețiene, iar simplul fapt că ne putem numi o manufactură adevărată ne face să ne simțim foarte mândri. Un procent de 95-98% din producție se realizează in-house, iar aici mă refer la partea care contează cu adevărat, mai exact la mecanisme. Noi ne adresăm în primul rând celor ce nu vor să poarte la încheietura mâinii „un model țipător”, ci unul care să fie focusat asupra sufletului mișcării.

Care este modelul iconic al brandului, precum și povestea din spatele acestuia?

Dați-mi voie să menționez două modele: Perpetual Calendar, care este un model iconic deoarece demonstrează arta și tehnica, precum și competența brandului Glashütte, prin complicațiile pe care le prezintă, iar al doilea ar fi PanoMatic Luna, unde prezentăm la cel mai înalt nivel partea mai creativă a brandului, punând accent pe designul cadranului și pe estetică.

Care sunt valorile ce au inspirat noile colecții?

Anul 2012 are o însemnătate foarte mare pentru noi, principala sursă de inspirație în cazul noii colecții reprezentând-o ceasurile de observație, cele folosite de către ofițerii de navigație pentru a determina poziția unei nave pe mare. Glashütte a fabricat astfel de ceasuri până în anii ‘70, iar anul acesta dorim să onorăm această tradiție, prin comemorarea ceasornicarului Julius Assmann, creatorul multor astfel de modele, și a exploratorului Roald Amundsen, care a ales produsele lui Julius pentru expediția sa legendară la Polul Sud, din anul 1911.

Din punctul dumneavoastră de vedere, ce semnificație se ascunde în spatele obiceiului de a purta un ceas, dincolo de statutul său de simplu accesoriu?

Mi-e greu să răspund la această întrebare; ceasurile au fost pasiunea mea încă de la vârsta de 12 ani – reprezintă, practic, viața și familia mea. Activez în această industrie de mai bine de 25 de ani și am dezvoltat o anumită legătură cu ceasurile pe care le dețin. Pentru mine nu contează atât de mult partea mecanică sau cea de design – care bineînțeles că sunt importante –, cât mai ales povestea din spatele fiecăruia dintre ele.

 

Hermès

Philippe Delhotal, Director of Creation and Development

Care sunt caracteristicile principale ce poziționează brandul dumneavoastră în categoria premium a domeniului orologer?

Suntem diferiți, poate și pentru că suntem atașați și de celelalte obiecte ale casei, iar când vine vorba de ceasuri, automat ne vin în minte și meșteșugurile celorlalte departamente care aparțin de Hermès. Diferența este dată de funcționalitate, confort și eleganță, iar ca design, modelele noastre sunt ușor de recunoscut. Toate detaliile – de la curea, până la numeralele cadranului – reprezintă trademark-ul casei, iar rolul meu este de a aduce coerență stilului Hermès.

Care este modelul iconic al brandului, precum și povestea din spatele acestuia?

Din punctul meu de vedere, modelul iconic este Arceau, care emană un stil elegant, cu un cadran simplist și foarte plat, o reprezentare perfectă a spiritului companiei.

Care sunt valorile ce au inspirat noile colecții?

Anul trecut, modelele au prezentat conceptul trecerii timpului, o viziune poetică asupra acestuia, un fel de „joacă cu timpul”, prin colecția Le Temps Suspendu. Anul 2012 este, în schimb, foarte diferit – contăm mai mult pe partea de manufactură și know how orologer, mai precis pe calibrele modelelor Arceau și Dressage.

Din punctul dumneavoastră de vedere, ce semnificație se ascunde în spatele obiceiului de a purta un ceas, dincolo de statutul său de simplu accesoriu?

Nu am obiceiul să mă uit la ceas, ci îl ating și îi conștientizez prezența, este ca o a doua piele. Un ceas ar trebui să fie elegant și rafinat; eu îl percep chiar ca pe o extensie a personalității. Nu îl consider o unealtă cu care înregistrez trecerea timpului, ci un obiect deosebit ce ascunde în spate munca depusă de un număr considerabil de persoane.

 

Romain Jerome

Manuel Emch, CEO

Care sunt caracteristicile principale ce poziționează brandul dumneavoastră în categoria premium a domeniului orologer?

Când am preluat brandul, acum doi ani, exista deja modelul inspirat de Titanic, așa că am ales să continui povestea și să creez o coerență între aceste elemente importante ale naturii: apă, aer și pământ. Astfel au luat naștere colecțiile Moon-DNA și cea inspirată de vulcanul Eyjafjallajökull, care în anul 2010 și-a demonstrat puterea distructivă. Pe de altă parte, am încercat să imortalizăm într-un simplu ceas o întreagă generație, ca un omagiu adus jocurilor video, prin modelele Space Invaders. Am realizat că acesta este timpul potrivit pentru a face ceva total diferit, pentru a fi inovativ; chiar dacă ies din tiparele obișnuite ale orologeriei, pentru mine cea mai importantă este povestea din spatele fiecărei piese.

Care este modelul iconic al brandului, precum și povestea din spatele acestuia?

Din punctul meu de vedere, toate modelele sunt extrem de importante, iar preferatul meu va fi întotdeauna cel ce va urma.

Care sunt valorile ce au inspirat noile colecții?

Anul 2012 marchează continuarea liniei inspirate de jocurile video ale anilor ‘80 printr-o nouă colecție, cu tematica PAC-MAN, precum și mult așteptata colaborare cu artistul în tatuaje Mo Coppoletta, care forțează limitele orologeriei clasice prin introducerea unui twist contemporan și provocator. Astfel, încercăm să unim două lumi artistice pentru a crea o colecție unică – Tattoo-DNA.

Din punctul dumneavoastră de vedere, ce semnificație se ascunde în spatele obiceiului de a purta un ceas, dincolo de statutul său de simplu accesoriu?

Ceasul reprezintă una dintre cele mai potrivite modalități de a ne exprima, de a transmite sentimente, tocmai pentru că factorul emoțional este factorul-cheie care te leagă de cele mai pozitive aspecte ale vieții. Cel puțin, când vine vorba de jocurile video, mulți și-au trăit copilăria alături de Space Invaders, iar colecția noastră le amintește de acea perioadă.

 

TAG Heuer

Giorgio Sarne, General Manager

Care sunt caracteristicile principale ce poziționează brandul dumneavoastră în categoria premium a domeniului orologer?

TAG Heuer este în momentul de față unul dintre cele mai dorite și apreciate branduri din domeniul orologeriei de lux, iar implicarea noastră în lumea sportului ne ambiționează în crearea celor mai precise ceasuri.

Suntem într-o continuă căutare a excelenței absolute, a inovației, performanței și prestigiului.

Care este modelul iconic al brandului, precum și povestea din spatele acestuia?

Avem două modele iconice: Carrera, care a fost creat în 1963-1964, ceea ce înseamnă că în curând vom celebra aniversarea a 50 de ani de la „nașterea” sa, și Link, model creat în 1987, deci în urmă cu 25 de ani. Aceștia sunt cei doi piloni TAG Heuer – Carrera datorită formei unice a cadranului, iar Link pentru modelul deosebit al brățării.

Care sunt valorile ce au inspirat noile colecții?

În acest an, continuăm istoria Carrera și Link, ce se prezintă ca descendenți mândri de numele lor și, totodată, drept cele mai elegante versiuni de până acum, contemporane, cu un design minimalist pentru domni și unul multicolor, îmbogățit cu diamante, pentru doamne. Două modele pe care, odată ce le așezați la încheietură, cu greu le veți mai da jos.

Din punctul dumneavoastră de vedere, ce semnificație se ascunde în spatele obiceiului de a purta un ceas, dincolo de statutul său de simplu accesoriu?

Ceasul este o expresie a pasiunii și a personalității. Pentru mine, de exemplu, ceasul Carrera reprezintă un simbol al profesionalismului, al realizărilor bifate de-a lungul carierei, de ce nu – al discreției, tocmai pentru că nu este nevoie să arăți prea mult, ceasul fiindu-ți destinat ție, nu celorlalți. Este un simbol al statutului, însă doar pentru cei care l-au atins și cărora le place să-și trăiască viața.

 

Victorinox

Alexander M. Bennouna, CEO

Care sunt caracteristicile principale ce poziționează brandul dumneavoastră în categoria premium a domeniului orologer?

Ceasurile create de compania Victorinox sunt inspirate de unul dintre cele mai cunoscute produse din istorie, originalul Swiss Army Knife – o întruchipare desăvârșită a cunoștințelor elvețiene.

Care este modelul iconic al brandului, precum și povestea din spatele acestuia?

Modelul iconic al brandului este, cu siguranță, Night Vision, ce reprezintă o ilustrare inspirată a briceagului elvețian. Înglobează toate trăsăturile orologeriei tradiționale, e croit ca o unealtă, dar este, în același timp, sobru și calm. Asemenea predecesorilor săi, este un instrument multifuncțional cu utilitate extremă.

Care sunt valorile ce au inspirat noile colecții?

Tema principală a noilor creații este aceeași ca în anii precedenți, marcând o evoluție a designului și a tehnologiei. Brandul nostru este centrat în jurul conceptului și al succesului înregistrat de briceagul elvețian – vorbim aici de funcționalitate, de inovație și calitate. Astfel, colecția anului 2012 reprezintă o continuare a ceea ce am realizat în anii precedenți.

Din punctul dumneavoastră de vedere, ce semnificație se ascunde în spatele obiceiului de a purta un ceas, dincolo de statutul său de simplu accesoriu?

Ceasul reprezintă pentru un bărbat singura bijuterie pe care o poate avea, iar pentru mine contează foarte mult dacă mă completează sau nu. Totodată, e important să nu îl simt străin, ci ca pe o extensie a sinelui.

 

Zenith

Morgane Wüthrich, Marketing Project Coordinator

Care sunt caracteristicile principale ce poziționează brandul dumneavoastră în categoria premium a domeniului orologer?

Ca brand, avem o moștenire puternică și foarte bogată, presărată cu mii de premii, datorită preciziei mecanismelor noastre. De asemenea, suntem una dintre primele companii care au creat instrumente destinate aviației. Și în plus, ne mândrim cu caracterul integral al manufacturii noastre, asta însemnând că noi producem absolut toate piesele necesare mecanismelor Zenith.

Care este modelul iconic al brandului, precum și povestea din spatele acestuia?

„Iconic” pot numi mecanismul ceasului El Primero, creat în anul 1969, care chiar și astăzi reprezintă una dintre cele mai precise mișcări. Este ceva magnific ca după atâția ani să se afle încă în top. Însă eu consider că în toate colecțiile Zenith se poate găsi ceva iconic, fie că este vorba despre inspirația ce a dus la crearea unui anumit model sau despre un anume mecanism.

Care sunt valorile ce au inspirat noile colecții?

Anul 2012 marchează întoarcerea modelului Pilot în fața reflectoarelor. În 1910, Léon Morane a devenit primul pilot din lume care a depășit viteza de 100 km/h, iar Zenith a fost alături de el. Astfel, noul model reprezintă un omagiu adus lumii aviației și istoriei sale.

Din punctul dumneavoastră de vedere, ce semnificație se ascunde în spatele obiceiului de a purta un ceas, dincolo de statutul său de simplu accesoriu?

Avem atât de multe modalități de a afla cât este ora – de pe telefon, laptop etc., toate fiindu-ne la îndemână, însă ceasul reprezintă ceva deosebit – „trăiește” pe încheietura ta, îi auzi ticăitul, dulcele său sunet. Atunci când port un ceas, nu îl port pentru a afla cât este ora, ci am o relație aparte cu el.