Andra Andreescu – Complexitatea simplității

Scris de Luxury
Publicat la data de: 30-01-2014

în: FashionInterviuri

Imaginea poate cel mai dificil de realizat este cea a naturaleței, cerând prudență, sensibilitate și înțelepciune, pentru a nu întina o moștenire stilistică, a nu indigna sau a plictisi prin platitudine și, dincolo de orice, pentru a menține vii curiozitatea și, ulterior, respectul pentru stiluri care ne-au purtat spre această evoluție. Celebrând feminitatea eternă prin propriul stil și prin linii delicate ce inspiră, din clasic, o imagine puternic contemporană, Andra Andreescu ne-a vorbit despre drumul unui tânăr la debut și despre încrederea cu care a clădit un brand ce a ajuns să fie repede apreciat.

 

photo 3Debutul tău a avut loc recent și, cu toate acestea, ai reușit să dovedești în scurt timp atât o coerență a stilului, cât și un solid potențial creativ. Ca tânăr designer, ce dificultăți ai întâmpinat într-o piață care de-abia acum se definește? Ai fost privită cu scepticism?

Din fericire, am intrat pe piață la momentul potrivit, atunci când nu oricine putea să facă din modă un business. Pe parcurs, am întâlnit și persoane sceptice, dar, dincolo de asta, am fost bucuroasă să cunosc oameni care mi-au dat o mână de ajutor și care, mai mult decât atât, chiar s-au alăturat proiectului meu. Le sunt foarte recunoscătoare – datorită lor sunt azi aici.

Ai beneficiat de o pregătire complexă, urmând cursuri ce tratează diverse arte vizuale, atât la nivel de teorie, cât și la nivel de tehnică. Cum pot informațiile din zona designului interior, a fotografiei sau a artelor plastice să ghideze un tânăr aflat la început de drum în creația vestimentară? Ce influențe oferă o astfel de bază în conturarea unui stil?

Toate cursurile la care am participat, precum și informațiile pe care le-am acumulat pe parcurs din interacțiunea cu oameni, culturi, locuri și idei m-au ajutat în primul rând să-mi dezvolt imaginația și să știu să-mi focusez atenția pe elementele importante ce-mi apar zi de zi în viață, în așa fel încât să găsesc inspirație în tot ceea ce mă înconjoară. Cunosc designeri care se inspiră, de exemplu, din picturi celebre sau din arhitectură în conceperea liniilor și execuția tăieturilor.

Imaginea pe care o propui prezintă anumite elemente proprii anilor ‘60-‘70, purtându-ne cu gândul la stilul lansat de Mary Quant. Ce valori te-au atras spre această estetică?

 

Am dorit să propun un stil natural, liber, discret, feminin, în care să se regăsească toate persoanele ce apreciază atât eleganța atemporală, cât și imaginile care au însoțit epoci, genuri muzicale, curente de gândire sau încercările de a schimba lumea. Preluând linii iconice și împletindu-le la diverse niveluri – precum cel al decorului sau culorii unor trenduri actuale –, poți reinventa în permanență astfel de stiluri.

Reușești să combini, în mod inspirat, elemente retro cu imagini contemporane, într-o simplitate naturală și inedită. Cum vizualizezi ideea de eleganță? Ce trăsături vizuale și spirituale o definesc?

Într-adevăr, criteriile pe baza cărora am construit brandul Andra Andreescu sunt tocmai simplitatea, naturalețea și eleganța – ce apare ca rezultat al împletirii primelor trăsături. Eleganța se bazează pe discreția și delicatețea cu care încânți prin imagine și, dincolo de orice, îți evidențiezi personalitatea. Astfel de trăsături nu sunt ușor de dobândit, necesită informație captată în orice moment, din orice priveliște cu care te întâlnești, dacă nu te naști cu ele. Mi-ar plăcea să cred că eu le-am moștenit de la mama.

Povestește-ne, te rog, despre noua ta colecție.

În colecția de toamnă-iarnă 2012/2013 va predomina pielea, mai ales în combinații cu cașmir sau lână. Nu am neglijat ținutele de seară, moment ce mă inspiră spre elemente ușoare, precum mătasea naturală. Dar n-am să spun mai mult, vă las să descoperiți restul la lansarea colecției.

Ești promotoarea unei imagini conturate în baza principiului „affordable luxury”. Cum ar trebui abordat luxul pentru a oferi distincție propriei apariții? Ce ar trebui să primeze? Dimensiunea sa materială, elementele strict legate de imagine sau cele proprii unei anumite atitudini?

 

Punctul de pornire ar trebui să fie dat de atitudine. Aceasta, personalitatea proprie și convingerile ar trebui să stea drept repere care să formeze stilul personal. Investițiile pentru a-l defini și a-l menține trebuie să vină ulterior, și nu înainte de a-l concepe și adopta. Atât pentru imaginea proprie, cât mai ales pentru confortul interior și sentimentul de mulțumire pentru achizițiile făcute, iar apoi pentru feedback-ul primit de la cei din jur, ordinea aceasta chiar contează.

Ce semnificație are luxul pentru tine? Cum crezi că poate contribui el la evoluția unei persoane?

În accepțiunea proprie, luxul este compus din timp, puțin egoism, dorință, iubire, respect de sine și, mai mult sau mai puțin, putere financiară. Cred că acestea sunt, de altfel, și coordonatele care impulsionează evoluția individuală, proces ce începe, practic, prin entuziasm, prin setea de cunoaștere, de descoperire a unor noi locuri, oameni și elemente culturale, prin pasiune și ambiție.

În ce branduri de lux, din orice domeniu, te regăsești?

Mă gândesc la Villa Rothschild – un hotel superb din Frankfurt – și la casa Balmain. La capitolul bijuterii aleg un brand românesc – Statement Jewelry, by Ioana Enache.

Ce loc din cele vizitate te-a impresionat cel mai mult?

M-a marcat tot ce am găsit în Napoli, fără să mă refer însă la ideea de lux. Am descoperit un oraș modest, ce nu se supune vreunei reguli, însă cu un stil de viață atrăgător, o arhitectură superbă, o mâncare excelentă, un oraș în care trăiesc oameni fericiți, ce inspiră prin optimism.

Cu ce proiecte ne vei surprinde pe viitor?

În afară de sezonul de toamnă-iarnă 2012/2013, care va fi un concept cu totul special din punct de vedere al materialelor, pentru sfârșitul acestui an am pregătit un proiect la care am visat de multă vreme. Mă bucur că am reușit să realizez prima colecție de încălțăminte, care se va numi „Andra Andreescu, by Mihaela Glăvan”.

Galerie Foto